Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Saturday, January 7, 2012

1 dalil mengapa Anwar akan terlepas pad 9 Jan 2012. Mistrial of Justice!

4. Mengapa Anwar menggunakan khidmat Karpal Singh untuk membela dia dalam kes liwat di Mahkamah ini? Sedangkan pada 22 Okt 1997, Karpal Singh yang mendedahkan dalam Parlimen dia ada bukti Anwar seorang peliwat! Dalam ucapan di Federal Hotel selepas itu, Karpal Singh menyatakan dia ada bukti dan dokumen Anwar kaki liwat! Ucapan dan pendedahan Karpal itu menyebabkan ada pemimpin PAS memanggil Anwar dengan gelarana "Sheikh Anwar Al-Juburi"! Bukan itu sahaja, Karpal Singh sebenarnya adalah peguam mangsa liwat kes 1998 Azizan Abu Bakar & pendedah kes itu iaitu Umi Hafilda!



Mengapa tiba-tiba Anwar mengambil Karpal Singh menjadi peguam dia bagi kes liwat Saiful tahun 2008? Mana pergi Raja Aziz Addruse, Haji Sulaiman Abdullah, Pawancheek Marican, Zainur Zakaria dan lain-lain? Adakah kerana itu ada cadangan di Mahkamah kes liwat Anwar dengan Saiful ialah atas dasar suka sama suka, bukan dipaksa? Kot mane pun, liwat tetap berlaku, walaupun suka sama suka? Jadi rakyat kena gunakan otak, kalau Anwar sendiri mengambil Karpal Singh yang menuduh dia meliwat tahun 1997 untuk menjadi loyer dia bagi kes 2008 mengapa pula rakyat mahu diperlembukan untuk membela Anwar di jalanan!

Sumber : Azli Shukri

Hanya alasan itu sahaja yang cukup untuk melepaskan Anwar dari sudut 'mistrial'. Alasan ini akan di bentangkan oleh Anwar sendiri kerana ada niat karpal Singh untuk menghukumnya kerana beliau dengan segaja memberi nasihat yang tidak bernas dalam kesnya dengan Saiful. Beliau akan mengatakn Karpal Singh memang dari dulu lagi ada niat tidak baik kerana beliau juga masa dulu pernah menuduh yang Anwar meliwat dan menutuh sekeliling dunia.
Jadi, misrepreentation oleh Karpal Singh kan membiat Hakim memutuskan Anwar dilepaskan kerana mistrial.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive