Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, July 23, 2013

Barisan AIR: Razali Ibrahim tidak mahu kacau daun, dodol OK, Ku Li bila lagi hendak istihar masuk gelanggang?

Adakah Razali ini menyertai AIR dalam pemilihan UMNO kali ini?
Tidak mahu kacau daun tetapi sekadar kacau dodol sahaja?

Barisan Asalkan Ia Razali mengalu2kan pencalunan YB Datuk Razali sekiranya beliau mahu bertanding.
Penemuan saya dengan beliau membuktikan 'character'nya yang amatlah mesra dan tidak sombong.
Kita masih ternanti2 hasrat dari Tengku Razaleigh samada beliau akan bertanding dan amatlah potong setim sekiranya beliau tidak bertanding kali ini.
Corak permainan sudah bertukar kepada kemahuan Ku Li, Bila beliau hendak masuk gelanggang.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
MUAR 21 Julai - Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim tidak akan menentang Khairy Jamaluddin sekiranya Ketua Pemuda itu mahu mempertahankan jawatan tersebut yang dipegang sejak 2008 dalam pemilihan parti hujung tahun ini.
Menurutnya, perkara itu telah dinyatakannya kepada pergerakan berkenaan sebelum ini.
"Itupun kalau Khairy nak bertanding, kalau dia tak nak bertanding itu sudah soal lain," katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Program Rakan Muda di Masjid Jamek Sultan Ibrahim, di sini hari ini.
Malah beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, soal mencabar jawatan Ketua Pemuda itu sebenarnya pun belum difikirkan kerana masih terlalu awal.
"Saya belum fikir untuk terus bersama Pergerakan Pemuda UMNO atau memberi tumpuan di kawasan saya iaitu UMNO Bahagian Muar.
"Buat masa ini saya masih terlalu memikirkan keputusan pilihan raya umum lalu dan mencari kaedah yang terbaik untuk kukuhkan parti," katanya.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan Pemuda UMNO Johor dalam mesyuarat khasnya kelmarin, yang mahu pemilihan Pemuda UMNO pada perhimpunan agung parti akan datang dibuat secara terbuka dengan mempertandingkan semua jawatan.
Khairy dalam reaksinya semalam turut menyokong cadangan itu dan jika majoriti anggota parti mahukan demikian, pemilihan terbuka wajar diadakan bagi menghormati suara dan kehendak mereka.
Razali pula berkata, semua ahli pergerakan sepatutnya tidak dihalang untuk bertanding jika mereka memenuhi syarat dan mendapat sokongan.
Namun katanya, calon-calon perlu mengenal pasti keupayaan dan kemampuan masing-masing untuk memimpin selain sumbangan yang mampu diberi dan bukan semata-mata bertanding atas alasan mahu menyuburkan demokrasi dalam parti atau meningkatkan penyertaan.
Namun katanya, beliau menghormati keputusan mana-mana pihak untuk bertanding kerana perkara itu sudah termaktub dalam perlembagaan parti dan tidak ada keistimewaan bagi sesiapa pun yang mahu mengekalkan jawatan.
Mengenai cadangan Pemuda UMNO Johor itu, katanya, beliau percaya mereka menyuarakan pendirian tersebut kerana mahu melihat UMNO kembali kukuh dan diyakini orang Melayu serta rakyat secara keseluruhannya dan tidak mempunyai niat lain.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130722/po_04/Razali-tidak-akan-lawan-Khairy#ixzz2ZsjtBkaC
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment

Blog Archive