Monday, May 23, 2011

Kaum Melayu ada talian darah Yahudi?

Hari ini seorang kawan saya buat posting FB yang menyatakan ada kajian yang membuktikan ada DNA Yahudi dalam bangsa Melayu.
Kenyataan ini membuat aku terfikir apa yang blogger APA berkenaan asal usul kaum Melayu dari ibu MALA.


Saya masih sedang mengamati implikasi berita ini. Sementara itu mereka yang berminat boleh lah ke ruang komentar sumber ekstrak ini:

_____________________________________________________________

Ok, I probably won’t get too many comments on this, but it is an interesting topic for me. For some quick background, I previously posted on this topic. I recently purchased a copy of“Quest for the Lost Tribes” by Simcha Jacobovichi. In this documentary, he tries to make a case where he identifies most of the lost tribes, and their possible locations throughout the world. He comes up with some startling conclusions.
What is interesting to me about these lost tribes is the connection to the Book of Mormon. The BOM claims that the Nephites were descendants to the Tribe of Manasseh. So I was interested to see what insights the movie might have on this tribe in particular.
First of all, we often refer to the 12 tribes of Israel, but there’s some discrepancy in numbering them. Jacob (Israel) had 12 sons: Dan, Naphtali, Issachar, Zebulon, Gad, Reuben, Levi, Joseph, Benjamin, Judah, Asher, Simeon. Due to idolatry, sometimes Dan is excluded from this list, and Levi did not receive land, but rather the priesthood, so this tribe is sometimes excluded from the list of the lost tribes. Joseph, as favorite son, gets both of his sons, Ephraim, and Manasseh included.
So, the Jews today are descendants of Judah. Joseph Smith claims that the American Indians are descendants of Manasseh (Joseph), so that explains how two of the tribes are not lost any more. The other 10 (or 12 tribes, depending on how you count them) were scattered by an invasion of the Assyrians in 700 BC. There is little archaeological evidence of these 10 tribes after 500 BC, so little is known about them. But there are prophecies in the Old Testament (Isaiah, Ezekiel) that these lost tribes would return to their promised land.
In the documentary, Jacobovici makes a case that he may have found large groups of people representing these lost tribes. A group in Ethiopia claims to be descendants of Dan. In the 1980′s, the chief rabbi became convinced that these Ethiopians were truly of the tribe of Dan. In the Civil War in 1991, the Israeli government airlifted this group, who practiced many Jewish customs, out of the war zone, and repatriated them in Israel, based specifically on their being a lost tribe of Israel.
1.5 million people, claiming to be descendants from the Tribe of Manasseh (Bnei Manashe) live on the India/Burma border. Many rabbis are becoming convinced that these people may be correct, and many are trying to migrate to Israel. Briefly, here are some others :
  • Naphtali – China and Iran
  • Zebulon – Bombay, India
  • Issachar – Uzbekistan
  • Tribes of Gad, Ephraim, Reuben,Simeon – can be found among the Pashtun (Pathans) tribes of Afghanistan
  • Asher – Tunisia
Obviously, some of these groups have converted to Christianity, and Islam. They represent various races, and don’t look like the typical image of a Jew. Most of these obscure groups have unknown origins. Many of the groups have maintained some of their old Jewish traditions. For example, the Pashtuns seem to have combined their Islam and Jewish beliefs, some still killing a Passover lamb, even though this is not an Islamic custom, and many of these tribes have Israeli sounding names, even though they are Muslim.
There is not much DNA evidence in this film. However, there is another film, which I will detail in a future post, dealing with the Lemba tribe in South Africa. They claim to be one of the lost tribes of Israel, but make no specific tribal claims. They are kosher, wear Jewish clothing, and a DNA test was done on an Episode of Digging for the Truth, which seems to indicate that they have some semitic DNA. Perhaps they descended from the Ethiopian group, perhaps another way.
While I agree that these claims are highly speculative, there are some interesting claims. TheBnei Manashe (of Burma) are part of the National Geographic Genome Project, and in 2010, we will find out if there claims can be backed up by science that they are truly Semitic people.
What do you make of these claims about the lost tribes becoming found? What are the implications for the Book of Mormon?

Sumber:
http://www.mormonheretic.org/2008/04/19/have-the-lost-10-tribes-been-found/


17 comments:

  1. Harap rujuk kepada tajuk "PIRAMID MELAYU TERSEMBUNYI DILAUTAN JEPUN" ada kaitan dengan cerita artikal ini...

    ReplyDelete
  2. cuba cari perbezaan yahudi dengan bani Israel dan maksud yahudi? kenapa yahudi sekarang mengaku dia bangsa israel sedangkan dia bukan lagi bangsa israel?

    ReplyDelete
  3. Melayu ada kaitan dengan Yahudi ke Bani Israel?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yahudi tu agama merangkap bangsa tertua di dunia. israel pula adalah negara tmpt bangsa / agama yahudi berpengkalan,

      lanjut di http://panjisemarang.blogspot.com

      Delete
  4. melayu ada kaitan dengan bani israel sahaja..bukan yahudi...yahudi hanya salah satu kaum dari ras bani israel, sedangkan nabi yaakob a.s ada 12 org anak yang membawa kepada perkembangan bani israel...


    artikel ini menerangkan asal usul melayu...

    http://jantantuya.blogspot.com/2011/06/nabi-ibrahim-as-bapa-melayu-dan-keturah.html

    ReplyDelete
  5. Ate klu ada petalian darah senang le,kabo aja pada deme,kite sedare,itu le deme yg berurusan dgn israel tu mesti ada kene mengena dgn belah opah deme..tu le..

    ReplyDelete
  6. Ibni saiyidina Ibrahim AS...juga ras2 antara bangsa laen ada dalam Melayu...;-)

    ReplyDelete
  7. MELAYU BUKAN DARI YAHUDI ZIONIS SEPERTIMANA YANG SIAMANG LOLONG-LOLONGKAN!!! Melayu hari ini adalah datang dari DNA para kebanyakan nabi/rasul yang kebanyakannya lahir dari Bani Israel - Nabi Yaakob yang telah mewasiatkan anak-anaknya merantau ke bahagian hujung dunia (Semenanjung Tanah Melayu). Dari bangsa inilah yang akan membawa lahirnya Imam Mahdi yang akan kembali ke tanah asal bagi menentang Dajjal. Melayu adalah yang dikatakan Bani Jawi dari asal keturunan Nabi Yaakob as. Ya Allah peliharalah kami DARI FITNAH DAJJAL KAFIR AKHIR ZAMAN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga Mamat bodoh yang tak faham post ini ini. Mana ada dikatakan Melayu ada talian Zionis .

      Delete
    2. kalau betul dari keturunan nabi yaakob mmg ada darah yahudi lah melayu sebab nabi yakob jg adalah dr keturunan yahudi.. tak gitu?? tolong betulkan saya sekira nya saya tersilap...

      http://panjisemarang.blogspot.com

      Delete
  8. Semua bangsa dr asal yg sama.Nabi Adam AS di jadi kn dr tanah yg di ambil dr beberapa tempat yg berbeza di bumi ni.Jd apa nk heran kn.Zionis ada lh fahaman ciptaan manusia,sprt komunis,kapitalis dn sosialis.

    ReplyDelete
  9. Funny, Malay this malay that...apa nak jadi ntah...fakta kemaruk tanpa sebarang bukti kukuh ttg asal usul Melayu....terus jadi perbualan....Yahudi Melayu, Yahudi Islam, Hindu Melayu, Hindu Islam, Afrika Melayu, Afrika Islam, Osama Melayu, Mak Osama Islam, Jin Melayu, Jin Hindu, Jin Islam, apa lagi yg bukan melayu ngan Islam ni........mende lah korang nyer citer....mmg sah, dah sesat korang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sblm kata org sesat, lbih baik saudara rajinkan diri mengkaji. x guna jgk klau kata org sesat, tp, diri sendiri tunggu org suap, nganga, lps tu, telan

      Delete
  10. owner blogger berbangga berasal dari yahudi..
    tahniah....

    ReplyDelete
  11. rasanya owner tk bangga kot,cuma dia berminat mengkaji .mcm aku,org2 bodoh je tk suka berfikir,tk kira lah brapa tinggi iq yg setiap org ada yg penting gunakan otak dan akal sebaik2nya,byk melayu skrng mcm tu,terutama yg mkn gaji,pemikiran sentiasa sempit,yg di fikirkan dpt gaji byr tu byr ne beli tu beli ne,pstu tgh bulan semput tpi nmpk stdy je.Yg coment negetif tu mgkin salah sorg dri nya.Jadi kesimpulannya jdi org tu gunakn lh anugerah Tuhan iaitu otak dn akal gunakan sebaik2nya dn semaksimum mgkin,nti jawapan akan menyusul di setiap persoalan...

    ReplyDelete

Blog Archive