Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, May 18, 2011

Dimanakah Syamsidar? Yang dulunya 'h' kini menjadi 'Y'.

Siapa tak kenal Syamsidar. Namanya bagai sinonim dengan nama Anwar dan Azmin.

Tidak perlu kita sebutkan apa yang buat Shamsidar itu terkenal. Nak tahu surf aje dalam internet. Gunakan tag word 'Shamsidar ' dan 'Anwar'.

Tidak pula dia terkenal dalam bidang pembankan walhal beliau pernah menjadi pengarah kepada satu bank diatas lantikan yang mencurigakan dibawah seorang mantan timbalan perdana menteri, dan akan juga kelak menjadi mantan mantan perdana menteri bila dia kembali menghuni Istana Sungai Bambu (bukan restoren Istana Bambu di bawah bukit Bukit Antarabangsa) dimana saya telah menerima satu luahan terbuka dari bekas penghuni Istana itu yang meminta agar dia, x TPM. tidak di hantar ke Istana itu kerana mereka sudah serik dengan aktiviti luar tabii yang pernah berlaku di Istana itu sehingga beliau sendiri mengatakan bahawa beliau tidak mahu berkelakuan jahat lagi takut di hantar ke Istana itu kerana takut mantan TPM itu akan juga di hantar ke sana lagi sekali.
Sudahlah pasal xTPM kerana bukan ini yang hendak kita ceritakan dalam posting ini kali ini.

Kita di Ampang lebih2 lagi di Bukit Antarabangsa tahu jarang sekali Azmin turun padang. Mungkin beliau takut untuk berdepan dengan masyarakat di sini, di Ukay Perdana dan juga Bukit Antarabangsa.

Apatak nya, lihat sahaja kualiti jalan di sini dan juga di sana di UK Perdana. Pernahkah anda naik ke UK Perdana dan pernahkah anda terkejut dengan hentakkan yang kuat disebabkan jalan yang tidak rata dan berlubang.
Kalau pemandu 4-wheel boleh mengadu inikan pula mereka yang mempunyai kereta jenis lain. Penduduk2 di UK Perdana dan Bukit Antarabangsa telah sekian lama menghadapi hidup merbahaya diatas jalanraya sebaik sahaja mereka keluar dari rumah.

Sebenarnya, bukan itu yang ingin saya ceritakan dalam posting ini.

Apa yang saya ingin mengutarakan adalah, kemusykilan saya mengapa Syamsidar semenjak Azmin menjadi wakil di Bukit Antarabangsa kita tidak pernah nampak batang hidung Syamsidar. Yang sudah pasti, Batang si Anu itu lebih kerap kita nampak.

Jadi, dimanakah Gadis S ini?  Sekurang2nya selaku isteri kepada YB, sekali sekala kena lah datang melawat penduduk2 bukit ini. Sekali sekala bolehlah blogger APA bermain dengan isteri Azmin. Takkan main pingpong aje.

Ada yang kata beliau kini sedang berpoya-poya di luar negara, dengan wangnya yang berjuta-juta. Bukan ahli Pandi Kutti Rakyat tidak tahu, tetapi kenapa tidak pula pengikut2 taksub Pandi Kutti menanya mana dapat si Azmin dan Si Syamsidar ini dapat duit kalau tidak dari sumber haram. Kita pun tahu politik wang Melayu bermula dari kuncu Anu, baik dalam UMNO mahupun dalam PAS.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive