Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Saturday, October 29, 2011

DAP dapat tunggang keldai baru bernama Aziz Bar-uwah yang megatakan Orang China pun boleh jadi Yang Di Pertuan Agung

Nampaknya ramai orang Melayu yang terelampau pandai sanggup menjadia Barua China Chauvinist DAP.
Kini kalau benar, maka Aziz Bar-uwah adalah satu tunggangan DAP yang akan dipergunakan  hebat untuk pilihanraya yang akan datang.
Dengan berkemungkinan bayaran gaji yang mececah RM25000 sebulan maka Aziz Baru-wah ini akan menjadai duri dalam daging orang-orang Melayu yang dianggap bodoh oleh si Bar-uwah ini.
Beliau akan di tempatkan kedalam kumpulan bersama Tungku Aziz sebagai strategi bagaimana hendak menunjukkan Perlembagaan kita telah di salah tafsirkan oleh kerajaan yang sedia ada,
Jangan terkejut kalau satu hari akan terkeluar fatwa DAP bahawa orang2 China pun boleh jadi Sultan dan juga Yang dipertuan Agung.


______________________________________________________________________
WALAUPUN Prof Dr. Aziz Bari asyik bercakap soal keadilan, kebenaran, kredibiliti, namun sebenarnya Dr. Aziz Bari amat-amat buta kerana tidak melihat keadilan di dalam kerajaan pimpinan BN selama ini kepada rakyat Malaysia. Beliau melihat keadilan di pihak PR sahaja. Mengapakah beliau tidak berhenti sahaja di UIA dan berpindah ke UNISEL?

Apakah beliau tidak faham kata-kata Dr. Hassan Ali, bahawa sekiranya perlawanan bola antara Kelantan VS Selangor, beliau tiada keperluan pergi berbanding HIMPUN. Inilah serangan sulit Dr. Hassan Ali, mantan Timbalan Ketua Pengarah BTN kepada Dr. Aziz Bari.

Beliau melihat semua kesalahan hanya pada BN, sebaliknya matanya hanya melihat kebenaran di pihak Pakatan. Pemikiran Dr. Aziz Bari bermaksud Lim Kit Siang lebih mulia daripada Sultan Selangor, Pemikiran Aziz Bari yang sekular itu juga bermaksud Yayasan Kritian dan Yayasan Yahudi seperti KAF lebih mulia kerana memberinya honorarium berbanding Yayasan Albukhary, begitu.

Bagi penulis, demi menjaga Kredibiliti UIA, Dr. Aziz Bari seelok-eloknya menyertai DAP dengan segera.
Selanjutnya mari kita perhatikan artikel ini...

1. Dr Mahathir bersetuju sebahagiannya dengan pendapat bekas Ketua Polis Negara berkenaan ancaman baru gelombang hak asasi tersebut.

2. “Separuh daripada apa yang Abdul Rahim kata adalah benar… ia digunakan untuk tujuan politik bukan untuk tujuan nak selamatkan orang. “Ini adalah yang ditakuti oleh Rahim Noor, tetapi umumnya kita mendokokng hak asasi tetapi setakat kita mampulah,” 

4. Katanya masyarakat Malaysia yang berbilang kaum dan mengamalkan nilai-nilai agama yang konservatif tidak dapat menerima pengalaman hak asasi manusia sepenuhnya sepertimana yang diamalkan di Barat, misalnya penerimaan perkahwinan sejenis.

5. “Jika kita ikut Barat, yang mengamalkan hak asasi manusia melampau seperti membolehkan lelaki berkahwin dengan lelaki dan wanita berkahwin dengan wanita, (maka ini) harus ditolak terus".

Dalam isu ini Dr. Aziz Bari = Anwar Ibrahim = Al Gore = mereka senada seia serupa. Sangat jelas penyembah Yahudi yang sangat tegar!

6. Tanpa menyebut secara spesifik dalang dan parti politik yang memperjuangkan gagasan itu, Rahim berkata kelompok tersebut menjadi slogan hak asasi manusia sebagai ‘agama baru’ untuk melahirkan masyarakat sivil yang berpandangan liberal dan menolak sistem yang sedia ada termasuk institusi raja-raja. Katanya, kumpulan tersebut menjadi Amerika Syarikat dan United Kingdom sebagai kiblat baru perjuangan mereka.

7. Penggerak gelombang itu, katanya akan berusaha mempersoalkan dasar-dasar yang telah diterima oleh masyarakat majmuk di Malaysia sejak dari sebelum merdeka seperti kontrak sosial dan prinsip jus soli dan membina sistem baru yang berasaskan sama rata.

Penulis ulangi, Dr. Aziz Bari lebih baik berhenti di UIA, dan segera sertai UNISEL dan DAP, sekiranya beliau ada Integriti dan Kredibiliti.



Sumber: http://mymassa.blogspot.com/2011/10/dr-aziz-bari-sertai-dap-seiring-dengan.html

No comments:

Post a Comment

Blog Archive