Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Sunday, May 22, 2011

Sudah JELAS, MB Selangor dan YB Pakatan Rakyat tidak perihatin kepada tragedi tanah runtuh di Ulu Langat

Bukan saya hendak menidakkan hak mereka untuk membuat program. Tetapi cuba bayangkan, banyak blogger2 telahpun menimbulkan isu ketidak perihatinan MB Selangor dan pakatan rakyat kerana masih hendak meneruskan Program JELAS(Jelajah Tawan Malaysia) di kawasan Selangor seperti di Bukit Antarabangsa malam ini. Macamana nak tawan Malaysia, nak uruskan Selangorpun tak tahu. Mereka ini hanya layak menngurus BABI dan anak Babi sahaja.

MB Khalid sepatutnya memberi lebih perhatian kepada menguruskan trajedi itu bersama Kerajaan Pusat. Tapi tidak, beliau masih berdiam diri gugup dalam mengumumkan pembatalan program di Bukit Antarabangsa (tak tahu kalau di dah umumkan kepada blogger APA, :)).

 Apa yang pelik, bila PKR fikir nak ke Bukit Antarabangsa, tempat tragedi yang dulu tiba2 tragedi yang sama menimpa di tempat yang lain. Adakah Allah ingin menunjuk sesuati kepada Khalid Ibrahim.

Kita tahu tujuan dia datang semata2 nak kaut kepentingan politik dari bencana Tanah runtuh 6/disember/2008. Sepatutnya, kita semestinya mengambil iktibar dari apa bencana yang disifatkan sebagai "Act of God". Tapi tidak MB Selangor dan Pakatan Rakyat lebih mementingkan perjalanan program mereka dari yang lain.

Anda boleh baca sedutan dari blog MPP dibawah ini dan juga dari Against the Wind (update: dan juga cucu tok selampit):

P/S Dan ingin juga ingin saya mengambil kesempatan mengucapakan takziah kepada keluarga dan sahabat andai arwah mangsa2 yang terkorban yang setakat ini mengorban lebih nyawa dari yang telah berlaku di Taman Bukit Mewah, Bukit Antarabangsa.

________________________________________________________

Semalam gua tunggu juga pemimpin Pakatan Selangor mana yang akan turun padang melawat tempat tragedi runtuhan di Rumah Anak-Anak Yatim Hulu Langat tu..

Tapi sampai ke akhirnya hanya Hasan Ali yang muncul bersama Ali Rustam, Noh Omar, Shaziman Mansor, Liow Tiong Lai, Azeez Rahim dan juga Ketua Wanita Selangor..

Mana perginya Menteri Besar Selangor si Khalid Gagap? Mana perginya Azmin Ali? Mana perginya pemimpin-pemimpin DAP Selangor?

Mungkin dorang ni tengah sibuk berceramah ataupun sibuk buat program mengkayakan kroni. Tak pun, dorang mungkin fikir tempat yang bernama Batu 18 di Hulu Langat ni tak termasuk dalam kawasan negeri Selangor...

Agaknyalah.., Khalid Gagap dan kawan-kawan dia mesti anggap kerajaan Pusat yang patut uruskan perkara-perkara macam kejadian tanah runtuh ni.. Kerajaan negeri tak payah campur..

Kalau macam tu yang dorang fikirkan, memanglah bangsat perangai puak-puak Pakatan di Selangor tu. Takkanlah bila ada tragedi macam ni pun masih nak kira politik beb..

Gua dapat berita semalam yang Najib batalkan lawatan dia di luar negara semata-mata nak balik melawat tepat kejadian di Rumah Anak-Anak Yatim tu.. Macam ni lah pemimpin yang prihatin..

Yang Anwar Ibrahim manusia anugerah setan Pakatan tu pergi mana? Bukan ke dia ada dalam negara? Sebagai Ketua Umum Pakatan, kenapa dia tak pergi melawat disitu? Sibuk main dengan China Doll lagi ke?

Macam tu ada hati nak jadi pemimpin no.1 negara? Macam tu yang dikatakan nak membela nasib rakyat? Pegi mampuslah lu Anwar!

Apapun.., Tahniah gua ucapkan kepada Hasan Ali pasal dia prihatin. Dia sanggup datang jenguk kat tempat kejadian sebagai satu-satunya wakil pemimpin Pakatan negeri Selangor.

Patutnya Hasan Ali yang jadi MB Pakatan di Selangor tu..., bukannya Khalid Gagap!!!


2 comments:

  1. Siamang bercakap,

    Sedangkan dia sendiri tidak faham bahasa,

    Manusia pulak pandai pandai mentafsir bahasa Siamang.

    Giler kut?

    ReplyDelete
  2. Khalid Gagap lebih mementingkan kes jubo ANUwar la tu

    ReplyDelete

Blog Archive