Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, February 29, 2012

National Geographic Report: Kilang Lynas Selamat.

Itulah dia Lim Guan Eng , MB bodoh yang tak boleh di ajar. Dah dikatakan bahawa rare earth bukan kilang nuklear. Radiasi dari punggong Guan Eng dan payudara Fuziah lagi tinggi dari kilang Lynas.
Lah ni pula dilapurkan telah wujud satu kilang di bawah bontot Khalid Ibrahim, lagi satu MB salah tak boleh nak ditegur, bodoh tak boleh nak di ajar.

Untuk mereka yang 'miss' artikel dari National Geographic boleh baca di sini.
Baca juga CTS

Star Hina diupah DAP menghina Islam?

STAR dengan sengaja mengubah suaikan gambar konsert dengan meletakkan perkataan ALLAH disebelah buah dada ERYKAH BADUL. Udah lah tak cantik muka macam pondan Nigeria.
Dinyatakan dalam blog TheUnspinners, bahawa gambar sebenarnya tiada perkataan ALLAH tapi nampaknya penambahannya macam disengajakan oleh STAR.
Apakah tujuan mereka membuat sebegini? Adakah publisiti atau diupah oleh DAP untuk menaikkan kemarahan orang2 Islam di Malaysia.
Ini nampak macam rancangan stratejik DAP untuk ambil aleh kerajaan ISLAM.
Moh demo dikonsert si BADUL hitam ini!!


Nama ALLAH diatas payu dara
Tidak ada perkataan ALLAH

SPRM harus siasat sapa Razak Mohd Noor (dan Anantham Kasinather) yang kononnya telah bayar hakim. Bloggers tolong sebarkan.

Saya terpanggil untuk membawa artikel ini kerana kebetulan malam tadi kawan saya telah menceritakan bahawa beliau telah menjadi mangsa dalam kes ini dan tidak dibayar gaji beberapa bulan.
Siapa dia Razak Mohd Noor yang mengikut seseorang itu beliau bekas pegawai TLDM yang 'pay his way through' untuk menang segala kes dimahkamah?
Yang saya hairan mengapa tiada SPRM menyiasat dakwaan ada penyelewenagan oleh pegawai penghakiman dan si Razak ini.


Bloggers yang lain dan otai tolong sebar2kan dalam alam maya kerana saya mendapat sumber yang boleh dipercayai, dan gunakan kuasa anda untuk menolong rakyat2 yang macam ini dan bukan BERGADUH sama sendiri.
Ingat apa tujuan kita yang sebenarn. Bukan kerana nama tetapi kerana ALLAH!.
________________________________________________________________

YANG ARIF HAKIM BOLEH DIBELI MURAH OLEH RAZAK MOHD NOOR
Hubungan rapat antara Razak Mohd Noor dengan beberapa nama penting Jabatan Kehakiman, terutama sekali Anantham Kasinather yang terlalu teringin menjadi Hakim Mahkamah Rayuan, bukanlah perkara rahsia lagi. Bersama-sama Ruben Netto, peguamnya, Razak telah mengumpan Anantham dengan janji untuk naik pangkat dan sejumlah wang.

Orang tengahnya adalah VK Linggam, peguam yang sebelum ini turut dikaitkan dengan pengaturan jawatan-jawatan untuk Hakim-Hakim yang mempunyai cita-cita yang lebih besar untuk menjadi golongan paling berkuasa di negara ini.

Permainan yang dilakukan oleh Razak Mohd Noor dapat dilihat menerusi kemelut yang melanda Syarikat Minta Magik Telecom dan Numix.

Bantuan daripada Anantham telah membolehkan Razak Mohd Noor menipu syarikat berkenaan, mencuri wang, menyaman dan mengancam untuk menutup syarikat tersebut bagi membolehkan dia tidak perlu membayar balik wang atau kongsi perniagaan Ku Band.

Bagi memudahkan kerjanya, Razak Mohd Noor telah ke Mahkamah TInggi dan berpakat dengan Anantham Kasinaver yang diketahui bercita-cita tinggi untuk menjadi seorang Hakim Mahkamah Rayuan.

Biarpun pada masa yang sama, Razak juga berhadapan dengan tuduhan menipu dan disaman oleh pemegang saham Magik, dengan mengupah Vazir Alam, seorang lagi Judicial Commissioner yang juga merupakan kawan baik Anantham, Razak langsung tidak berhadapan dengan masalah.

Semasa perbicaraan, Razak didapati menipu berulang-ulang kali. Terdapat banyak bukti jelas yang menyebelahi Magik, termasuklah LAPORAN AUDIT GRANT THORNTON yang menunjukkan Razak telah menggunakan duit syarikat untuk kepentingan diri tanpa pengetahuan pemegang saham.

Anantham yang telah menerima bayaran daripada Razak, membiarkan fakta berkenaan. Bahkan semasa Razak mengaku telah menandantangani surat dan perjanjian, ayat paling bodoh yang keluar dari mulut Razak iaitu, 'SAYA BUKAN PEGUAM, DAN SAYA TIDAK FAHAM APA YANG SAYA TANDATANGANI', tidak langsung diberikan perhatian oleh Anantham.

Tindakan Razak memecah masuk ke pejabat, tukar kunci pejabat Magic dan menghalau para pekerja dengan menuduh Magic berpindah pejabat tanpa kebenaran, semuanya dihalalkan oleh Anantham. Atau lebih tepat lagi, kalaupun Razak Mohd Noor membunuh dan fakta-faktanya jelas menunjukkan perbuatan itu dilakukan oleh Razak, Anantham tidak akan mengambil kira kerana Anantham sudah dibayar oleh Razak Mohd Noor.

Itu jugalah yang berlaku apabila seorang lagi pemegang saham Magic telah menyaman Razak dan Numix. Malangnya saman yang dibawa di hadapan Yang Arif Hakim Harminder Singh telah dipindahkan kepada Anantham.

Hakim Harminder Singh, Anantham Kasinather dan Vazir merupakan tiga sekawan yang kerapkali boleh ditemui makan tengah hari bersama di Plaza Damas. Semasa pengurusan kes tersebut, Anantham sudah pun memanggil peguam pemegang saham tersebut dan meminta agar saman tersebut ditarik balik.

"If they want money, tell your clients don't sue Razak because they won't win. If they sue other shareholders of Magic they can win."

Terkejut dengan nasihat daripada Yang Arif Hakim yang sepatutnya mengadili kes tersebut sebaliknya menunjukkan yang dia berpihak kerana dorongan sesuatu, pemegang saham itu terus menarik balik samannya kerana dia tahu walaupun Razak telah mencuri wangnya, dia tidak akan menang di mahkamah kerana sistem keadilan yang telah pun dibeli oleh Razak.

Sesuatu yang paling ketara ialah, Razak telah tahu keputusan tiga hari lebih awal sebelum Anantham membuat keputusan. Keputusan tersebut telah disebarkan menerusi SEBUAH BLOG, BIGDOGDOTCOM pada 8 April 2011 padahal keputusan hanya diumumkan pada 11 April 2011.

Lebih daripada itu, dua minggu sebelum itu lagi, Razak menerusi blog berkenaan telah mengeluarkan secara terperinci keputusan pada supplier dari luar negara. Keputusan Anantham adalah berdasarkan cerita Razak yang dia ditipu dengan diberi wang oleh pemegang saham Magic dan keputusan Magic untuk berpindah tanpa kebenaran Razak merupakan satu bentuk oppression ke atas Razak.

Anantham telah menolak bulat-bulat semua keterangan yang menentang Razak. Begitu juga dengan segala laporan polis terhadap Razak, semuanya tidak diambil kira oleh hakim berkenaan. Anantham hanya menerima bulat-bulat segala keterangan yang telah diberikan oleh Razak.

Pencurian yang dilakukan oleh Razak ke atas Magic telah dibenarkan oleh Anantham. Malah Anantham menganugerahkan perniagaan yang dibina dengan duit serta usaha Magic kepada hak milik kekal Razak, sekalipun kes pada asalnya ialah Razak mencuri duit Magic.


Vazir Alam telah mendapati ada unsur fitnah didalam tuduhan razak, tapi dia juga buat keputusan yang dia ‘terikat’ dengan keputusan Anantham dan mengawardkan kes saman malu itu pada Razak.

Yang Mengejutkan, ura 2 yang Anantham naik pangkat terbukti bila dia di lantik ke mahkamah rayuan sebagai Hakim, mengenepikan, berpuluh2 Hakim Mahkamah tinggi yang lebih Layak dan berpengalaman, pada masa ini Anantham baru jadi Judicial Commisioner untuk tiga tahun, orang lain dah jadi Hakim berpuluh tahun hanya berputih mata.

Selepas itu pemegang saham Magic pergi ke Mahkamah Rayuan. Sistem Mahkamah Rayuan ialah siapa pun tak tahu panel bersidang sehingga hari perbicaraan.Jadi Razak yang tertekan teleh membayar RM 20,000 kepada pekerja bilik fail Mahkamah Rayuan.Bila mula perbicaraan, fail dah hilang dan yang lebih penting lagi, Razak dan Ruben Netto dah Tahu siapa di dalam panel.

Anehnya fail yang hilang timbul semula selepas dua hari.dan perbicaraan di tetapkan pada bulan seterusnya.Dalam masa yang sama Razak telah di dakwa oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia kerana memalsukan akaun beraudit Numix. Yang pentingnya, akaun yang sama di gunakan oleh Razak sebagai bukti di hadapan Anantham.Selalunya orang yang menipu dalam mahkamah akan di hukum dan perbicaraan semula akan di adakan jadi Razak sudah panic.

Kesudahannya, Razak berjaya tukar panel mahkamah rayuan dengan bantuan kawan barunya Anantham dan VK lingam.Keputusan Mahkamah Rayuan, bukti yang Razak di dakwa oleh SSM tidak boleh di guna pakai dalam Mahkamah Rayuan, seterusnya rayuan tidak perlu dipanjangkan kerana semua Keputusan Anantham adalah tepat!!

Sumber: Justice for sale

Apa yang kita sebenarnya ingin lihat pada pukul tiga pagi semasa Dr Badrul Amin bertarbiyyah.


Tuesday, February 28, 2012

Adakah ini sebab mengapa PAS tidak menjalankan Hudud di Kelantan dan Kedah?


Renung2kan lah.

Dông Zong. Membuat tuntutan melampau . Nak buat demo pulak.

Dong Zong nak demo.
Sudah tentu ini adalah Satu rancangan
Teratur oleh DAP. Menuntut kerajaan menyediakan bilangan Guru bahasa china dari PRC yang mencukupi . Bagaikan nak kalahkan bilangan Guru kebangsaan.
Menuduh kerajaan tidak ikhlas kononnya .
Tengah tunggu A Samad Shit berdemo menyokong Dong Zong.

Monday, February 27, 2012

Simptom Musibah Radiasi Mutant Babi Hijau

1. Memakai baju hijau anti-Lynas terpekik dan terlolong macam orang kena rasuk
2. Baring tengah jalan macam babi sudah kena bunuh untuk makan
3. Melaungkan regime change untuk kononnya membebaskan negara dengan mengguna kuasa asing yang menolong Israel bunuh rakyat Palestin
4. Menyalahkan orang lain lebih2 lagi UMNO
5. Membuta tarbiyah pukul 3 pagi di hotel dengan isteri orang, konon nak juga buat qiamullail, tetapi yang mengilai keseronokan ada kot. Lepas itu buat nombor 4.
6. Minta qazaf, tetapi orang lain tak boleh
7. Enggan bersumpah untuk membersihkan namanya

Hijau diguna untuk kacaubilau dan sasau. Himpunan yang paling bodoh dalam dunia.

Inlah akibat kalau kurang membaca, cetek ilmu maka apa ynng datang manfaat kepada manusia dijadikan seolah ia satu loji nuklear.
National Geografipun dah iktitafkan yang kilang seperti Lynas perlu dan selamat. Pakar nuklear, Che Rosli Che Mat, Adun PAS pun dah kata, tidak sepatutnya di gembar gemborkan perkara yang tiada isu ini.
Inikah politik bodoh pembangkang yang dibawa oleh PKR dan DAP.
Dan PAS pula di jadikan BABI tunggangang DAP. Sedap dimakan kot. Potong kiri dan potong kanan. Kiri potong PKR, dan kanan potong PAS.
Sebelum tubuh Lynas, orang2 PAS, PKR dan DAP dah dijadi mutant bodoh dengan dakyah bangkang apa jua, akibat radiasi minda dari ketua2 umum Anwar dan Nik Aziz.

Adakah isu Pendatang Asing Sabah sengaja di besarkan sebab mereka Islam?


Disentuhkan oleh Mysmassa, perihal isu pendatang ini diperbesarkan oleh SAPP kerana ramai yang datang boleh assimilasi di Sabah. RCI dikataka bagaikan baling batu sorok tangan.
RCI pula tidak mebuat inquiry yang lebih adil kerana mereka dikatakan berat sebelah terhadap orang2 Islam di Sabah kerana tidak ambil kira kacaubilau disempadan sebagaimana di Selatan Siam dan Acheh.
Apa2pun baca dulu sebelum buat penilaian.


1. ISU Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) di Sabah telah dibangkitkan sekian lama oleh banyak pihak baik oleh komponen BN di Sabah mahupun parti-parti pembangkang seperti SAPP.

2. Mymassa telah memulakan kajian di mana terdapat Kekeliruan yang sengaja diapi-apikan oleh pihak-pihak tertentu khususnya semasa mencari jalan penyelesaian isu ini. Mymassa dapati di antara kekeliruan yang tidak dinyatakan dengan jelas adalah seperti berikut :-

PEKERJA ASING
Di Sabah khususnya dalam bidang Perladangan Kelapa Sawit, Koko atau Getah, hampir 100% pekerja buruh ladang-ladang tersebut daripada menanam, membaja, membersihkan, mengambil hasil, pemandu lori dan sebagainya adalah pekerja asing. Mereka ini khususnya dari Indonesia, Filiphina dan sedikit dari Nepal, Mynmar dan Bangladesh.

Dalam bidang bangunan konkrit seperti tukang kayu, simen, membuat bangunan, dan seumpamanya kebanyakannya dari Filiphina dan Indonesia.

Bagaimana mereka datang? Kebanyakan mereka datang melalui agen-agen pekerja asing yang terdapat di Sabah dan juga di luar negara. Kebanyakan mereka ini mempunyai pas pekerja asing yang dibenarkan. Di Sabah, jika semua Pekerja Asing dihantar balik, nescaya Malapetaka Ekonomi akan berlaku di mana kilang-kilang sawit akan ditutup, ladang-ladang akan musnah tanpa hasil, dan ianya akan menjejaskan ekonomi negeri Sabah. Tidak percaya? Anda boleh membuat kajian sendiri di sana.

Maka desakan-desakan oleh pihak tertentu dikira tidak rasional dan hanya berbunyi emosi.
Untuk selanjutnya: MyMassa.

Saturday, February 25, 2012

Politik Malaysia dah jadi cerita Kartun


The Great Malaysia Debate: Rocky BRU versus Rafizi


A restructuring is the best way forward.  But of what model and should be lead by someone of less controversial for an exercise of such size .-SBA
Evil and Scary Story: Was he really a GM  potential in PETRONAS?
PKR's chief strategist Rafizi Ramli has described the proposed listing of Felda as "an evil scheme". Scary. Since when did an IPO become an evil scheme to cheat the rakyat? Yes, it's scary when young politicians like Rafizi start to label things "evil". 

What really is evil in the scheme of things involving Felda and its 113,000 setllers? I'll tell you what, Rafizi: Evil is the scheming going on to stop the IPO and to deny the settlers' children and their children to have a shot at a better life, for them to be able to get out of the little plots that the government opened up years ago so that they could pursue bigger and better opportunities.

Evil is the scheming minds of politicians - young ones like Rafizi and old ones like Tengku Razaleigh - who want settlers to remain as settlers forever, and who expect the settlers' children and grandchildren to continue to become settlers.

Yes, that's evil. 

What the IPO offers settlers is not just the windfall in terms of ringgit and sen. It allows these settlers to move up in life and become part of the future growth of Felda in Malaysia and the rest of the world. It allows the settlers to keep what they already have and, in addition, open up vistas for the settlers' future generations to become more than just settlers.

A few years ago, an think-tank conducted a study on more than 20,000 settlers in the state of Sabah. One of the questions they asked the settlers is whether they would like their children to become settlers after them. None of them said they wanted their children to become settlers.

Zero, dude. Zilch!

These settlers in Sabah, almost all of them Bumiputeras, wanted their children to become accountants, pilots, doctors, and businessmen so that they can have better lives.

Now, what's evil about transforming the Felda settlers, almost all of whom are Malays, into more than just settlers so that they can have the better lives, Rafizi?

Sumber: Rocky's Bru

Siri Linkedua ke Syurga part 4

Friday, February 24, 2012

Siri Jalan Kedua ke Syurga: Part 3 untuk orang Penang

Siri Jalan kedua ke syurga: Part 2

Untuk ahli-ahli PAS,

Siri Jalan kedua ke syurga Episod 1

PEMBUBARAN JATI: Mengapa ada dusta antara kita

HASSAN ALI BUBAR JATI???


Baru sehari tubuh tak kan nak bubar? Tak kan sebab logo ala-ala logo setan, buat Hassan Ali kecewa dan terus nak bubar Jati. Tak kan bila Mahathir tak restu, Hassan Ali jadi mati kutu. Tak mungkin. Memang tak mungkin.

Siapa pulak yang percaya Hassan Ali nak bubar Jati? Jati tu adalah kesinambungan hidup dia. Dia dah berpatah arang berkerat rotan dengan Pas dan Umno. Tu pasal dia tak nak masuk Umno, apatah lagi kembali kepada Pas. Dia nak jadi kuasa ke tiga. Dan orang yang ke tiga ni biasanya memang ada ciri-ciri yang tidak baik. Bila duduk berdua-duaan, akan ada yang ke tiga. Siapa? Syaitan. Bila ada orang ke tiga, hubungan baik antara suami isteri akan jadi punah ranah. Itulah istilah orang ke tiga. Dan apakah kuasa ke tiga yang dikatakan oleh Hassan Ali dan sesetengah orang tu sebagai satu kuasa yang tidak baik sama konsepnya dengan 'orang ke tiga'? Barangkali!

Akak tak ada permusuhan apa-apa dengan Hassan Ali. Tapi bila Hassan Ali dengan pantas menubuhkan Jati, rasanya ada yang tidak kena di mana-mana. Jati ditubuhkan untuk memperjuangkan agama Islam, hak orang Melayu dan raja-raja Melayu. Dan suka jugak akak nak tanya, apakah selama ini Umno tidak memperjuangkan agama Islam? Tidak mempertahankan hak orang Melayu dan Raja-raja Melayu? Menyokong pertubuhan Jati seolah-olah merendahkan perjuangan Umno selama ini. Apakah kita semua sudah tidak yakin yang Umno akan memperjuang dan mempertahankan Islam, Melayu dan Raja? Dan pertubuhan Perkasa pun dah sedia ada di bawah pimpinan Ibrahim Ali. Ibrahim Ali tak marah ke kat Hassan Ali yang tiba-tiba nak menjuarai isu Islam dan Melayuni? Betullah apa yang Tun Mahathir cakap yang Jati boleh memecahbelahkan orang Melayu sedia ada yang dah semakin terpecah.

Bila Hassan Ali keluar dari Pas sebab perjuangan Pas dah lari dari perjuangan asal, itu akak rasa tindakan yang amat tepat. Tapi rasanya tidak perlu menubuhkan Jati. Masuk saja Umno, bantu sahaja Umno memartabatkan Islam, Melayu dan Raja. Apa ada hal? Tapi ini semua sebab Hassan Ali mahukan pengaruh. Hassan Ali mahukan perhatian. Hassan Ali mahu menjual dirinya kepada mana-mana parti politik yang ingin mengambil kesempatan di atas popularitinya sekarangni. Tidak mungkin sebab IMR. IMR hanya alasan.

Semua orang tahu yang Hassan Ali seorang peniaga. Seorang yang bijak menjual diri dan produknya sekalipun produknya sama dengan yang dimiliki oleh orang lain. Dan lama-kelamaan, produk Hassan Ali hanya tinggal nama. Percayalah! Jati cuma untuk PRU 13. Sebaik selesai PRU ke 13 nanti, Jati akan sepi. Itu sebab Jati ditubuhkan secara tergesa-gesa. Macam esok Melayu akan hilang, macam lusa kuasa Raja akan rampas. Macam tulat Islam akan musnah. Penubuhannya tidak diperincikan. Pemilihan logo yang dikaitkan dengan ciri-ciri syaitan jugak memperlihatkan ketergesa-gesaan itu. Kalau Hassan Ali lebih berhati-hati dan mengambil masa yang lama sebelum membuat pemilihan logo, pasti isu logo setan itu tak keluar. Mustahil Hassan Ali perlukan publisiti yang negatif seperti itu. Walaupun sesetengah pihak berpendapat, syaitan tidak pernah ada logo, tapi logo yang sama itulah dijadikan simbol oleh manusia yang memuja syaitan.

Akak masih berharap yang Jati akan dibubarkan dan Hassan Ali masuk Umno dan berjuang bersama-sama Umno. Tolong jangan memperkecil-kecilkan peranan yang telah, sedang dan akan diterusan oleh Umno dalam mempertahankan Islam, Melayu dan Raja ini!! Bagi akak, Jati bukan satu pilihan.

Sumber akaknilai

Thursday, February 23, 2012

Zuraidah bersubahat dalam kes Hilmi bermain tebu dibibir Eli Wong?

Kita tahu yang Ahli Parlimen Ampang amat bergitu terharu bila gambar bogel Eli Wong tersebar luas oleh orang tidak bertanggungjawab dalam PKR. Hilimi dikatakan telah 'memerangkap' Eli selepas bermain tebu di bibir ADUN ini dan sedang ia tertidur Hilmi mengambil kesempatan untuk mengasahkan bakatnya dalam fotografi.
Soalannya tidak kah Zuraidah terfikir untuk menanya Eli bagaimana boleh si Hilmi dapat mengasahkan bakatnya begitu mendalam sedalam2 Eli?
Tidak mustahil Hilmi diarah oleh seseorang yang berjawatan tinggi dalam parti itu. Maka itu lah hakikatnya. Zuraidah tahu akan konspirasi dalaman maka telah membuat dia merasa terharu kerana bukan dia yang dipilih Hilim Ketua Gigolo PKR.

Wednesday, February 22, 2012

Wahai Nik Aziz, sebelum nak setuju dengan B Anwar B Ibrahim fahamilah maksud 'contingent'

EtymologyFrom Medieval Latin contingens (“possible, contingent”), properly present participle of Latin contingere (“to touch, meet, attain to, happen”), from com- (“together”) + tangere (“to touch”).




[edit] PronunciationIPA: /kən.ˈtɪn.dʒənt/

[edit] Nouncontingent (plural contingents)



1.An event which may or may not happen; that which is unforeseen, undetermined, or dependent on something future; a contingency.

2.That which falls to one in a division or apportionment among a number; a suitable share; proportion;

3.(military) a quota of troops.

[edit] Translations[show ▼]that which falls to one in a division or apportionment among a numberSelect targeted languagesBulgarian: дял (bg) m., пай (bg) m., контингент (bg) m. German: Anteil m., Kontingent n.

Add translation : More

masc. fem. neuter common gender plural



Transliteration: (e.g. ázbuka for азбука)Page name: (e.g. amo for amō)

Qualifier: (e.g. literally, formally, slang)

Script template: (e.g. Cyrl for Cyrillic, Latn for Latin)



Nesting: (e.g. Norwegian/Nynorsk)



[edit] Adjectivecontingent (comparative more contingent, superlative most contingent)



1.Possible or liable, but not certain to occur; incidental; casual.

2.(with upon) Dependent on something that is undetermined or unknown.

The success of his undertaking is contingent upon events which he can not control.

3.Dependent on something that may or may not occur.

a contingent estate

4.Not logically necessarily true or false.

----------------------
Kalau hak asasi Palestin tidak akan berlaku buat ape kita nak pastikan keselamatan Israel.

Good Job, Malay Zionist Supremo!PAS now supports two-state solution for Israel.survival

Job well done, Anwar Abrahmovic

Anwar went to the States solely to appease the Zionist leaders and influencers. A job considered a good one, considering PAS has never agreed on a two-state solution, which has always been a half cooked idea, but now PAS has taken the lead for the first time to recognize Israel ever since the Palestine was conquered by the Azhkenazi Jews.
For a party which uses Islam as the middle name, this was a very good turnover job by Malay Zionist Supremo by the name of Anwar Ibrahim.
But now, having a contigency vocabulary in hand, PAS able to say they are supporting Palestine while ensuring that they also supported the safety of Israel. In  this fight there is no contigency. Unless we as  muslims restore the dignity of the Palestines and the arabs, a slight justification to appease the Zionist is a big no-no.
Palestinians first ,not Israel.

Setelah di Babikan oleh Bro Anwar Ibrahim, PAS kini terima pengiftirafan Israel

Saya percaya ramai ahli PAS terperanjat dengan anjakan pendirian PAS yang selama ini tidak mengiftirafkan negara Israel (2 state solution) Zionis yang ditubuh atas dosa orang Jerman dan barat yang lain, dan dibebankan keatas orang2 Arab yang terpaksa kehilangan tanah air di rampas dan dijadikan perlarian di tanah sendiri.

Bak macam hero bollywood, hanya dengan satu lagu hindi Anwar Ibrahim, maka Niki Aziz terapung2 di awang2an. Dengan menerimanya alasan pundek Anwar, PAS telah dalam hati mereka ingin mengikhtirafkan Israel.

Perkataan 'contingent' itu diletakkan dibelakang statement maka 'the emphasis is the first object', yakni Keselamatan Israel. Israel di sini bukan malaikat izrail tapi negara Yahudi Zionis yang selama ini negara2 Arab samapai la ni tidak mengikhtirafkan negara itu kerana ia wujud atas penindasa bukan secara sah. Dan kalau ditengok dalam wawancara bersama Anwar, perkataan contigent ada ke?

Maka terbuktilah yang haramjadah akan sentiasa menyukai atau mengutamai yang haram. PAS suka Israel dan hancurlah batu terkhir perjuangan jihad Islam dalam PAS.

PAS anti-Palestin, sekutu Israel.

Tuesday, February 21, 2012

Mengelembu atau mengBABIsraelkan Nik Aziz? Mana yang lebih cun dan betul, wahai Cucu Tok Selampit, ahh?

Tergelak bila saya baca, CTS melabelkan Nik Aziz sebagai lembu. Ahlo berader, where got road? Depa dah panggil kita lembu , jadi kita kenakan up sikit itu istilah.
Bukan kah cara Anwar Ibrahim ialah MengBrotherAnwarBinIbrahim?
MemBABIkan lah istilah yang lebih tepat. Untuk Isu ini MemBABIsrael. Tepat dengan kerja 2 PAS yang lepas2 .Membabibuta.
Sebab itu Babi adalah maskot depa oi. Depa kan melalui DAP asyik baling BABI kat masjid orang Islam . Lepaih tu duk bela BABI kat Sepang oi.
Biarlah depa panggil kita apa2pun.
Depa ini, DAP dahpun  bersama Brother Anwar Bin Ibrahim memBABIkan mereka.

Apa2pun bacalah blog CTS.

Tun Dr Mahathir's view on Myanmar Politics


Tun Dr Mahathir: Myanmar Politics Interview


Source_Interview with Former Prime Minister of Malaysia: His Excellency Tun Dr Mahathir about Myanmar Politics from Perdana Leadership Foundation Library interviewed by Dr San Oo Aung



Introduction



We easterners look up at H.E. Tun Dr Mahathir Mohamad with respect and praises and sometimes even jealously because Burma lack a good leader with vision and ability like him. H.E. Tun kindly allows Burma Digest to tap his Intellectual legacy and had given us some valuable advice on how to attain economic social and political progress of future Burma. Burma Digest hereby thanks Tun for being kind and generous enough to provide and share his huge invaluable thoughts, ideas and advises. Allowing Burma Digest to interview in spite of very tight schedules, meetings and interviews with world renowned journals and Broadcasting services and heated political battle he is facing at home means a great honour to us and he really had taught us, the younger generation of Myanmar Intellectuals to understand the various aspects of politics. It is a great gift for the present Myanmar Burmese scholars and thinkers of both side of the political divide. We hope Tun’s great intelligence and advice could help us to get a lasting peaceful resolution that is acceptable and beneficial to all the parties; present SPDC Military Junta, all the opposition groups and all the ethnic and religious minorities.





Born on 20 December 1925 in Alor Setar, the capital of the State of Kedah, Tun Dr. Mahathir did his early and secondary education in his home town. In 1947, he gained admission into the King Edward VII College of Medicine in Singapore. Upon graduation, he joined the Malaysian government service as a Medical Officer. He left in 1957 to set up his own practice in Alor Setar. Tun Dr. Mahathir has been active in politics since 1945. He has been a member of the United Malays National Organisation (UMNO) since its inception in 1946.



Tun Dr. Mahathir bin Mohamad became the fourth Prime Minister of Malaysia on 16 July 1981 and towered over Malaysia’s politics for more than two decades. the ruling party Barisan Nasional (National Front) won landslide victories in the 1982, 1986, 1990, 1995 and 1999 General Elections.



His legacy is largely due to the economic development of the country, which by and large has benefited all races. Mahathir left behind a peaceful, prosperous, and self-confident Malaysia, for which he has been granted the soubriquet of Bapa Pemodenan (Father of Modernisation).



After 22 years in office, Mahathir retired on October 31, 2003, making him one of Asia’s longest-serving political leaders. Upon his retirement he was awarded a “Tun”-ship, Malaysia’s highest civilian honour. During his term in office, Mahathir turned Malaysia into a regional high-tech manufacturing, financial, and telecommunications hub through his economic policies.







H.E. Tun Dr Mahathir is credited with spearheading the phenomenal growth of the Malaysian economy, now one of the largest and most powerful in South East Asia. Growth between 1988 and 1997 averaged over ten percent and living standards rose twenty-fold, with poverty almost eradicated and social indicators such as literacy levels and infant mortality rates becoming on par with developed countries.





[Interview Start]





BURMA DIGEST: Good Morning Your Excellency Tun. Thank you very much for allowing us to interview you.





His Excellency Tun Dr Mahathir: Good Morning.







Question:



Do you see any sign of possible changes in Burma in a near future?





Answer:



Burma is of course not a democratic country and is ruled by the Military Junta. When that happens, it is very difficult to change because the Junta will feel unsafe if they give up power, actions could be taken against them. This has happened in the case of Bangladesh when Ershad giveup power. He was jailed. It had happened in South Korea when Chun Doo-hwan gave in to the democratic process, he was charged and he was actually sentenced to death. And it also happened in Indonesia when Suharto agreed to the democratic process. Action had been taken to try and punish or to jail him. So these models do not encourage authoratian rulers from giving up their power easily. So it is going to be very difficult to change the political culture of Myanmar/Burma.









Question:



Do you want to recommend something to us, e.g. power sharing situations like Indonesia or South Africa. Do you believe that it will be able to achieve between Myanmar Military and the people e.s.p. with the opposition?





Answer:



It could. But one has to remember this takes a long time. In case of South Africa, it takes three quarters of a century to reach the understanding with the authoritarian government and even in Indonesia, it took a long time. So of course, those people who wish to see change in Burma will have to work and be very patient.









Question:



What is your view on the arresting of Daw Aung San Suu Kyi?





Answer:



That is very unfortunate. I don’t believe that is the kind of action that would bring about reconciliation. On the other hand of course Daw Aung San Suu Kyi also has to be more diplomatic. Perhaps too much dependence on foreign support is not very conducive to perusing the present régime to accept her.









Question:



When you were a PM before, you were one of the persons of the ASEAN, pushing for accepting of Burma as a member. So are there any changes after that?





Answer:



We are hoping that through accepting Burma and having contact with the government, we would be able to persuade them and indeed we tried to show that in Malaysia, democracy was not done us any harm. But we find that the response although initially it was quite good. Later on this form of tentative reforms that took place when (General) Khin Nyunt was the P.M., we were very hopeful. But as you know he was subsequently put under house arrest.









Question:



And what is the future of Burma in ASEAN. Can you say that, Burma is a thorn among the roses?





Answer:



Well, it is going to be a problem for ASEAN. ASEAN does not want to interfere too much on the internal affair of a country. But ASEAN is feeling under strong pressure from the countries like US and Europe for the force to use for example to apply sanctions this and that. This can have a negative result also. So ASEAN is quite embarrassed by the situation because our own idea that by submission contact, we would able to be useful for changes to take place is not proven to be correct.



Question:



Recently you are sponsoring the meeting and negotiations for the unrest in Southern Thailand, between the Thai Government and Southern Muslim Rebels. Could you also help negotiate the peaceful transition to democracy in Burma?



Answer:



I don’t think so. In the case of Thailand, I was approached by the very senior Thai Politician, former PM. And he was the one who suggested that , what I explained to him should be conveyed to the (Thailand) King and also to the Thai government. So it came from within Thailand, not from outside.



Question:



So, incase, the political parties from Burma approached you?



Answer:



But it must include the (Myanmar Junta) government. See, in the case of Thailand, the initiation that came with the approval of the government.



Question:



And now we have a stalemate in Burma. The Military Junta refused to negotiate with the Democratic parties and opposition. What is your comment and advice? What should we do or happen? Should we go back to the elections like 16 years ago?



Answer:



Well it is very difficult to say. But you know people are very impatient. I just finished the biography of Nelson Mandela. He was in jail for 27 years. And yet he continued the struggle from within the jail. If other people, they would have given up. But he went on and on and he eventually, of course, he achieved success. So, those who wish to see Burma change and be more democratic may have to be very patient and may have to wait.



Question:



Let’s see what happen to Nelson Mandela. He is respected as the great leader even after he resigned as the president of South Africa. But that kind of trait is absent in Asian countries. In Burma we all see that we forget easily and ignore the. Independence General Aung San, Daw Aung San Suu Kyi’s father. And your good long service to Malaysia is also ignored by some.



Answer:



I think Daw Aung San Suu Kyi might just be able to show that kind of determination. And the kind of patience, that was shown by Nelson Mandela.



Question:



So she has to go through like all those 27 years?



Answer:



No! But it may be even longer. We don’t know. But the struggles of the nations take a long time. We want to be in a hurry. But in case of Malaysia, e.g. it took us 450 years to regain our independence. 450 years is a long time.



Question:



But as for Burma, could the Generals’ trend and approach soften towards the reconciliation sooner?



Answer:



I think the different Generals have a different attitudes. Presently, of course, the hardliners have the authority. People like the more accommodating one, those may be some still in the government and it is up to them.



Question:



The decision of a constructive engagement by ASEAN and the embargos of all sorts coming from the west. Are they helping?



Answer:



The (Burmese) people, I think are very resilient. They have put up with a lot of things over so many years. And of course sanctions might hurt them. Again if I may make reference to South Africa, it is the people of South Africa themselves who asked that there should be sanctions even if that meant they will suffer.



Question:



At this moment, both constructive engagement and the embargos are not helping. What ever it is, have the citizens of Burma started the wrong steps or wrong turn-up of events?



Answer:



Yes. Unfortunately it is so. But what is the answer? Do we disengage? Does it helps? Or if you lift the sanctions, would it help the people of Myanmar/Burma. It is yes or no. This cannot possibly project or predict exactly what is going to happen.



Question:



Is that because of the people, a kind of disengagement because the head of the people is put under house arrest. I think she should have a free movement and ability to talk.



Answer:



Well, that could be ideal of course, if she is able to talk. But as you know, when they had elections there, she won. And then I think this had frightened the Junta.



Question:



The (Myanmar) Military, as you can see has no mood of releasing the power they got hold of it. But in Malaysia, you had actually done it. You let go the power while you were still strong enough (to dodge your opponents). And you did not drive from the backseat. (Like in some countries.) You dare to let go the powers you have. But in Burma, the Generals, actually the term Generals meant the Military (As new generals would replaced the olds endlessly) would be there for a long long time. They should (instead) work together with the people for the betterment of the country and society.



Answer:



They might be (scared). (But) I have no fears. If I give up the power, I did not think, I would be arrested and throw into jail. But I think the situation is different in Myanmar/Burma because the (Myanmar) Generals feel that action would be taken against them. So, they are not going to give up. But one has to remember that even though they may be Generals, they may be authoritarians, they are still Burmese people. Some where along the line, they may feel for the Burmese people and for Burma. They (may) want to see Burma becoming the country where the people are happy and prosperous.



Question:



Yes for the Burmese people. But for the other Ethnic Minority Races, Muslims and Christians like Chins and Rohingyas are systematically chased out. So…



Answer:



So… well. This of course is a very unfortunate. We believed in being tolerance. And that has the best results. But sometimes people are sort of carried away by their religious believes. And they do what actually is not taught by their own religion. Buddhists should be tolerant of the people. But unfortunately some of them are extreme and they are not tolerant but it would not harm them to be tolerant. Besides it would do them a lot of good.



Question:



The neighboring countries like China and India, and Russia and both Koreas are bursting the embargo and are even helping with nuclear technology. Should ASEAN try to influence those super-power big countries to pressure or persuade Burma to change?



Answer:



Well, we are not in a position to stop the super-powers, to stop the big countries like China, India or Russia. For ASEAN to play a bigger role, ASEAN is not a monolithic set up. It is made up of 10 different countries, each one has a different attitude towards the problems in Burma. So it would be very difficult for them to formulate an aggressive campaign for intervening with Burma.



Question:



Is ASEAN becoming like EU and Integration and changing of the people of ASEAN possible?



Answer:



Well, it will take a long time. One is to remember that EU took more than 50 years to reach its present state. And there are less differences between the European countries than there are between the countries of South East Asia. So, for South East Asia to become, kind of unifying like Europian Union, it will take a very very long time. We are ethnically different, religiously different and of course our languages are different. So it is very difficult.



Question:



Can UN play a more effective role? Although not an OIC member, as there are 5-10 million Muslims there, could OIC play some role to pressure Burma to change?



Answer:



Yes, they can play the role but not necessarily to pressure and confrontation. May be to do with engagement. Whether it will work or not, I don’t know but I think confrontation and strong arm methods, it won’t work.



Question:



What do you want to comment about the present economic condition of Burma? Any advice to improve?



Answer:



It saddens me that a country that is, that has tremendous potential, very very rich should actually remained poor, because the government has not worked out a solution that would benefit the people of Burma. Do you know, Burma is very rich, a lot of minerals, a lot of precious stones. But wealth by itself, existence of wealth by itself, does not mean anything, until the wealth is mobilized. So the government can, even if it is an authoritarian, it still can work hard for the people.



Question:



Just one more question. Do you think that we all let by gone be by gone, forgive, forget and start a fresh new relationship for the benefit of all the people and the country?



Answer:



Well, I think, if that can be done, certainly, we have to forget the past. If we think in terms of taking revenge for what happened in the past, there will be no solution. But if you want to have a good relation, we have to deliberately forget the past. Because if you keep on thinking about the past, there is no end to the problem.



BURMA DIGEST:



Thank you very much for the time and trouble for our interview.



His Excellency Tun Dr Mahathir:



You are welcome.



BURMA DIGEST:



We are indebted to you for a long time since you were the Prime Minister of Malaysia, for the kindness and help for our people and country. We thank you again because Your Excellency Tun’s words are a great gift for the present Myanmar Burmese scholars and thinkers of both side of the political divide. We hope Your Excellency Tun’s great intelligence could help us to get a lasting peaceful resolution that is acceptable and beneficial to all the parties; present SPDC Military Junta, all the opposition groups and all the ethnic and religious minorities. We pray and wish for your long life and good health.



His Excellency Tun Dr Mahathir:



Insyallah (God willing). Thank you.



[Author’s Note: The facts or ideas in this interview may not represent the concepts of Burma Digest Team and some of the opposition groups may not be agreeable to all of these. We are just presenting the alternative views, facts and ideas of the third party, interested and trying to help our country. H.E. Tun Dr M was a most powerful man in Malaysia and given up power voluntarily although his opposition was not strong enough to remove him at that time. So he definitely has a better understanding of the powerful rulers’ fear of losing power, repercussions, revenge legal actions, the new government’s differing change and style of administration of the country, and views on the opposition parties.We hereby thank H.E. Tun Dr M for opening our eyes to have an understanding of the SPDC Government so that we could formulate strategies to reassure and persuade them for a true dialogue leading to the National Reconciliation and power sharing agreement with the opposition.]


Sumber : Disini

AL-Fatihah: Latiff Ibrahim

Arwah melepaskan nafas terakhir pad 6.02 ptg semalam.
Marilah kita bersama2 mengenangi beliau .
Pada yang otai, lagu ini bagaikan satu nostalgia. Beliau adalah seorang  penyokong kuat BN Melaka kerana saya sentiasa ternampak beliau di Rumah Hari Terbuka Kerajaan Negeri Melaka di Jalan Bellamy.
Kali terakhir saya bertemu, beliau bersama Halil Chik di CravenCafe. Saya sarankan diadakan satu hari mengenangi beliau di Craven Cafe.  Jangan lupa lirik.

Monday, February 20, 2012

Hakikinya Cina PRC amat membenci Cina Singapore

Pelik tapi benar, tapi nampaknya polisi mengambil Cina dari PRC kini tidak disenangi oleh penduduk2 Singapura.Ini disebabkan kaum pendatang  (itu yang depa panggil) telah kini merampas hak2 mereka untuk mencari kerja dan rumah. 
Layar ke sini untuk tahu kenapa orang PRC, keturunana Han, bencikan orang Cina Singapore dan memanggil mereka ini Anjing. Dan lihatlah apa2 komen2 mereka. Kini mereka memanggil mereka ini kumpulan pendatang. Dulu ingat tak kes GRO Kencing dalam trak polis yang terasa Cock melengting kerana kononnya GRO China Doll dari negara China dan apa polis buat itu rasis. Kenapa disini tidak pulak mereka dipanggil rascis .

Lagi disini

Dalam beberapa tahun lagi Ekonomi Singapore akan jadi amat getir.
Adakah disebabkan ini maka ada pihak yang mahu menggabungkan Singapura dengan Malaysia? Sekurang2nya dari segi ekonomi.
Kedesakan akan menjadi satu kemestian. Desperate measures need desperate ways.

Mari kita Isytiharkan Feb 14 sebagai hari bersama ulamak atau apapapun...selain dari Hero Cun atau Kekasih

Ini idea dari Uzbekistan. hari valentine di gantikan dengan hari mengingati harijadi maharajah dan penyairnya yang bernama Bobur.
Di Malaysia, kita boleh juga menggantikannya, hari bersama Ulamak (tentu sekali bukan hero cun)

________________________________________________________________
Rather than sending cards and exchanging red hearts, Uzbeks instead were holding readings and poetic festivals to mark the birthday of the medieval emperor and poet Bobur.


There was no official decree or law to ban Valentine's Day, but there was a verbal instruction not to mark or mention it in mass media as a holiday, according to an official.

"During a government meeting a month ago it was described as an element of Western mass culture and alien to our national mentality, and instead we were instructed to mark Bobur's birthday with poetic festivals," an official, who asked not to named, told AFP.

Zahiriddin Muhammad Bobur, born on February 14 more than five centuries ago in Andijan, in the east of Uzbekistan, had founded an empire stretching from Afghanistan to India.

Bobur, a descendant of another Turkic emperor Amur Temur, was also a great poet.

Valentine's Day has become popular among youth in Muslim Uzbekistan in recent years, worrying the secular government of ex-Soviet Central Asia's most populous nation about Western cultural imports.

A concert by Uzbek pop star Rayhon, traditionally held on February 14 to mark the lovers' day in Tashkent's main concert hall, was postponed and replaced with another event

Unlike last year, private TV channels, radios and papers made no mention of Valentine's Day, but some young people continued to greet each other to mark the day.

One of the biggest supermarket chains in the capital Tashkent "Korzinka.uz" placed a red-yellow picture of the heart at the entrances of its shops without any mentioning of Valentine's Day.

Its largest store had a big sign of the heart made of flowerpots on the floor.
Uzbekistan's government is wary of cultural imports both from the the West as an "excess of liberalism" and from the Middle East as an "religious fanaticism".

Sumber; MSN:

Politik ke atau Pelir Itik: Objektif PRU13 atau Pemlihan UMNO yang mereka sedang rancangkan?

Politik adalah perang tanpa pertumpahan darah
Perang adalah poltik dengan pertumpahan darah.

Polir-itik dalam loghat Negri Sembilan pula?Adakah ini sepertimana digambarkan oleh blogger APA?
Cuba kita selami apayang dimaksudkan dan apa pengajaran yang dapat kita pelajari dari Pelir Itik yang telah dikatakan menulari suasana politik UMNO sejak kebelakangan ini:


WILLIAMSBURG, Virginia — New measurements find that the maximum length of a duck’s penis depends on the company he keeps. And in this case, it’s his fellow males who make the difference.


A drake’s penis substantially wastes away at the end of one breeding season and then regrows as the next season begins. Among lesser scaup and ruddy ducks, the regrowth varies in length or timing depending on whether males have to compete with a bunch of other guys, said Patricia Brennan of Yale University. (Sumber: Poliritik)
The corkscrew-shaped penis of a ruddy duck, with a 2-centimeter (0.8-inch) bar for scale.
Pelir-itik berbentuk corkscrew, pembuka botol wain.




Dalam konteks sekarang, masing2 ini menunjukkan pelir masing2 untuk mendapat perhatian sibetina. Hahaha.



"Jangan ada dusta antara kita" adalah satu lagu yang mungkin disukai abang blogger ini (yang akan mendendangkan lagu ini malam ini diCrave menurut seorang rakan.)

Namun, kita perlu juga menyelami apa yang tertulis yang ekstrak dari UtusanOnLine.

Apa merumuskan bahawa banyak ketua-ketua bahagian lebih membuat kerja bukan untuk PRU13 tetapi untuk pemilihan diperingkat bahagian sehingga ramai jentera-jentera diketepikan atau disalang dengan berbagaicara.

"Tetapi yang dapat dilihat ialah mereka hanya pintar menggunakan segala sendi politik untuk menumbangkan sesama sendiri tetapi mudah layu dan kelu apabila berhadapan dengan musuh politik sebenar." - APA/UtusanOnline


Ramai ahli2 cawangan2 mula tertanya, apakah sebab ketua-ketua cawangan di layan sebegini rupa kerana mereka ini tiada nampak kuasa atau kabel besar dengan pucuk pimpinan parti di Pusat.

Perlu diingat masih banyak cawangan yang dihuni oleh ahli-ahli manusia bukan bunian yang boleh terpanggil untuk menjadi jentera yang bukan sekadar maya malah boleh dicubit dan dipicit kerana mereka ini adalah manusia benar.

Sumber: APA

Sunday, February 19, 2012

Lim Guan Eng tolak Perlembagaan Artikel 153 dalam debatnya dengan Soi Lek


  1. Perkara ini sudah lama tersirat dan dibincang dalam blog SBA. Namun, kita telah dengar dengan lantangnya beliau menolak kesultanan dari raja2 Melayu,
  2. Penolakan Institusi Raja2 adalah penolakan asas perlembagaan demokrasi di Malaysia. 
  3. Lim Guan Eng enggan menerima mana istilah Ketuanan dalam bahasa Melayu yang sebenarnya.
  4. Maka tolak ketuanan Melayu sama juga tolak kesultanan. kedaulatan Raja2 Melayu.
  5. Lim Guan Eng harus ditangkap kerana menghasut.

200 juta funding yang tidak siapa tahu apa tujuannya melainkan untuk melemahkan bangsa Arab dan memperkukuhkan Israel

Penyokong PAS, terutama Nik Aziz, dan PKR diminta berhati2 bila menonton pada minit 8:04 kerana info ini boleh membuatkan anda sakit jantung terus kojol.

Hassan Ali: Ada akses trillion ringgit dana luar negara untuk JATI?

Siapa tidak pernah dengar rangkaian alumni Kolej Melayu dan Old Putra dalam dunia poltik Malaysia?
Tetapi itu tidak setanding dengan satu alumni ini berbanding dengan akses kekayaan yang berada di luar negara.
Bertrillion dengarnya. 
Ramai bekas pelajar alumni ini berada di dalam lis yang akan dibantu oleh Kamal Ashnawi, seorang bekas pelajar Sekolah Alam Shah.


Soalannya, adakah Hassan Ali tergolong dalam senarai yang akan dibantu oleh Kamal, memandangkan beliau adalah seorang penyokong kuat Artikel 153 Perlembagaan ?


"Ini harta bukan kau yang punya, Ini harta Ahmad Al-Bab  yang punya. Ho Ho Ho"

Saturday, February 18, 2012

Bendera Setengah Tiang: Soi Lek dan Guan Eng

Sudah dua tahun saya postkan sajak yang dinukil oleh seorang bangsa Indonesia. 
Saya masih terfikir2 tentang isi sajak ini yang pada saya amat menyentuh jiwa saya.
Walaupun, hari ini adalah debat antara presiden MCA, Chua Soi Lek dan Pemimpin DAP, Lim Guan Eng, tentang persimpangan politik Cina, ia sebenarnya juga persimpangan politik Melayu yang amat getir kerana persimpangan inilah yang akan di ambil peluang oleh DAP untuk mengwujudkan politik dua bangsa sebagaimana yang dimajukan oleh Chua Soi Lek.
Kerana ini saya hormat akan strategi Soi Lek. Pada sebenarnya, politik Malaysia berkisar antara pimpinan dua kaum saje, Dan perhubungan baik dua kaum ini lah yang telah berjaya membawa Malaysia dimana kita berada sekarang.


BENDERA SETENGAH TIANG
----------------------------------
Ada mayat terbaring tak ada daya
Tak ada bisa, tak ada sapa

Manusia itu dulu pemegang segala

Kakinya adalah hempasan petani tua
Tanggannya adalah dendam pahlawan bangsa
Matanya adalah ketakutan rakyat jelata

Mahasiswa menjerit atas nama demokrasi
Mahasiswa menjerit akan sakit hati

Politikus rakus merunduk di bawahnya
Yang diam tak sanggup menahan bencana
Ada pernah terjadi di masanya

Hari ini dia diam
Hari ini habis sudah peluru, belati, bambu runcing dan pisau gerigi

Ia mayat yang terbaring

Manusia itu kini bukan siapa-siapa

Kakinya adalah penuntunnya menuju pintu Illahi
Tanggannya adalah pembicara hati nurani
Matanya adalah ketakutannya sendiri

Rakyat kini maju sendiri

Sejarah hanyalah pencatat yang setia
Sejarah hanyalah pendengar yang berwibawa

Aku, kamu dan kita...
Adalah demokrasi yang sebenarnya

Hari ini bendera sang saka setengah tiang

Bukan karena setengah hati
Tapi karena tlah berjuang setengah mati.
------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
Tanti-saja.

Batavia, 150208

Read more: http://siamangbukit.blogspot.com/2008/04/bendera-setengah-tiang.html

Kisah Duke dan Suke Bukit Antarabangsa

Pagi ini lebih kurang pukul 10 saya bersempatan menghadiri satu sessi khas membincangkan cadangan pembinaan Sungei Besi-Ulu Kelang Elevated Expressway atau SUKE. Namanya mungkin untuk menambahkan perkataan berganda dalam Kamus Dewan Bahasa memandangkan selama ini penduduk Ampang telah banyak mengalami keDukean kesesakan jalanraya.
Maka dirancangkan pula satu lagi expressway untuk merengankan kedukaan ini agar penduduk Ampang akan merasa kesukaan dengan adanya SUKE.
Pendapat saya memang tidak dapat dielakkan pembinaan SUKE ini bilamana ekonomi  Malaysia bertambah baik dan begitu juga bilangan penduduk kian bertambah maka kehadiran SUKE adalah satu perkara yang tidak dapat dielakkan. Kita perlu menjadi rasional maka adalah eluk bagi kita penduduk Ampang untuk mendapat apa yang terbaik untuk mengelakan kerugian kepada penduduk dan peniaga2 yang akan terjejas.
Adalah bernasib baik bagi kita mendapat seorang jurutera bernama Zainuddin Kadir, pegawai Chief Executive Prolintas yang nampak begitu perihatin kepada masaalah penduduk Ampang. 
Walaupun pada ramai penduduk Ampang menentang tetapi pada hakikatnya mereka juga tidak dapa t menafikan bahawa kesesakan di persimpangan jalan menuju ke Taman Dagang di Jalan Ampang sudah sampai tahap maksima. 
Begitu juga dipersimpangan Duke ke MRR2 di depan Maryvale Good Shepard , dari DUKE ke MRR2 di kuil Sikh, dari depan Flamingo Hotel ke MRR2.
Banyak persoalan juga kini timbul. Adakah dengan adanya SUKE ini maka kesesakan disekitar persimpangan yang dinyatakan diatas akan berakhir.
Adalah disarankan semasa sessi perbincangan kenapa perlu SUKE walhal KLORR sudah lama kita kelior (cakap orang Perak) tetapi masih tidak dibina walaupun perbincangan dengan penduduk telah dilakukan pada tahun 2008. Kenapa kita tidak binakan KLORR dahulu dan monitor impak penurunan trafik sebelum kita bina SUKE?
Sessi perbincangan in dihadiri oleh segenap lapisan termasuk parti politik pembangkang tempatan, UMNO dan MIC, yang telah menyuarakan perlunya 'compensation' kepada sekolah tamil dibelakang Balai Polis trafik yang mana padangnya terjejas. Wakil PIBG Sekolah Tamil berkenaan telah mengirimkan surat rasmi membantah projek ini.
Projek ini mungkin disempurnakan perlaksanaan empat tahun lagi.

Layar juga di sini. blog oleh Dr Raffick yang turut menghadiri sessi itu.

Parasit PAS atau UMNO: Kenapa Himpunan Hassan Ali kurang dapat sambutan di Bukit Antarabangsa?

Setelah dua kali berhimpun di kawasan Parlimen Ampang, pertama di Bukit Indah dan kedua semalam di Bukit Antarabangsa, kita boleh menilaikan bahawa tahap sokongan kepada Dato' Hassan Ali dalam perjuangannya untuk menghalau segala parasit, parashit, pelesit dan hantu raya dalam PAS.
Adakah kemungkinan kekurangan sambutan di Bukit Antarabangsa kali ini disebabkan hujan yang turun, seperti  yang berlaku di Bukit Indah?

Tapi kita perlu ingat, bahawa masih ada seorang lagi yang tinggal dalam PAS yang disebutkan ramai sebagai penghalau hantu raya dari Bangi tetapi tidak turun menolong Hassan Ali dalam jihadnya.

Adakah kegagalan ini disebabkan oleh Hassan Ali masih cetek ilmu dalam mengalau hantu? Mungkinkah beliau ini masih kurang sambutan dari orang yang diwar2kan, iaitu Dato Harun Din, timbalan Mursyidatul Am PAS, untuk juga turun menyertai beliau dalam menghalau segala hanturaya dalam PAS? 

Macamana nak halau hanturaya kalau penghalau ulung hanturaya masih dalam PAS?

Kita boleh dapati pada malam itu ramai barisan pimpinan PERKASA di hulu langat. Saya rasa agak terkilan kerana PERKASA tidak tahu bahawa kewujudan Hassan Ali dengan apa yang dibawanya agenda JATI tidak mendatangkan faedah dan milestone walaupun memang ada di kalangan PAS yang mengucapkan terimakasih kepada ahli UMNO (pulak yang tidak ada kena mengena) kerana telah membuka mata mereka dalam perjuangan semasa PAS, yang telah banyak memesongkan perjuangan sebenar parti itu.

Ada pula hadir seakan tidak endahkan Hassan Ali kerana sudah dicopkan satu kelolaan oleh UMNO kerana sudah terang lagi bersuluh logo 1Malaysia terpampang dirostrum.

Walaupun ingin mendabik dada, UMNO tidak seharusnya terlampau2 mau mengkaup untung kerana UMNO perlu bersifat strategis yang bijak melarikan ahli PAS keatas Pagar. Kita tahu orang PAS masih sayangkan parti mereka kerana disebabkan apa yang tertulis dalam perlembagaan mereka sebagaimana orang UMNO masih sayangkan partinya, tetapi apa yang lebih penting adalah undi semasa di PRU nanti, kita mahu mereka ini akan memberi undi kepada UMNO atas dasar perjuangan Islam.

Keadaan yang berlaku kali ini akan hanya membuat mereka berada di atas pagar tetapi tidak akan membuang undi kepada UMNO semasa PRU13 yang akan datang.

Ramai ahli PAS yang hadir di Craven malam itu, sudah pada peringkat awal lagu mengecopkan himpunan ini ditaja oleh UMNO dan adalah semata-mata untuk menaikkan dirinya sendiri.

Saya bersama mereka, dan berpendapat Hassan Ali harus mengurangkan menyebut namanya, dengan cara seakan ini semuanya berkitar atas namanya Hassan Ali bukan Jalur Ketiga (Jati) yang dibawa oleh nya dan rakan2 sekutunya. Hassan Ali dikatakan bagai self-centric, iaitu satu sifat yang agak pelik berada dalam sanubari seorang pakar motivasi yang sepatutnya sentiasa lebih mementingkan team work bukan individualisma.

Malam itu disudahkan dengan satu persoalan.

Adakah ceramah ini berjaya mengupas golongan Parasit? Sampai hari ini hanya segelintir nama sahaja yang telah keluar. Saya dibisikan oleh seorang kawan sebelah sana yang berjenaka bahawa malam itu juga sudah berkeliaran Parasit dan Pelesit dari UMNO.

Adakah itu satu kebenaran, dan apakah Parasit yang kali ini pula akan menang? Hanya Allah sahaja yang tahu.

Friday, February 17, 2012

Apakah JATI itu sebenarnya untuk memecahkan pengaruh Ibrahim Ali dengan PERKASAnya?

Sekarang ini politik Malaysia lebih bermiripkan perang dingin dunia barat dan blok kominis soviet era sebelum 90-an.

Saya dibisikkan oleh seorang teman yang mempersoalkan niat sebenar Hassan Ali dalam JATI walhal telah wujudnya PERKASA.
JATI membawa satu konflik yang nyata. PERKASA dengan Alif Ba Tah (Agama Bangsa Tanahair). JATI pula IMR - Islam Melayu Raja = Perlembagaan 153, tapi satu tanahair dan satu insitusi raja2.
Kalau hendak dilihat IMR dan JATI merupakan lagi ekstrim kerana tiada konsep tanahair.
PERKASA pula ingin menjadi wira untuk Agama, tetapi agama Islam maka bumiputera yang lain sudah tentu rasa tersisih
APakah JATI ditubuh semata2 untuk menggantikan PERKASA kerana sejak kebelakangan ramai ahlinya yang menyokong Hassan Ali.
Jadi, tampak kepincangan dalam halatuju kerana seorang tidak pernah memyokong PERKASA walhal PERKASA pula terhegeh2 mengurat Hassan Ali. Macam hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.
APa yang di rumuskan malam ini  adalah ada yang tidak kena dengan cara JATI walaupun dari segi logo ia amat kelas kerana ada bintang merah dikelilingi oleh 3 lekuk yang mungkin disimbol kan dari arca ahli2 PAS, PKR dan UMNO. Maknya, sepatutnya JATI menarik ahli2 PAS sebagaimana PERKASA menarik ahli PKR dan disgruntled UMNO members.
Tapi nampak sejak kebelakangan in JATI cuba untuk mengambil ahli2 dari UMNO ke atas pagar.
Ini macam harapkan burung pegar, pegar makan padi.


Ceramah Hassan Ali akan diserang malam ini di Bukit Anatarabangsa

Adakah malam ini akan menarik pehimpunan yang paling ramai berbanding dengan yang dihimpun di kawasan luar bandar.
Adakah JATI (Jalur Tiga, bukan Jambu Tiga Serangkai) ini akan membawa perubahan dari segi dasar yang dilaungkan oleh Hassan Ali tempuh hari.
Adakah YB Khassim akan menyertai sekali lagi atau chicken out setelah di hebuhkan akn dikenakan tindakan disiplin oleh Mat Sabu tempuh hari?
Sama-sama lah kita nantikan samada Mak Lampir dan pengikut2nya akan mengamuk apabila diserang oleh ahli PAS yang telah dinyahparasit.

BUKTI GAMBAR 1001 DALIL PAS PEROSAK AQIDAH UMAT ISLAM

Tatapan khutbah hari jumaat.
Kalau pergi solat berimamkan orang PAS apa hukumnya.
Kita dah tahu Amanat Hadi Awang yang telah mengkafirkan orang2 PAS sendiri.
Bukan saya cakap, bekas ahlul bahlul PAS yang cakap.
Yang pernah satu masa dulu pusing keliling Masjid pasang kat tiang2 masjid nak tunjuk betapa waranya , betapa Islamnya Hadi Awang dan Nik Aziz.
Nak ini dia bukti yang tidak sedikitpun Hadi dan Nik Aziz membetulkan.

Podah. Ini hari solat Jumaat. Fikir2kanlah terutama bagi mereka yang solat di Kedah dan Kelantan.
Adakah mereka kena solat dua kali. Di masjid dan kemudian solat 4 rakaat di rumah.

Macam tukar tiub cakap. Kah Kah Kah.
Kah Kah. Bodoh punyer Parasit, Pelesit dan Parasit PAS.

Thursday, February 16, 2012

Satu dalil Anwar Ibrahim kencing PAS

Anwar Ibrahim kaki kencing.

Ini bukan ucapan saya.

Ini ungkapan kawan2 Hisham Rais dari TukarTiub. Ka ka  kah kkah..

Yang paling banyak di kencing adalah orang yang pernah rapat dengannya. Kah Kah Kah.

Ini kena qazaf, baru sah kata PAS. Kah Kah Kah.
Sanusi,ke Salehuddin ke, Rahmat Khalili ke. Pun kena kencing. Kah kah kah.

Budak MCKK yang paling banyak support dia macam nak mampus pun kena kencing. Inikan pula PAS. Kah kah kah kah.

Ternyatalah kalau dah kemaruk kuasa. Apapun boleh jadi. Yahudike PAS ke China Doll ke.janji dia dapat kuasa. Haha HaHA kAH KAH KAH. sorak !!! KAMPUNG TERGADAI . kAHKah Kah.

PAS tetap sokong Anwar. Itu pendapat peribadi dia. Dalam mesyuarat di kata dia sokong Palestin. Peribadi sokong Israel takpa. Siapa kata PAS kata. Kah Kah Kah.

Orang bermirip Anwar kata, jom Liwat. "Takpa" kata PAS itu peribadi. janji dalam masjid di bersama kami. Kaha Kah Kah.

Tenguk lagilah orang suka tenguk Anwar kencing PAS. Tiba2 Nik Aziz rasa macam ada orang kencing atas kepala dia. Di sini.


ADEGAN RANJANG MB UMNO. MESTI KENA LIHAT!

Gambar ini ditangkap pada 1.30 pagi di Masjid JameqTg Malim. Beliau beriktikaf sebelum Qiamullail.

Untuk cerita selanjutnya, layarlah ke CucuTokSelampit,

Pakatan Rakyat isn't working

Mengaku ajelah.
Pakatang Pembangkang tidak bekerja.

Selama mereka memerintah, baik di Kelantan, P Pinang. Selangor dan Kedah, kerja yang hanya mereka tahu buat adalah laungan nak buat itu nak buat ini.
Di Kelantan, selama 3 dekad, kalau tiada polisi kerajaan Persekutuan, Kelantan hanya tinggal serambi sahaja. Anak2 lari keluar negeri mencari rezeki yang dibentangkan oleh orang2 Melayu yang mereka benci.
Di Penang, wakaf di jual, duit diberi katanya. Mamak berlari demo kena caci. Wang suapan diberi Guan Eng bila DAP dicaci.
Wang yang diberi, wang judi dan wang jualan berbillion hanya secubit diberi kepada Mamak dan Melayu. Itu lah maruah Melayu dan Mamak Penang. Duit segalanya, gadai bangsa sendiri, aku kata padan muka. Jual aset nilai 4B, jual kat Cina 1B. Cina untung 3B, Melayu dapat 10M. Pundeklah PAS dan PKR tak tahu kira.
Kedah pula, surau dijual atas angin. Dulu ada tanah ada udara, kini tanah takdak, udarapun takdak. Hak milikpun takdak. Lancaulah kau Azizan. Bodoh nak mampus.
Di Selangor, bagi air free. Aset Yayasan Selangor dijual kerana tak da dana. Gua kata alo, lu bodoh.
Kalau you caj itu air, you dah boleh tambah itu aset YS. Bodohpunyer Ilham Marzuki. Dia kerja jahat orang lain pula kena buang.

Ambik perompak dalam Team Penasihat Ekonomi.
Sudah terbukit curi wang bank guna ICT,
masuk TV3 , jadi penasihat ekonomi lagi.
Duit rakyat pergi ke Helmi, lepas main puki terus lari.
Eli masih ternanti2, PKR beri elaun sara diri.

Polisi2 yang di laung2kan tinggal hanya dalam buku Jin-Gay.
Sudah dibakul sampahkan.
Yang tinggal hanya Jin, Gay, Parasit, Parashit dan Pelesit Melayu.
Yang menang Middle Kingdom ibarat menang sorak, kampung tergadai.
Melayu Demo Cina Kaut Untung.

Orang nak lari dari PAP depa nak masuk DAP.
Bodoh punyer Melayu Pembangkang.

Oleh: Black Monkey from Kuantan.

Wednesday, February 15, 2012

18SG: Trend menyelam masa kini, Pak Haji tidak dibenarkan tenguk!!

Isu Thaipusam: Najib di sarankan buang penasihatnya


Walaupun perkara begini pernah berlaku dikalangan pemimpin PAS dan PKR, maka saya kira part2 ini telah hilang 'their moral standing' untuk menyoal tentang aqidah Najib semasa beliau membuat lawatan ke Batu Caves.
Najib patut untuk menyemak keupayaan penasihatnya termasuk pemjaga imejnya kerana sampai sekarang tiada komen dibuta dari pihak Perdana Menteri.
Buangkan mereka ini. lah Najib.
_________________________________________
Bekas mufi Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin hari ini berkata pemimpin Islam dibenarkan hadir ke sambutan perayaan bukan Islam, seperti yang dilakukan perdana menteri pada Sambutan Thaipusam baru-baru ini selagi mematuhi beberapa syarat.

Antaranya, kata Dr Asri, mereka tidak dibenarkan terlibat dalam sebarang bentuk ritual, melibatkan aspek pakaian, perarakan dan tindakan yang menunjukkan tanda "restu" pada amalan agama lain.

"Tetapi sebagai pemimpin dan pentadbir (negara) hadir untuk memberi nasihat dibolehkan selagi tidak terlibat dengan disiplin dan ritual agama lain," katanya yang juga zamil pelawat di Universiti Oxford, United Kingdom.

"Cuma silapnya PM ini terlibat dalam upacara. Saya tak kata kufur. Mungkin beliau tidak diberikan pandangan jelas," katanya ditanya tentang pemakaian Najib pada hari itu.

Datuk Seri Najib Razak dan isteri pada 7 Februari lalu hadir ke sambutan Thaipusam lengkap berpakaian kurta kuning muda dan dipakaikan kalungan bunga yang amat besar.

Gambarnya juga didirikan setinggi patung berhala di Batu Caves sehingga mencuri tumpuan.

Pemimpin PAS, PKR pun terlibat

Tindakan itu - yang tidak pernah dilakukan dua perdana menteri sebelumnya - mengundang kritikan pelbagai pihak, termasuk pemimpin agama, NGO Islam dan PAS.

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dilaporkan antara yang paling lantang dalam isu itu apabila meluahkan rasa terkilan dengan tindakan Najib yang didakwa "menggadai akidah" walaupun sudah ditegur setiap tahun.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Dr Asri berkata, larangan menghadiri sambutan keagamaan bukan Islam terhadap orang Islam bukan bersifat mutlak dan bergantung kepada keadaan.

Beliau menjelaskan, orang Islam awam kebanyakan secara jelas tidak dibenarkan terlibat manakala pegawai yang terlibat dengan urusan pentadbiran pada hari itu, seperti pegawai polis pula dibolehkan.

Mengulas gesaan Pemuda PAS yang mahukan fatwa jelas berhubung perkara itu, Dr Asri menasihatkan dewan itu tidak bersifat terlalu keras kerana pemimpin parti Islam itu juga terlibat dalam program seumpamanya, yang ditafsir sebagai "perayaan budaya".

"Jangan terlalu keras, esok kalau awak perintah pun awak tak boleh buat nanti," katanya lagi sambil mendakwa pemimpin PKR juga terlibat dalam program hampir sama.

Antara yang jelas, kata Dr Asri lagi, apabila terdapat pemimpin utama PAS terlibat hadir dalam majlis Buddha di Wat Siam tertentu. - Malaysiakini

Panglima Harimau "Setuju dengan pendapat Dr Asri"
SBA "Setuju kalau setiausaha politiknya dibuang"

Apa itu 'Middle Malaysia?


Cuba amati definisi ' Middle' dalam wikipedia. Pernah kamu tanya kenapa DAP begitu beriya untuk melawan 1Malaysia dengan Middle Malaysia.
1Malaysia berteraskan kebudayaan Melayu dan Bumiputera. walhal Middle Malaysia berteraskan apa yang dimaksudkan diatas, Middle Kingdom.

Tuesday, February 14, 2012

Apa akan jadi pada Feb 18? Macam Dejavu...tahun 69????

Pada Feb 18, akan ada satu debat antara Chua Soi Lek dan Lim Guan Eng.

Banyak isu akan timbul. Antaranya ada seperti digambarajah berikut.

Isu2 lain akan disentuhi oleh Guan Eng yang akan tidak sedap didengar oleh Kaum Bumiputera.Termasuk, Biasiswa bumiputera, NEP. dll.
Kalau anda sakit hati, apa2 pun pergilah ke KR1M, barang sana murah dan simpan lah berdozen2 kalau perlu.



Banyak nak diperkatakan, tapi biarlah anda sendiri membacanya. Saya hanya boleh kata ia adalah satu artikel yang membuka mata bagi kita orang Melayu. Disebabkan jurang berbezaan antara upper middle class Chineses adalah terlalu jauh dengan lower class Malays/Bumiputera. Bermakna keadaan tidak stabil melainkan. kerajaan harus mengujudkan suasana stability dan sejurusnya program untuk mengurangkan jurang perbezaaan ekonomi antara majoriti Melayu dan Majoriti Cina.
Ini lah asas perjuangan Najib(*penderma Ipad2 yang paling banyak sekali dalam dunia, hehehe). Jurang ii terjadi bila peniaga bukan Melayu mengawal harga untuk barang asas dalam projek. Untung bagi value chain industri yang dipegang oleh Melayu adalah teramat sikit berbanding dengan bangsa Cina kerana wujudnya kartel untuk antara persatuan2 Cina sahaja.
Tulisan ini amat baik dan disarankan anda membacanya.


Blog Archive