Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, January 13, 2012

Rafizi Ramli: His Breach of Mutual Trust of his Alumni will cost him dearly

Rafizi Ramli is losing support especially amongst his alumni. So it is said.


Due to his obsessiveness in finding the truth about NFC, he has crossed the line of maintaining mutual trust in handling the information he may has direct assess to with regard to the inner circle of MCOBA, when he used comments supposdly made by the President in confidence, without prior consent of the contributor.

In his remarks, he quoted Tan Sri Megat Najamuddin, the president of MCOBA , and Advisor of SPRM, commenting on the recent bribery attempt relating to NFC as seen below. Many of the inner circle believe his actions are very immature and question the trustworthiness of this Pakatan Rakyat young turk.

‘Siasat Salleh Ismail’


Dalam perkembangan berkaitan, Rafizi turut mendedahkan satu transkrip email yang diterima beliau pada Sabtu lalu, didakwa mengandungi kenyataan umum Ahli Lembaga Penasihat SPRM, Tan Sri Megat Najmuddin Megat Khas berhubung wujudnya tindakan merasuah pegawai penyiasat SPRM dalam skandal NFC.


Beliau mendakwa kenyataan umum yang diterima melalui ‘email group’ itu menguatkan lagi desakan beliau sebelum ini bahawa Pengerusi Eksekutif NFC Datuk Dr Mohd Salleh Ismail, yang juga suami Shahrizat menggunakan orang tengah untuk merasuah pegawai penyiasat SPRM.

Sebelum ini PKR menggesa SPRM untuk menyiasat Salleh dan ahli pengurusan NFC yang berkemungkinan cuba menggunakan orang tengah untuk merasuah penyiasat dalam skandal tersebut.

“PKR mendedahkan gesaaan untuk menyiasat Salleh setelah mengambil kira kenyataan umum Megat Najmuddin yang merupakan tokoh yang dihormati dan memegang pelbagai jawatan dalam sektor awam dan swasta.

“Kenyataan peribadi Megat Najmuddin perlu diberi perhatian serius oleh SPRM. Ini kerana beliau juga menyatakan pendapatnya bahawa ada unsur rasuah dan pembabitan Salleh dalam cubaan merasuah polis, kata Rafizi.


Menurut Rafizi, pihaknya akan membuat laporan di pejabat SPRM Shah Alam jam 3.30 petang ini berhubung hal tersebut.


Ketua Audit Negara dalam laporannya bagi tahun 2010 menyifatkan projek NFC yang menerima kemudahan pinjaman mudah dari kerajaan bernilai RM250 juta berada dalam keadaan kacau bilau.

Members subscribing to the Alumni email are supposed to place self control on comments made by the egroup by not using it unless with consent of the members.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive