Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Saturday, October 8, 2011

Hadi Awang ingin jadi pembangkang berhemah. Kabinet bayangan sibuk2 nak buar bajet.Bajet SBA 2012 Ibu Tinggal dapat RM10K



Teringat kan bajet 2012 yang dibuat oleh shadow cabinet Pembangkang. Najib buat sebab itu adalah kewajipan dia sebagai Menteri Kewangan.
Yang Pakatan Pembangkang sibuk2 nak buat juga bukan kah itu satu respons yang divisif (Divisive) yang memecahbelah rakyat, menghina jawatan yang telah ditentukan oleh seorang PM yang di ikhtirafkan pleh Agung dan buang masa sebagai Pembangkang yang dipilih rakyat. Jadi lah pembangkang yang berhemah. Carilah apa isu yang mungkin terlepas pandang oleh kerajaan, Jadi lah pembangkang untuk rakyat.

Masaalah pada Pembangkang ini adalah sifat untuk menunjukkan yang Pakatan ini pun boleh buat bajet.

Betul sebagaiman Mantan PM Tun Dr Mahathir pernah berkata bahawa membuat bajet dengan tidak berduit memang senang nak dibuat kerana bajet yang Pakatan Pembangkang buat sendiri adalah subjektif, hanya semata-mata mahu mengkaburi rakyat kononnya mereka sahaja yang boleh membuat bajet dengan betul.

Saya pun mencuba dan dapati memang senang untuk membuat bajet.
Umpamanya,

Untuk membasmikan kemiskinan ibu tinggal, Kami memperuntukkan 150 juta ringgit bagi perlaksanaan program. Ibu tinggal yang ingin berkahwin akan diberikan intiatif sebanyak RM10,000 sebagai perkakas perkahwinan dan pasangannya yang mesti mampu akan diagihkan satu projek untuk dilaksanakan bersama. Kelas projek akan di tentukan mengikut kemampuan pasangan masing2 dan akan diada kan secara direct nego.


Senang tak? Andapun boleh mencuba.


__________________________________________________________________

Presiden PAS Hadi Awang kembali main tarik tali berpuas hati dengan Bajet 2012 yang dibentangkan Najib tatkala Anwar pula gila morian tak tentu hala menghina pembentangan tersebut. Hadi Awang dilihat sudah tak tahan dengan drama yang penuh episod lalu mendakwa akan memuji isu yang releven dan mengkritik jika satu2 isu itu ada kelemahan. Mengikut jejak Anwar sememangnya tidak akan ada yang benar. Yang salah tetap kerajaan Pusat tetap salah. Akan tetapi menyalahkan isu yang benar dan progresif adalah 1 nilai budaya kotor. Jika diteruskan jiwa juga akan kotor. Sudahlah Ustaz, kamu cakap pandai. Lepas ni kena ugut sikit nak gugat jawatan kamu sebagai Presiden, tarik balik kenyataan. Aku dah tak percaya dengan Ustaz macam Hadi Awang ni.


Sumber: http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/10/anwar-maki-hadi-awang-puji-bajet-2012.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2Fgelombangrakyat+%28Gelombang+Rakyat%29#.To-kYJuBqU8

No comments:

Post a Comment

Blog Archive