Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, January 16, 2012

Sistem dual membership bersama PKR kini mengancam memusnahkan PAS

Kemelut yang melanda PAS sekarang ini adalah berpunca dari ahli PAS yang juga menjadi ahli didalam PKR.
Dalam cuba untuk meraihkan ahli-ahli baru akibat dari penyingkiran Anwar Ibrahim daripada UMNO maka PAS telah membiarkan ramai ahli-ahli mereka adalah juga dari parti PKR. Tujuan PAS adalah bilamana PKR dibubarkan, mereka ini sudah pasti akan 'stay' dalam PAS.
Semalam saya ketemu seorang rakan saya yang bekerja di GLC minyak. Beliau memberithau yang beliau adalah ahli PAS dan juga PKR.

Maka, adalah tidak mustahil akan datang pemimpin PAS akan ditentukan oleh ahli PKR dalam PAS. Sistem dual membership ini di monopoli secukup2nya oleh Anwar Ibrahim , dan ini yang membuat ramai golongan ulamak khuatir pendapat mereka akan ditenggelami oleh ahli2 gunting dalam lipatan ini. Hassan Ali adalah satu contoh yang baik sejak kebelakangan ini.

Mereka ini adalah pengikut LGBT dan pluralisma Anwar Ibrahim. Dahulu Zulkifli Nordin pun pernah menjadi ahli PKR dan ahli seumur hidup PAS serentak.
Kemasukan ahli PKR dalam PAS kini telah juga memberi kemenangan kepada Mat Sabu, orang yang mencipta nama Al-Juburi kepada Anwar Ibrahim.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive