Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Saturday, January 21, 2012

5 Adun PKR dijangka akan keluar Parti ikut Hassan Ali


Mengikut perbualan dengan beberapa orang ahli PKR dan penyokong kuat ADUN, dianggarkan 5 ADUN PKR yang tersenarai keluar dari PRU13 akan keluar dari parti mengikut Hasan Ali untuk membentuk kumpulan the THIRD FORCE sebagaimana diwar-warkan oleh Zulkifli Nordin.
Ini adalah akibat krisis dalaman antara Nurul dan Azmin dimana pertembungan dasar antara mereka dalam mencorakkan PKR untuk survivaliti dan tidak dianggap sebagai Parti Kuda Melayu tunggangan DAP dimana ahli keturunan Melayu sudah sedikit demi sedikit keluar dari PKR kecuali segelintir pengikut tegar Anwar yang sudah tidak mahu mengaku diri mereka telah tertipu. Hahahah.
Siapakah mereka ini? Tunggu .........
-------------------------------------------------------
WAKIL RAKYAT PKR DIGUGURKAN.
PETALING JAYA: Beberapa wakil rakyat PKR Selangor dijangka digugurkan dalam pilihan raya umum ke 13 akan datang, kata sumber.
Mereka akan digantikan dengan orang baru yang muda dan lebih berwibawa, tambah sumber itu lagi.
PKR Selangor memenangi lapan kerusi Parlimen dan 14 kerusi DUN dalam pilihan raya umum 2008.
Adun PKR Ijok, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilantik sebagai menteri besar Selangor dalam kerajaan campuran membabitkan PAS dan DAP.
Bagaimanapun, Setiausaha PKR Selangor, Amiruddin Shaari ketika dihubungi berkata, PKR mahu meletakkan ramai calon baru dalam pilihan raya ke 13 nanti.
“Yang ada (wakil rakyat) sekarang baik tetapi kita mahu yang lebih baik yang tidak menimbulkan masalah selain mereka yang dekat dengan rakyat.
“Tetapi siapa yang gugur, siapa yang tidak bertanding akan diputuskan oleh Presiiden (Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail),
“Mungkin ada calon baru bertanding di kawasan yang dimenangi PKR atas faktor wakil rakyat sedia ada menarik diri dan tidak mahu  bertanding lagi,” katanya ketika dihubungi hari ini.
Nilai calon
PKR Selangor diketuai timbalan presiden, Azmin Ali yang juga ahli Parlimen Gombak dan Adun Hulu Kelang kedua-duanya terletak di negeri Selangor.
Adun  Batu Caves itu berkata, PKR negeri tidak mahu wakil rakyat  yang mempunyai masalah dengan rakyat.
Beliau juga menjelaskan, PKR  telah mula menerima senarai calon dari cabang dan individu yang berminat menjadi calon PKR.
“Kita akan menilai mereka sebelum dipilih,” tambahnya.
PKR kehilangan kerusi parlimen Hulu Selangor apabila wakilnya Datuk Zainal Abidin Ahmad meninggal pada awal tahun lalu. Dalam pilihan raya kecil calon PKR Datuk Zaid Ibrahim kalah kepada calon BN dari MIC, P Kamalanathan.
Manakala Adun PKR Pelabuhan Kelang Badrul Hisham Abdullah pula keluar parti tahun lalu.
FMT

No comments:

Post a Comment

Blog Archive