Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, December 5, 2011

Lapuran Ceramah YB Datuk Zul Nordin di Bukit Antrabangsa

Ceramah umum YB Datuk Zul Nordin telah selamat dijayakan oleh Persatuan Penduduk Bukit Mulia dan Persatuan Melayu Ampang.
Kehadiran telah sebagaimana telah diramalkan.

2 trak SB dan lebih kurang 600 orang pengunjung telah datang mendengar termasuk beberapa pemantau darui Pakatan Pembangkang dan blogger macam pembangkang yang sejak kebelakangan ini menghentam Pakatan Pembangang, dan juga blogger penyokong BN yang sejak kebelakangan ini pula menghentam pimpinan Datuk Seri Najib.

Tidak dinafikan bahawa ceramah ini lebih berunsurkan pejuangan Islam dan Melayu untuk PRU13 yang akan datang ini. Jadi, penyampaian isu-isu semasa yang berlegar seperti MURTAD, Anwar Ibrahim dan Perjuangan PAS yang dikataka semakin tersasar dari perjuangan Islam sebenar bila ulamak2 PAS mempermainkan berdekad perlaksanaan Hudud.



Walaupun akan ada blogger menyatakan ceramah in akan backfire dikalangan Melayu Liberal, tetapi beberapa isu seperti DUMC, Kalimah Allah dan Pembohongan Anwar Ibrahim telah diketahui terus daripada Zul Nordin, seseorang yang pernah satu masa dulu menjadi Peguam Bela kes Anwar Ibrahim.

Jadi , beliau membangkitkan isu Anwar berdasarkan first hand basis, kerana ini kita boleh jamin sekirannya dia berada dalam kereta bersama Anwar maka kita boleh 'confirm'kan jalan cerita ini  betul. Lebih betul dari kisah dulu dimana penumpang2 nya begitu banyak.

Antara berita2 yang baru bagi saya ialah pembohongan Anwar lari ke Turkey Embassy, kes Saiful, kes salahguna kuasa dan kes UMNOPUTERA yang sebenarnya direka oelah Anwar Ibrahim semasa beliau menjadi TPM dalam UMNO.




No comments:

Post a Comment

Blog Archive