Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, May 24, 2011

Program JELAS yang menerangi perangai buruk,bodoh dan sombong YB Khassim

Di Program JELAS itulah pertama kali saya melihat dengan YB Khassim. Selama ini saya hanya dengar dari kawan2 dari DUN Lembah Jaya dan jugak blog2 yang lain.


Apa yang digambarkan dan apa yang saya lihat memang lakaran perangai dan sikap menabik dada dan angkat bakul sendiri itu memang ketara.


Apa taknya, mayat mangsa Tanah Runtuh belum lagi diuruskan beliau telah menabik dada dan membohong rakyat bawa dia seorang sahaja yang menolong mangsa-mangsa tanah runtuh dan ahli-ahli parti UMNO dan rakan komponen BN hanya berada di situ untuk mengambil gambar. Dan dia lah seorang yang mendidik anak2 itu bagaimana hendak sembahyang Jenazah macam lah dia seorang yang berkhidmat untuk anak2 Yatim.

Ini perangai biasa pemimpin PAS.Ingat tak Dr Olok2 yang hanya datang di Bukit Antarabangsa semata2 untuk menjadi kelindan lalu lintas di GAP tetapi perangai selepas itu mendabik dada sampai PKR di kawasan inipun tenguk muka dia amat meluat.

YB Khassim ini samada dia ni seorang yang suka2 bermegah dengan kerja tak seberapa, atau dia ni gila pangkat.
Suka menunjuk2 dirinya konon dia sahaja yang menolong masyarakat. Telur sebiji riuh sekampung.


Ingat tak kes premium Sg Seputih dimana YB ini mendabik dirinya kononnya menolong penduduk setempat untuk mendapat hak milik walhal harga premium adalah 10 kali ganda terlalu tinggi dibanding dengan harga tawaran asal semasa zaman UMNO dulu.


Satu lagi perangai buruk YB ini,ialah sifat 'male chauvinist pig'nya. Sila lihat di sini dari blog SuaraAmpangPuteri

_________________________________________________________________________________
Satu perangai yang saya benci pada YB Khassim ialah perangai dia suka2 memburuk2kan wanita, kononnya wanita tidak ada tempat untuk memimpin.

Ini berlaku semasa program JELAS di Bukit Antarabangsa tempuh hari.

Yang peliknya, YB Zuraidah berjaya menunjuk kebodohan dengan tidak berkata apa2 bila mana YB Khassim memperkecilkan peranan kaum hawani dengan andaiannya yang dia tidak tahu mana yang lelaki dan mana yang perempuan antara Najib dan Rosmah.

Setahu saya dalam segi perlajaran, Rosmah lagi bijak dari si Khassim Babi oops sorry Baba ini.

Adakah wanita sekarang tidak berhak untuk memimpin? Saya mungkin tidak terkejut sekiranya bandingan di buat kepada YB Zuraidah yang bagaikan orang dirasuk dengan hantu.

Saya amat terkejut dan kawan2 saya yang mungkin datang pada malam itu dengan harapan tinggi tetapi pulang dengan merasa terhina.

Ulasan saya, PKR gagal malam itu dan dengan kepontengan Azmin yang mungkin tak nak datang sebab sedikit sangat hadirin malam itu.

Selain dari pengikut tegar Pakatan, penambahan pengundi atas pagar adalah BIG ELEK.

Sama juga dengan parti2 yang lain, syok sendiri.
Sumber: Suara Ampang Puteri

No comments:

Post a Comment

Blog Archive