Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Thursday, May 19, 2011

Bila 'puaka' buka mulut.. ADUN PAS Lembah Jaya pulak kecut teloq?

 



Sudah lama aku ingin bercerita pasal YB Zuraidah yang digelarkan Mak Lampir  oleh sahabatku APA yang dikatakan sejak kebelakangan ada sikit lantang. Maklumlah sejak hantu2 Bukit Antarabangsa mengambil cuti rehat sejak Harimau Berantai mengamuk, Mak Lampir ini kononnya sedang hendak menurunkan sakanya kepada tiga pengekutti di sini. Maklumlah pilihanraya dah dekat. Semua pengekutti sedang pasang badan.

Yang di beritahu ada tiga kerusi PKR, dan kesemua kerusi ini akan di berikan kepada 3 pengekutti dari Bukit Antarabangsa. Nampaknya spesies babirusa adalah spesis Pandakutti Bukit Antarabangsa yang terpilih di kawasan Ampang, dan tidak dari kawasan lain seperti di Kg Melayu atau Bukit Indah.

Amanshah pakar yang pernah ditangkap menipu bankpun tak layak. Mungkin dia ini spesies babi hutan yang sudahpun mendapat layanan agak lumayan setelah dilantik oleh Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI), sebagai penolong khas penasihat ekonomi menjaga duit negeri selangor .

Tidakkah pelik seorang yang pernah di dapati bersalah diatas mencuri duit rakyat melantik bekas penceroboh sistem bank menolongnya menjaganya. Bukankah ini bagaikan tikus membaiki labu. Macam kes TONTO (Tolong orang nak tipu orang).

Sebenarnya, bukan ini yang ingin aku ceritakan. Apa yang ingin aku ceritakan adalah perihal saka yang nak diturunkan itu.

Puaka ini mempunyai saka yang agak pelik. Jenis saka bila bercakap tak tenguk belakang rumah, sebab bila dia bercakap pasal sesuatu itu dia sebenarnya bercakap pasal  rumah tangga nya sendiri. Saka Cakap tak serupa bikin. Saka bila cakap laki sendiri kecut telur. (Atau ini Puakapun saja nak perkenakan YB LJ.)

Sebab itu YB LJ ini sebenarnya sekarang sedang kecut teloq,  gara2nya yang duduk pusing sekeliling Ampang mengambil IC merah rakyat indon dengan berjanjikan  kerakyatan Malaysia.

Mana Indon PATI yang tak hendak, dapat RM50 pulak itu.

Apa yang sudah pasti ada orang dalam kerajaan yang dikatakan menolong YB LJ ini.

Tak ke puaka si anggota kerajaan ini.

Dia akan mengatakan yang rakyat2 Indon in akan menyokong BN walhal pada orang2 Indon ini YB LJ ini yang sebenarnya menolong mereka. Dan PAS yang akan dapat pangkahan bila sampai pilihanraya. Dan kalau isu ini terbongkar yang dapat nama busuk UMNO.

Ini lah haikikatnya, kerja2 jahat oleh PAS tetapi UMNO jugak yang dapat nama busuk bila gagal.

Memang benar kalau nak dikatakan PAS ini Parti Dajjal.




1 comment:

  1. UMNO kat PAS,PAS kata UMNO.

    Yg.Jelas UMNO yg.gadai Melayu,Gadai Singapura,Gadai Bahasa,Gadai AGAMA.

    Yg.Buta mata hati mcm lur x kan nampak x kan ingat,

    Buktikan klu PAS yg buat itu smue.

    Batu Putih PAS serah kat Spore ker?

    Knpe BO-OH sngt.

    ReplyDelete

Blog Archive