Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, April 4, 2012

Rakyat Malaysia di gantung 2 1/2 tahun tidak boleh berharapkan prestasi bolasepak yang tinggi.

Dunia bolasepak Malaysia Kali ini telah menapak satu juta langkah kebelakang bila Tan Sri AnnuarMusa telah digantung Selama 2 1/2 tahun dengan hanya memberi pendapat ikhlas tentang suasana dan prestasi bola sepak tanah air yang memang nampak menurun teramat sangat.
Ini bagaikan seluruh peminat bolasepak digantung kerana peminat bolasepak nampaknya tidak dapat memberi maklumbalas yang jujur.
Walaupun saya bukan orang Kelantan, namun saya kali ini akan menyokong pasukan Kelantan yang kini tampak jaguh yang jauh maju dalam sukan ini.
Rakyat bukanlah meenentang kepimpinan Baginda Sultan Pahang, hanya kami bertanya2 tidak ada kah ahli jawatankuasa yang dapat memberi khidmat nasihat seara jujur kepada Baginda bahawa pergantungan TS Anuar adalah berimej feudal dan membelenggukan peminat sukan dari memberi tahap kepuasan yang kita dambarkan sekian lama.
Di Jepun dan Korea, penglibatan pembesar lebih2 lagi dari Istana amatlah berkurang, dan sudah tentu ini adalah satu juga kekuatan untuk memajukan prestasi Bola sepak di bumi mereka.
Kita merayu agar Presiden FAM mengambil inisiatif yang betul dan pro-aktif bukan destruktif kerana Kita hampa dengan keputusan yang telah di putuskan.
atau pun adalah baik kita semua main guli dan kondakondi dari menghabiskan masa dipadang bola.

2 comments:

  1. Inilah masalahnya bila semua hanya nak dengar khabar yang baik-baik saja. Lebih-lebih lagi bila yang berkuasa tu tak professional, benda tu lingkup ke tak mereka tetap sama saja. Bila ada yang beri pendapat yang ikhlas, dia dianiaya. If you refuse to admit there is a problem, how can you find a solution.

    ReplyDelete

Blog Archive