Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Sunday, September 18, 2011

Kalau awal dah nampak memperjuangkan diri sendiri, mereka ini tidak akan memperjuangkan nasib rakyat!

Saya pinjam artikel ini dari blog lain. Baca lah dulu sebelum saya beri komen.


_______________________________________________
ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..




Semalam semasa berUCAP dalam KONVENSYEN BN Selangor, PM DS Najib mengINGATkan pemimpin parti bahawa dia mengeTAHUi status kebenaran sesuatu LAPORAN yang disediakan dan memberi AMARAN agar mereka tidak membuat LAPORAN yang menipu diri sendiri atau pemimpin ATASAN..->KLIK<-



"Jangan kita syok sendiri...apabila buat program Juara Rakyat, (laporan dibuat) kami ada perhimpunan 300 orang dan kesimpulannya program berjaya. Kemudian laporan dihantar ke ibu pejabat, diproses serta dihantar kepada Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri. Siapa 300 orang itu, saya sudah tahu. Sudah 35 tahun dalam politik, saya tahu permainannya. Anda tahu apa yang saya tahu, saya tidak pakai laporan seumpama itu, tetapi kalau 300 itu bukan ketua cawangan dan penyokong tegar atau yang dahulu menentang kita, itu berbaloi,"



Kita FAHAM kenapa DS Najib mengatakan sedemikian.. Ini kerana DS Najib sendiri telah pernah mengalami pengalaman sedemikian dalam PRU-10 tahun 1999 dulu di mana DS Najib meMENANGi kerusi Parlimen Pekan dengan MAJORITI 200 lebih undi sahaja.. Antara punca keMENANGan tipis DS Najib pada masa tuh di kawasan Parlimen yang diWARISi turun-temurun daripada arwah Tun Abdul Razak kerana penyampaian MAKLUMAT yang tidak TEPAT oleh pemimpin BAWAHan UMNO yang SYOK sendiri.. Kita PERCAYA pengalaman ini sentiasa akan mengHANTUi DS Najib sampai bila-bila sebagai pemimpin..



Namun demikian, memang LUMRAH untuk mengatakan pemimpin UMNO Bahagian dan Cawangan suka sangat buat program SYOK sendiri seperti yang disebut.. Tujuan mereka buat program sedemikian bukanlah untuk PARTI sebaliknya untuk berKEMPEN terhadap diri-sendiri.. Selagi UMNO dilihat sebagai platform untuk mencari keMEWAHan, selagi itulah DS Najib akan menyaksikan program SYOK sendiri ini.. Bukan sahaja program Juara RAKYAT, apa kata DS Najib tengok program Jelajah One Malaysia (JOM) idea Pemuda UMNO tuh pulak? Program JOM tuh terang-terang menyaksikan 'BOSS' Pemuda UMNO menyertainya semata-mata kerana dia KEBULURkan PUBLISITI walaupun hanya mengetuk paku sebatang DUA! HE!HE!HE!



Selanjutnya DS Najib mengatakan,



"Bagi laporan (semua) putih, kalau kelabu jangan kata putih, kalau hitam jangan kata kelabu, mesti beritahu betul-betul. Kalau program itu bukan sahaja output tetapi outcome. Laporan macam dulu tidak boleh pakai lagi sebaliknya dengan tindakan dan penilaian tepat dan jujur",



Alahai DS Najib.. Kita nak TANYAlah, Presiden UMNO manakah yang tidak pernah diTIPU oleh ahli-ahli UMNO sendiri? Sehebat-hebat Tun Mahathir pun pernah diTIPU oleh beberapa pemimpin bawahannya? Kalau Tun Abdullah lagilah, memang segenap penjuru 3D pun asyik kena TIPU aje.. Jadik, secara LOGIKnya dapatkah DS Najib memastikan pemimpin bawahannya TIDAK menipu dirinya sebagai Presiden PARTI? Kenapa mereka SANGGUP menipu DS Najib? Ini kerana mereka mahu KREDIBILITI DS Najib sebagai Presiden PARTI menjadi LEMAH dan mudah mengikut keMAHUan mereka.. Apatah lagi jika selama ini mereka memperALATkan UMNO sebagai PLATFORM untuk mencari keMEWAHan.. Kalau tak TIPU, mana boleh HIDUP beb! HE!HE!HE!



Untuk meMUDAHkan cerita, DS Najib tengok sendirilah di kalangan Menteri KABINETnya sendiri.. Menteri manakah yang benar-benar JUJUR dan meMAKLUMkan kehendak sebenar RAKYAT kepadanya? Ada ke? Entah-entah SEPUPU sendiri yang dok jadik Menteri KDN pun 2X5 bab KELENTONG orang? Ye la.. RAKYAT mintak lain, dia bagitau benda lain? Tak ke menipu NAMAnya tuh? Lepas tu TENGOK pulak pemimpin dalam Majlis Tertinggi UMNO.. Berapa RAMAI muka yang JUJUR dan benar-benar menyampaikan OBJEKTIF perjuangan PARTI kepada RAKYAT? Atau lebih RAMAI muka yang cari FULUS mengGUNAkan nama PARTI? Atau pun RAMAI muka yang me'LANUN'kan parti dan kerajaan untuk keMEWAHan diri? HE!HE!HE!



Dan NAMA pun ahli POLITIK, kalau tak menipu tuh memang le tak cukup SYARAT.. Baik UMNO/BN atau pun PAS, PKR dan DAP, semuanya memang ada SPESIS macam nih.. Daripada DS Najib mengHARAPkan mereka tak menipu dia, lebih BAIK DS Najib cari JALAN untuk menyingkirkan mereka yang TELAH menipunya.. Jadik RAKYAT nampak la keJUJURan dan keIKHLASan DS Najib tuh sebagai PM dan Presiden UMNO.. Ini yang dok terang-terang menipu pun diSIMPAN jadik PEKASAM dalam PARTI, buat apa? Jadik kita HARAPlah DS Najib memBERSIHkan UMNO/BN dari SPESIS macam nih.. Sekurang-kurangnya RAKYAT nampakla UMNO/BN lebih BERSIH daripada PAS, PKR dan DAP yang mana kePIMPINan ATASan hinggalah BAWAH semuanya KOTOR lagi menJIJIKkan.. HE!HE!HE!



Wallahualam..
 
sumber : http://sensecredaccountability.blogspot.com/2011/09/aik-tak-sangka-ahli-umno-pun-tipu-ds.html
 
_________________________________________________________________
 
Sedikit sebanyak, ada juga kebenaran dalam cerita ini. Apa yang ingin saya sampaikan ialah, kalau kita sudah nampak dari mula bahawa agenda tersembunyi adalah bukan agenda UMNO, janganlah kita menjadi Cina Buta melayan kehendak mereka yang tidak sedikit menunjukkan taat setia kepada UMNO tetapi semata-mata ingin 'massyyuk' dan menaikan nama persatuan-persatuan mereka dengan menggunakan duit UMNO.
Bila dah dapat, semangat UMNO semua hilang. Takkan Melayu cepat sangat lupa.
 
Yang hanya tinggal laungan2 persatuan mereka dan nama pemimpin mereka dengan harapan dapatlah menjadi calun parti dalam PRU yang akan datang tak lama lagi.
_____________________-SBA

No comments:

Post a Comment

Blog Archive