Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, March 21, 2012

Kaki dan Tangan SPR sabotaj BN dalam pendaftaran pemilih?

  1. Sejak kebelakangan, kita dapati ramai pemilih dari Bukit Antarabangsa dan Ampang cuba mendaftar pengundi didalam kawasan mastautin melalui BN dan UMNO.
  2. Apa yang menjadi trend adalah kesedaran pemilih yang telah berhijrah dari luar kawasan yang kini ingin untuk mengundi di Ampang.
  3. Bilangannya amatlah ramai tetapi sejak kebelakangan kita didatangi oleh mereka yang telah lama mendaftar tetapi pendaftaran mereka tidak di selenggarakan. 
  4. Apa yang diberitahu, staff dalam SPR ramai juga yang anti kerajaan dan mereka ini memberi banyak peluang bagi PAS untuk mendaftar dulu dan bila UMNO/BN hantar staff SPR akan hanya membuat kerja perlahan2 dan memberi maklumat mana yang Pembangkang boleh bangkang.
  5. Kerja bersubahat ini amat ketara kerana kita dapati mereka yang mendaftar hampir kesemua tidak dapat surat samada pendaftaran mereka itu di terima atau tidak.
  6. Yang tidak sedap itu, bagi mereka yang telah bertukar alamat ke kawasan Bukit Antarabangsa, SPR akan menghantar surat2 ini ke alamat lama yang Staff ini tahu (atau memang tak tahu) pemilih itu tidak akan dapat menerima dan membaca surat penolakan atau surat memberitahu yang mereka perlu datang ke kaunter SPR untuk pastikan mereka ini benar2 mahu pindah kawasan.
  7. Pemohonan pemilih dari BN diberi laluan susah walhal Pakatan pembangkang diberi laluan senang.
  8. Pembangkang sebelum berkuasa sudah mula menipu rakyat, apa jadi bila mereka ini berkuasa di Putrajaya?

No comments:

Post a Comment

Blog Archive