Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Thursday, May 26, 2011

Kerajaan Selangor Pakatan Rakyat: Bagaikan kudung mendapat cincin

Setelah beberapa penggal berlalu dan beberapa sessi dewan rakyat telah berlangsung, kita sebagai rakyat selangor tertanya apa yang telah di buat oleh mereka dalam memajukan negeri Selangor.
Sebelum 2008, kita diberitahu yang pakatan rakyat 1000 kali baik dari Barisana Nasional. kalau di ambil kira logik senang, sepatutnya dalam 6-7 bulan selepas mereka perintah sepatutnya negari Selangor sudah 2 kali ganda lebih maju dari dulu, Ini dah 3 tahun, jadi sekurang2nya negeri Selangor harus maju 2-3 takuk lagi.
Tapi kita tahu, tiada apa2 kemajuan yang ketara yang telah mereka utarakan, selain dari menempatkan seorang dari utara sebagai penasihat ekonomi dan juga dimana hampir kesemua mereka yang dibahagian atasan pejabat ini adalah dari orang luar, dan termasuk seorang dari dalam, dalam penjara.

Mereka ini selain dari berperangai macam pembangkang dalam negeri sendiri, mereka ini hanya tabur sedikit garam dan cili sahaja dan lepas itu riuh sekampung.
Buat buku panduan cerun, tapi cerun runtuh jugak, Kata mereka yang pertama kali buat buku panduan, tetapi bila buka didalam banyak rujukan dari buku panduan JKR yang dikeluarkan pada 2006 dan yang sudah JELAS di uruskan oleh kerajaan pusat BN.

Sudah terang lagi bersuluh. Bila diberi peluang, otak mereka jem macam ayam dalam kartun ini.

Buat kerja sikit dah menjejeh tepi jalan macam pelacur.

Pakatan Rakyat hanya layak mengajar silat Tai Chi sahaja. Kerja tak tahu dan hanya tahu mahu menyalahkan orang lain sahaja.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive