Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, February 8, 2011

Bercakap pakai bontot..................

Talking out your ass
Lihat lah di sini, lagi2 masih ada orang yang memandai bercakap pakai bontot.

Sebelum sesiapa memandai nak bercakap pasal jambatan bengkok, tolonglah jangan cakap hanya berdasar gerak hati, tengok fakta dulu.

Layar di sini:
http://satumalaysia.wordpress.com/2011/02/08/jambatan-bengkok-siapa-yang-diutamakan

Jambatan itu sudah terlalu lama dan airpun tidak bergerak sekian lama sejak jambatan itu dibina. Kesesakan di JBpun dah lama diharungi oleh masyarakat JB. Kenapa perlu kita asyik nak berbuat baik dengan Singapura, dan tidak ada niat sebaliknya dari Singapura untuk berbuat baik dengan kita.

Jambatan itu hanya di perlu biar begitu disebabkan mereka nak menjerat ekonomi JB dan membolehkan mereka menambak dengan lebih banyak lagi tanah.

Lebih2 lagi Tambak Johor adalah satu2nya jalan yang boleh menampung kereta kebal, jadi adalah lebih senang bagi Singapura untuk menawan Selatan Johor.  Tiada tambak maka senanglah Kapal Selam kita mempertahankan ibupertiwi. Dengan adanya aliran air, taraf pertahanan Malaysia akan meningkat lebih 30% kesiapsiagaan (Readiness) kententeraan.

Juga jambatan bengkuk itu melambangkan perhubungan kita dengan Singapura yang bengkang dan bengkuk.

Kalau katakan kes dibawa ke ICJ dan kita kalah, cuba banyangkan adakah kerugian akan melebihi kerugian yang dibayar sebanyak RM2juta oleh kerajaan Singapura sebagai pampasan kepada nelayan2 kita yang terjejas disebabkan kerja penambakan. Kalaupun nak dibayar hanya setakat RM10 juta - RM50juta. Banding dengan peluang dan faedah yang diterima oleh rakyat JB angaran 1juta orang, maka kerugiah hanya sebanyak RM5 tiap2 seorang. Macam bandingan antara buah tembikai dan kacang putih.

Saya tidak nampak alasan yang munasabah diberikan untuk tidak membina jambatan bahru.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive