Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, July 26, 2011

Bi-Partisan politik senate dan OBAMA mulai menghancurkan ekonomi USA

Saya pernah berapa kali menyentuhi akibat hung parliment dan apakah musibah yang akan di rasai sekiranya berlaku hung parlimen.
Walaupun kita di Malaysia majoriti ahli parlimen adalah dari satu parti iaitu BN, tetapi kalau kita lihat pembangkang sering kali mengadakan akitiviti yang direncana untuk menghalang dan meracau pengurusan dan pemerintahan kerajaan yang menang dengan secara sah.
Kita lihat demonstrasi BERSIH yang dhijack oleh pakatan bajingan yang di ketuai oleh mereka yang moral rendah dan tiada beretika seperti MAT SAPU dan Ambeega dan peristiwa sembah pokok di Ipoh yang didalangi oleh Nizar penderhaka dan pengkhinat bangsa dan ugama no 2 (No 1 - Nik Aziz). Dan juga pemujaan Teoh Beng Hock dan pemati katak BERSIH 2.0 baru2 ini. Semua ini gara mau kan pengkerajaan (governance) sah di racau secara sistematik kerana dengki kepada kemajuan yang di capai oleh Kerajaan Najib.

Kini hari ini, kita telah saksikan perancanaan dari Senate yang di kuasai oleh Republikan untuk melemahkan peluang OBAMA (Demokrat) untuk dipilih semula sebagai presiden dengan menhadkan bajet kepada hanya 6 bulan dan tidak sehingga tamat tempuh presiden Obama. Ini adalah hung parliment ala USA.

Share market seperti Jepun dan Korea yang banyak bergantung amatlah volatil. Hanya pasaran di China hanya nampak stabil. Malaysia mungkin stabil disebabkan pengurusan baik ekonomi Malaysia yang tidak bergantung sangat dengan ekonomi US. Matawang US di jangka lemah untuk beberapa bulan yang akan datang. Dan harga Emas akan naik.

Maka amatlah penting bagi rakyat mengetahui musibah2 yang boleh melanda ekonomi Malaysia sekiranya pihak pakatan pembangkang menang kerana dari segi hakikinya mereka ini berlainan ideologi dan gagal sebagai pemerintah. PAS gagal di Kelantan walaupun berjaya meracuni rakyat kelantan dengan Islam Palsu dan juga di Kedah dimana kita telah lihat bagaimana kerajaan tidak fahami apa erti bajet dan tidak membelanjakan dana kepada apa yang telah dirancang dan kini dalam akaun 'Amanah' yang tidak lain tidak bukan adalah dana yang akan disogokkan kepada ahli2nya untuk jentera pilihanraya dan mengkayakan sesetengah pihak sahaja. DAP pula dengan agenda Malaysian Malaysia yang hanya untuk mempertingkatkan usaha menguasai Tanah Melayu dan Tanah Bumiputera Sabah dan Sarawak demi orang China.

Maka BN sahaja lah yang mampu membawa Malaysia ketahap yang lebih maju dan progressif, BN sejak 1957 telah berjaya membawa Malaysia ke pesada dunia dengan kemajuan yang seimbang dari segi ekonomi dan rohani.

Undi BN membawa anda ke syurga dunia dan syurga akhirat. Kesederhanaan adalah dituntut ugama Islam. Islam memimpin bukan di pimpin. Memimpin bukan Islam bukan di pimpin oleh Kafir Harbi.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive