Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, February 1, 2011

Krisis di Kaherah menurut Fatimah Zuhri: Beberapa pelajar Malaysia di Kaherah akan menempuh maut

Beberapa penganut agama PAS akan sertai Muslim Brotherhood, satu pertubuhan bawah tanah,penentang kuat Mubarak dan yang juga pernah dikatakan dibiayai oleh Israel membunuh Anwar Sadat.

Menurut satu posting oleh Fatimah Zuhri di Facebook (lihat khusus postscript FZ di bawah berkenaan penuntut aliran PAS) yang di tuju khas kepada Khalid anak Samad yang tak pernah putus2 menghentam Kedutaan Malaysia di Mesir, kononnya Kedutaan Malaysia tidak buat secukupnya untuk mengelakkan pelajar2 dari musibah.

Kerajaan Malaysia perlu peka kehendak PAS dengan polisi 'Islam-tanpa-sempadannya'. Kerajaan perlu berkerjasama dengan PAS agar mereka dapat menghantar kesemua ahli2 PAS untuk bersama-sama Muslim Brotherhood berperang dengan kerajaan Mubarak dan ini sebenarnya  lebih manfaat dan perjuangan Islam yang sebenar.

Selepas perintah Mesir bersama Muslim Brotherhood, kita sarankan mereka pergi pula ke Israel dan bebaskan Palestine. Saya rasa itu yang sepatutnya Nik Aziz dan Awang Haid buat bersama-sama Lim Kit Siang Malam dan Anwar Iberahim. Di Malaysia, perjuangan mereka ini bagaikan menegak benang basah, meludahke langit dan bagaikan aur diatas bukit (peribahasa Melayu Brunei).

Sila tengok kenyatannya disudut bawah.



No comments:

Post a Comment

Blog Archive