Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, February 20, 2012

Politik ke atau Pelir Itik: Objektif PRU13 atau Pemlihan UMNO yang mereka sedang rancangkan?

Politik adalah perang tanpa pertumpahan darah
Perang adalah poltik dengan pertumpahan darah.

Polir-itik dalam loghat Negri Sembilan pula?Adakah ini sepertimana digambarkan oleh blogger APA?
Cuba kita selami apayang dimaksudkan dan apa pengajaran yang dapat kita pelajari dari Pelir Itik yang telah dikatakan menulari suasana politik UMNO sejak kebelakangan ini:


WILLIAMSBURG, Virginia — New measurements find that the maximum length of a duck’s penis depends on the company he keeps. And in this case, it’s his fellow males who make the difference.


A drake’s penis substantially wastes away at the end of one breeding season and then regrows as the next season begins. Among lesser scaup and ruddy ducks, the regrowth varies in length or timing depending on whether males have to compete with a bunch of other guys, said Patricia Brennan of Yale University. (Sumber: Poliritik)
The corkscrew-shaped penis of a ruddy duck, with a 2-centimeter (0.8-inch) bar for scale.
Pelir-itik berbentuk corkscrew, pembuka botol wain.




Dalam konteks sekarang, masing2 ini menunjukkan pelir masing2 untuk mendapat perhatian sibetina. Hahaha.



"Jangan ada dusta antara kita" adalah satu lagu yang mungkin disukai abang blogger ini (yang akan mendendangkan lagu ini malam ini diCrave menurut seorang rakan.)

Namun, kita perlu juga menyelami apa yang tertulis yang ekstrak dari UtusanOnLine.

Apa merumuskan bahawa banyak ketua-ketua bahagian lebih membuat kerja bukan untuk PRU13 tetapi untuk pemilihan diperingkat bahagian sehingga ramai jentera-jentera diketepikan atau disalang dengan berbagaicara.

"Tetapi yang dapat dilihat ialah mereka hanya pintar menggunakan segala sendi politik untuk menumbangkan sesama sendiri tetapi mudah layu dan kelu apabila berhadapan dengan musuh politik sebenar." - APA/UtusanOnline


Ramai ahli2 cawangan2 mula tertanya, apakah sebab ketua-ketua cawangan di layan sebegini rupa kerana mereka ini tiada nampak kuasa atau kabel besar dengan pucuk pimpinan parti di Pusat.

Perlu diingat masih banyak cawangan yang dihuni oleh ahli-ahli manusia bukan bunian yang boleh terpanggil untuk menjadi jentera yang bukan sekadar maya malah boleh dicubit dan dipicit kerana mereka ini adalah manusia benar.

Sumber: APA

No comments:

Post a Comment

Blog Archive