Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, September 9, 2011

Dari sudut kaca perancangan strategi: Mana mungkin Mat Indera atau komunis Pejuang Bangsa - kata Abangnya sendiri

Hari ini ada dua berita yang dipaparkan oleh adik-beradik Mat Indera dan Rashid Maidin. Satu yang dibawa oleh PAS dan satu lagi dibawa oleh Berita Harian.

PAS nampaknya ingin menegak benang basah membawa adik Mat Indera,  Baharum Shah bin Indera, yang mendakwa abangnya adalah pejuang kemerdekaan.(daripada British mungkin, ya, tapi lepas itu masuk ke kelangkang China Komunis). Pada saya seorang yang masukkan kita dalam kelangkang Komunis adalah pengkhianat yang susah kita mahu maafkan kerana mereka telah mengganas.
(Sumber: CucuTokSelampit)

Lagi siadik adalah seorang bekas ADUN yang dengan satu nafas menyatakan Rashid Maidin adalah pengkhianat. Tak payah2 lah nak terbawa2 pasal sejarah kerana buat malukan kaum kita. Kita harus melihat kedepan kerana itu lah rintangan yang akan kita hadapi.

Kita janganlah menjadi asyik melihat ke belakang lebih2 lagi masa silam kita yang pahit. Perancangan strategik yang baik adalah melihat apa yang kita perlu buat untuk generasi masa hadapan.

Kalau kita perlu ubah sejarah biarlah pakar sejarah menelitikan fakta dan membetulkannya secara sistematik dan teratur. Kerana itu adalah cara yang lebih munafaat memandangkan cukuplah dengan pecah belah rakyat Malaysia ini yang sedia ada.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive