Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, July 25, 2012

Debat FathulBari-Tantawi: Sinar Harian sabotaj Fathul Bari?

Sial baca satu komen Hal Ustaz Fathul Bari di solek Oleh Pakar solek dari Sina Harian.
Komen saya selepas article yang saya pelik Dari Cucu tok selambit. Sebeleum moment saya selepas ini.










------

Heboh juak-juak "cybertroopers" pembangkang apabila Ustaz Fathul Bari disolek ketika berlansungnya "Debat: PRU 13: Orang Muda Pilih Siapa?" yang di adakan di Karangkraf, Shah Alam pada 19/07/2012. Untuk berlaku adil kepada beliau, bacalah penjelasan beliau seperti di bawah:


Bismillah,

Untuk isu "solek" yang diperdebatkan oleh pecinta kebenaran; komen saya:

1. Setiap insan pasti melakukan kesilapan termasuk diri saya dan Ketua Pemuda PAS. Maka saya akui kesilapan saya (seperti di dalam gambar) apabila disolek kali pertama di bilik mesyuarat (moga Allah mengampunkan kesalahan ini), dan saya telah memperpetulkan kesilapan tersebut ketika berada di pentas debat, alhamdulillah.

2. Maka, yang terbaik buat pesalah adalah mengaku kesalahan dan beristighfar.

3. Bagi yang memberi komentar, jagalah lisan dan perkataan. Sesungguhnya Allah itu Maha Melihat lagi Maha Mendengar.

4. Bagi pihak yang menganjurkan program yang memerlukan kepada solekan, maka tolonglah ambil serius isu perbezaan jantina antara juru solek dan yang disolek.

5. Mungkin ada yang beralasan, "tidak mengapa jika tidak menyentuh kulit", tetapi Islam memerintahkan umatnya menjaga mata pandangan. Sabda Nabi SAW: "mata juga berzina". Melihat aurat wanita adalah sesuatu yang dilarang. Bahkan melihat wanita tanpa keperluan pun kita diperintah oleh Nabi SAW agar bersegera melarikan pandangan.

6. Saya dan KP PAS (saya yakin) bukanlah sengaja menghulurkan wajah untuk disolek, tetapi keizinan untuk disolek diambil oleh kami secara spontan tanpa sempat berfikir panjang. Inilah kelemahan manusia.

7. Saya cuba disolek kali pertama di dalam bilik (seperti di dalam gambar). Pada waktu itu saya baru tiba dalam kekalutan dan kelewatan, lalu disolek buat kali pertama. Tetapi saya telah meminta daripada juru solek untuk membersihkan sendiri. Namun oleh kerana ketidak"cekapan" saya dalam menyolek menyebabkan wajah saya bertapuk lalu juru solek tersebut melakukan touch up. Manakala kali kedua ketika di pentas, saya bermuhasabah kesilapan yang lalu maka saya tidak mengizinkan wajah saya disolek olehnya sekali lagi.

8. Wall Ustaz Fauzan menurut pendapat saya bertujuan menyedarkan pelampau politik yang memaksumkan tokoh-tokoh parti mereka bahawa setiap manusia tidak akan bebas dari silap dan salah termasuk KP PAS. Moralnya: Oleh itu, jangan kita mudah menghukum orang lain kerana seluruh manusia tidak maksum kecuali Nabi.

9. Saya berterima kasih atas nasihat Ustaz Fauzan dan sahabat-sahabat atas kesilapan ini. Moga Allah memberikan kekuatan untuk kita mengharungi fitnah dunia dan akhirat. Wallaahua'lam.

Ustaz Fathul Bari bin Mat Jahya

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2012/07/isu-ustaz-fathul-bari-disolek-baca.html#FExUyc2xkZ5t6ZWc.99
----------------///

Yang saya pasti adalah satu |
Pengambilan gambar itu memang terancang.
Tanggung jawab Sinar Harian adalah menguruskan acara debat itu ? Dengan pengacaraan yang terapi termasuk memilih pengacara yang ahli parti PAS mula kah kita kata bahawa insiden in memang disengajakan oleh Sinar Harian.
Hakikinya memang Sinar Harian pada pendapat saya memang kerjanya hari itu adalah untuk sabotaj fathul Bari.
Sinar Harian kononnya ingin menjadi kan ini satu forum yang neutral tapi memilih pengacara yang berat sebelah seperti apa yang berlaku debat perdana wacan PRU 13 di Kelantan. Dan ambil gambar Fathul Bari di semasa yang ngam ngam aje dengan ada Pulak cameraman terpacak di situ. Hairan? Ini semu terancang la beb.
Hari ini gua makan kat Victoris Station. High Class beb. Di Kayu Pun low class.

1 comment:

  1. Gua tengah tunggu nak makan sahur, singgah kat bukit visit siamang. Patut lah nama Siamang, isu dah basi baru nak pick up, SLOW..cyber age ni kira 3 hari earthtime equivalent to 2 lightyears..Puak2 Rafizi ni semua ada penyakit chronic belaka,JMM dengan semua international pengarahnya dah tak tentu arah kini taraf Jamban Media Man, Blogger APA..entah apa2 biolan dan sesat dalam dunia fantasi haunted pada legasi PakLah, mantan idolanya, Siamang pulak tukang pungut taik gajah bukit AB i.e pick up isu-isu basi..sama dengan basinya curry kat Craven. Apa kata pekena curry kapla ikan merah kat Kayu.

    ReplyDelete

Blog Archive