Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Thursday, January 19, 2012

UM-PAS: Perlu kah Unity Government, PAS dan UMNO hanya semata2 untuk berkuasa?

Saya terpanggil mengulas tentang perkara UG kerana teringat UG 1.0 bersama PAS semasa itu diakhiri dengan PAS keluar dari Barisan Nasional.

Apa bezanya PAS ketika itu? Pada pendapat saya, PAS semasa zaman Datuk Asri lebih bermiripkan Islam yang sederhana dan benar hanya pada hakiki itu perjuangan sebagai negara Islam yang tulin itu agaknya susah kerana penerimaan kaum bukan Islam ketika itu. Krisis dalaman PAS yang melanda ketika itu adalah disebabkan puak-puak ustaz yang berlagak ulamak besar ketika itu dan telah menyebabkan Asri keluar PAS.

Selepas lebih dari 3 dekad peninggalan PAS dari BN, yang nyata bahawa perjuangang Islam yang dibawa oleh PAS adalah Islam yang palsu.

Kita perlu ingat ini adalah PAS yand tidak seperti dulu. Kita perlu ingat, ini lah PAS yang memaki hamun, solat dua imam, amanat Hadi Awang yang mengkafir Ahli 2 nya sendiri, kuat mendusta, ustaz2 penzina, mengalakkan murtad dan arak, menjualkan kalimah Allah, mengetuakan peliwat dan pengamal pluralisma dan bermacam2 lagi yang sudah terkeluar dari dari Islam yang sebenar.

Maka UMNO selaku parti yang memperjuangkan Alif, Bam Tah (Agama, Bangsa, Tanahair) perlu berfikir panjang kerana ketahui lah dengan sifat kesederhanaan UMNO lah yang telah membuat kita sentiasa dirahmati ALLAH. UMNO perlu mendabik dada bahawa UMNO lah yang sebenarnya memperjuangkan Agama. Maka dengan itu UMNO tidak perlu gentar menolak UG atau Kerajaaan Perpaduan dengan keadaan PAS yang ada sekarang yang telah hampir dengan parti yang lebih bermiripkan Agama Sesat dan Songsang.
UMNO hanya perlu dan wajib mengadakan Unity Government selepas PAS struktur semual kepada landasan ugama yang betul dan menyahkan parasit2 dalaman yang berlagak pandai tapi yang amat merosakkan Islam.

PAS perlu dibersihkan dan di islamkan kembali sebelum UMNO berganding bahu bersama PAS dalam menegakkan Islam yang berteraskan kebudayaan Melayu di Malaysia. Kalau tidak gandingan ini adalah gandingan UM-PAS yang hampas.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive