Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, November 7, 2012

RR: Jangan Cuba jadi Pelacur Politik!

Dalam sibuk dunia politik dan keinginan untuk menjadi calun, maka ramailah pemimpin muda yang kononnya pandai berdebat ala miripan Anwar Ibrahim ingin mengikut Idola yang pandai berkata-kata sehingga ada ramai yang cair dan sanggup menjadi Jambu Sejak dari bangku sekolah lagi.

Dengan dendam yang dibawa oleh idola ini maka ada yang sanggup melacurkan diri dengan harapan dapat menjadi kekasih dan calun .

Dalam dunia politik, kesetiaan dan semangat setiakawan tidak menghalalkan perlacuran. Kredibilti dalam menjaga silaturahim amatlah penting, lebih-lebih lagi dalam dunia politik berdasarkan persepsi dimana apa yang kita lihat tidak sebenarnya sama dengan apa yang berlaku.

Sebab itu dalam peperangan persepsi, ahli politik seperti Anwar Ibrahim akan sentiasa mencari keldai muda yang sanggup menjadi pelacur demi menjatuhkan kredibilti orang lain.

Menjadi kebiasaan selepas pelacur itu digunakan bertalu-talu, dia akan ditinggalkan dan akan menjadi kambing hitam.

Dr Hatta Ramli (HR), yang bertahun-tahun sudah berada dalam arena politik tidak pernah sekali-kali menjadi pelacur untuk Anwar Ibrahim, jangan pulak kita yang baru setahun jagung sudah teringin menjadi China Doll yang boleh dipakai buang.

Bila nak seronok dan perhatian, pergi bermain di Pandan dan Bukit Antarabangsa, sayangnya yang dia tidak tahu dari yang tersirat adalah dia akan di kambing korban dalam PRU13 akan datang.

Percayalah Dato' Salehuddin sudah melalui air kecing syaitan ini, dan ramai yang lain sudahpun terasa kecing panas nya.

Sesungguh kamu hanya satu jambu diatas pokok.
Menanti busuk.
Jatuh tersembam ke muka bumi.

 

No comments:

Post a Comment

Blog Archive