Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, September 24, 2012

Rahsia networking alumni kolej / sekolah tentera?


Dakapan mesra antara pelatih2 yang ada anggapkan satu keterlaluan. Adakah bau2 ini akan membawa satu ikatan yang erat?



Sumber Disini

27 comments:

  1. sebagai salah seorang bekas penuntut maktab tentera diraja, posting anda ini amat keji dan menghina terhadap semua bekas penuntut dan penuntut mtd. Sepanjang 5 tahun saya di mtd dari 86-90, tidak pernah perkara sebegini berlaku dan feedback sebahagian kawan2 past and present puteras, tidak pernah berlaku perkara sebegini.ini adalah satu fitnah yang nyata dan menjatuhkan nama baik institusi kami yang telah melahirkan ramai pemimpin-pemimpin awam dan tentera selama ini.Jadi, saya meminta pihak anda mengeluarkan posting ini dan meminta maaf secara terbuka kepada seluruh anggota MTD dan juga semua bekas penuntut MTD. Anda boleh hubungi Persatuan Bekas Putera untuk tujuan ini.

    ReplyDelete
  2. Saya ada the print screen copy posting terdahulu sebelum anda edit...permintaan saya masih lagi kekal.

    ReplyDelete
  3. Salam.... siapa admin blog ni? memandai je buat kisah mcm ni. weh, agak2 la... jgn nak jatuh martabat org lain... entah2 hang dulu kat sekolah mcm ni kot. siapa kau nk judge RMC mcm ni? nak dibawa ketengah ke benda ni?? ok kalau dah berani sangat, tunggu je lah ok.

    #TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR, TERLAJAK MENULIS, LU PIKIRLAH SENDIRI!!!!#

    ReplyDelete
  4. Salam.
    Tahniah kerana sdra amat mengagumi keakraban bekas pelajar maktab tentera lantas timbul pertanyaan di minda sdra samada inikah rahsianya. Tentu sekali tidak. Sumber asal pun tidak mengatakan ini pelajar maktab tentera tetapi dikatakan "pelatih tentera".
    Namun begitu kenapa saudara memilih utk mengaitkan nama maktab tentera, hanya sdra yg tahu. Kalau niat sdra baik, hanya meminta kepastian, jawapannya keadaan seperti dlm gambar ini tidak pernah berlaku di makan tentera. Tp kalau sekadar nak popular, nak rating tinggi, lalu membuat kenyataan yg berbentuk spekulasi dah sensasi, ini adalah cara yg tidak beradab dan tidak bertanggung jawab.

    ReplyDelete
  5. Tidak ada pernah saya kata ini dari maktab tentera diraja. MTD . hanya maktab tentera. Boleh jadi di Thailand ,Indonesia atau Philipines.
    Pada semua bekas penuntut RMC, rileks lah.
    Ini sudah tentu bukan Boy RMC. Sensitif jugak budak RMC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siamang is one of monkey species - reflecting the person. Whoever posts this picture is a low moral person & he does it with a bad intent. WHy in the first place this picture is assoc with "maktab tentera", why not other institutions? Furthermore, other countries dont use "maktab tentera"- these are Malay words and only used in Malaysia. MCMC shud do something about this blog... lousy.

      Delete
    2. This issue is not about RMC. it is about ethic and we have to stop all these nonsense. Nowadays, there is a trend of people using blogs to intimidate others and we have to make them liable for what they are doing on the Internet. ex RMC can lodge a report if the content of this blog defame the image of your college and your colleagues....

      Delete
    3. the only maktab tentera in malaysia only MTD.. but when i see the pic, that person would be Asian person.. for your information, RMC only have 4 unit.. only RMC/MTD got in Asia exactly at Malaysia.. your post is too much... it was embarrassing our institution.. for your information, Malaysia also have Maktab Polis Diraja but why you mention our institution?? please delete your post because you annoying our alumni and also next generation of MTD..

      Delete
  6. den bkn maghoh.. bkn sensetif.... tp kawe teraso yo... yolah... ekau tulih sano "Dakapan mesra antara boy2 yang ada"... boy tu budak RMC yo pakai.. kalu kek negagho lua diorg panggl cadet....

    ReplyDelete
  7. The article is written normally in BM. I supposed it must be written as it is. It may be from a military college (translated Kolej or Maktab Tentera), but as I said it is not from RMC as I told it wasn't. Even if it was from a Thai college , the act is demeaningful and should be condemned by all.

    ReplyDelete
  8. Come on la, thaipunye military college u nak cover. From where u know diaorang ade alumni? Hormat skit geng. Jangan main cakap je.

    ReplyDelete
  9. Bukan di Malaysia sahaja ada alumni maktab tentera. Kalau you tak puas hati, kamu boleh surf. http://www.crma.ac.th/English/

    Dont shoot the messenger. Kamu ini macam hendak sangat yang gambar itu gambar dari RMC.
    Kalau gambar ini bukan dari negara luar, sila buktikan. Jangan perasan sangat. Apa yang nak dihormat?

    ReplyDelete
  10. Atas dasar kentetaman negara ini di edit sedikit untuk mengelakkan salah faham. Harap maklum dan maaf sekiranya ada yang tak dapat tidur malam kerana perkataan asam boi digunakan tanpa izin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara jujur.. malu ada manusia yang tinggal berdekatan dgn saya @ Bukit Antarabangsa yang berfikiran macam ni. Ingat! tulisan/lidah adalah lebih tajam dari mata pedang..
      jadi kalau ada otak.. jangan buat sesuatu yang dah tentu mambangkitkan kemarahan orang lain.. jangan sampai nanti merangkak mintak maaf kat akhirat..
      Wallahualam

      Delete
    2. Saya pun tak tahu bagaiman nak respons. Saya ini blogger tak da ranking pun. Tulisan saya mengambarkan apa yang saya lalui dan mengikut mood. Jadi saya nasihatkan saudara take it cool. Sudah saya berkali-kali cakap dan telah saya ubahkan tulisan itu agar tidak ada yang terguris. Saya pun ada kawan2 dari RMC dan dari input mereka maka telah saya ubah pun dan mohon maaf. Kalau nak fikirkan ini adalah SATU2 blog yang membuat penafian GAMBAR ini bukan pelatih dari RMC. Adakah Mereka adalah dari pelatih tentera
      wallahualam.Saya tidak nampak apa2 penafian dari angkatan tentera kita. Kalau saudara tidak maaf tidak boleh saya buat apa. Sayapun tidak buat salah kepada saudara. Namun saya juga merasa lebih malu kalau duduk dengan orang yang berfikiran sempit dan melihat dunia hanya dari kacamata sendiri sahajA.

      Delete
  11. Salam buat semua... Maaf kalau saya menyelit. Saya ada juga dengar beberapa cerita macam dalam gambar atas. Saya juga ada beberapa kenalan dari kolej tentera dan ada beberapa cerita yang sama dari orang yang berlainan. Pada saya sebenarnya benda ni berlaku bukan kat kolej tentera aje tapi polis tau bomba pun ada sebab cerita tu keluar dari mulut orang yang mengalami dari tempat2 tersebut. Maaf kalau saya tuliskan ni buat ada yang sedikit marah. Benda macam ni berlaku juga kat asrama sekolah biasa tapi benda macam ni memang selalu sangat jarang di buat perbincangan atau di soalkan. Memang secara jujur ia berlaku kat mana2 aje tapi selalu ia di sorokkan kerana katanya ia melibatkan maruah dan martabat. Maaf sekali lagi atas tulisan ni. Selalu benda ni jadi kat penuntut baru dan kami terpaksa ikut kerana tidak ada pilihan selain dari mengikut benda yang di minta senior. Tapi lepas tu baru diorang terangkan kenapa benda2 ni kami ( junior ) kena buat. Ada buruk dan ada baik walaupun kat mana2 aje. Tapi benda macam ni sebenarnya mengajar kita tentang sesuatu yang di luar fikiran kita. Pengalaman mendewasakan... Salam semua :)

    ReplyDelete
  12. owner mudah menggelabah..tau takut nk sebut RMC..
    hehehe...kenyang famili ngn hasil "halal"

    ReplyDelete
  13. 3 kali Gempur RMC ! Gempur ! Gempur ! Gempur !

    ReplyDelete
  14. rmc x mcm nie...demi allah!huh..alhamdulillah melahirkan ramai org berjaya

    ReplyDelete
  15. Main Ragbi pun kalah dengan Alam Syah. Nak gempur konon.

    ReplyDelete
  16. It is a known fact that RMC/MTC is a school churning out sodomizers as this is a prerequisite for jungle warfare where isolation of a group from the outside world is a reality. They are also trained to have sex with animals from pigs to dogs etc. This is a top secret hidden away by Mahathir as this curriculum was designed by him in the hope to create a group of people to protect UMNO and himself in the event of fierce opposition. This group of diehards will not fall for women, money or other materialistic ideals. They are there to die for Mahathir and his family of thieves. This practices in RMC is a top secret and has been leaked out by disgruntled staffs who have been side lined. For the public at large especially Girls out there do not stray out with this pseudos. Their sexual appetite is fiercely strange as this people are kept in dark rooms naked for 6 mths in a year. Their minds are already convoluted for a sexual kill especially with normal ladies. So beware of the danger which is lurking. The current story on sodomy is actually adapted by Mahathir from the happenings in RMC. Remember Mustikizah and Norlida Shamsudin and many others were killed due to their misadventures with former RMC madcaps.

    ReplyDelete
  17. Inilah musibah kalau orang gila cam Ridhuan Tee menjadi Presiden Persatuan Ibu Bapa...........................

    ReplyDelete
  18. Royal Morons College agaknya............... Tertipu selama ini..............

    ReplyDelete
  19. It is a known fact that RMC/MTD is a school churning out sodomisers as this is a prerequisite for jungle warfare where isolation of a group from the outside world is a reality. They are also trained to have sex with animals from pigs to dogs etc. This is a top secret hidden away by Mahathir as this curriculum was designed by him in the hope to create a group of people to protect UMNO and himself in the event of fierce opposition. This group of diehards will not fall for women, money or other materialistic ideals. They are there to die for Mahathir and his family of thieves. These practices in RMC is a top secret and has been leaked out by disgruntled staffs who have been side lined. For the public at large especially Girls out there do not stray out with this pseudos. Their sexual appetite is fiercely strange as this people are kept in dark rooms naked for 6 mths in a year. Their minds are already convoluted for a sexual kill especially with normal ladies. So beware of the danger which is lurking. The current story on sodomy is actually adapted by Mahathir from the happenings in RMC, the curriculum which he introduced years ago. Remember Mustikizah and Norlida Shamsudin and many others were killed due to their misadventure with former RMC crankpots.
    Please spread this message before the Old Boys of RMC get their next victim(s).

    ReplyDelete
  20. RMC hanya boleh menang kalau permainan itu dikalangan mereka sendiri bab ada Dakapan mesra antara pelatih2. Ada yang sanggup kalah untuk yang lain menang.

    ReplyDelete
  21. Dengan ada Ridhuan Tee sebagai Presiden Persatuan Ibu Bapak , habis hancur lebur lah RMC

    ReplyDelete

Blog Archive