Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Saturday, December 10, 2011

Gejala PHISHING kian menjadi-jadi dalam Cyberwarfare PRU13

Dipetik dari blog APA yang pada satu ketika dahalu pernah di hijack setelah tidak sengaja mendedahkam passwordnya melalui phishing/penyamaran (bukan fishing - seperti  tangkapan Jaringan :) ).
Kegiatan CyberWarfare akan meningkat menjelang PRU13 lebih2 lagi dari pihak belah sana yang tampak desperado dalam menjatuhkan pengaruh blogger BN menentang fitnah pembangkang.

Untuk tahu selanjutnya bacalah artikel dari blog APA tentang pengalaman beliau satu ketika dahulu.
Perlu diingat bahawa hacking dan segala macam technique masih boleh mampu di gunakan oleh pihak belah sini. Kebanyakkan kegiatan hacking ini ada yang sudah di jejak dari dalam SCAN dan CyberSecurity sendiri. Tunggu masih mereka ini, duri dalam daging dan musang berbulu ayam ditangkap dan dimasukkan dalam penjara._____________________________________________________
Kepada rakan rakan bloggers semua sila ambil PERHATIAN.

Hati hati jika anda menerima email saperti diatas yang konon nya dari Gmail untuk mengemaskini akaun anda.Email yang bertajuk eAlert: Data-Base Update(Very Important) besar kemungkinan "kaedah fishing - Istilah JMM ke bro?" yang digunakan pihak tertentu untuk hijack akaun Gmail anda dan membuat anda kehilangan AKSES terhadap akaun itu dan paling penting kehilangan BLOG anda.

Pengalaman APA tahun lalu telah mengakibatkan APA kehilangan blog asal setelah 6 bulan beroperasi.Kini APA lebih berhati hati bila menerima email sebegini.Jika kita terpedaya memberikan maklumat penting saperti password akaun kita,siperlaku akan melakukan penukaran password dalam tempuh 1 atau 2 jam.Jadi kepada rakan rakan yang tersilap memberi respon,sila lakukan pertukaran password secepat mungkin sebelum siperlaku sempat melakukan nya,jika tidak anda boleh ucapkan selamat tinggal kepada blog anda.

Harap sebarkan maklumat ini kepada rakan rakan yang lain.

Sumber: APA

No comments:

Post a Comment

Blog Archive