Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, September 8, 2010

8/9 3 families involved in Bukit Antarabangsa landslide tragedy in Dec 2008 file negligence suit vs developer Superview Development and Syabas/STAR - Catch 22 situation will be the defense strategy. Kes kurang jelas?

KUALA LUMPUR: Three families involved in the Bukit Antarabangsa landslide tragedy in December, 2008, has filed a negligence suit against its developer Superview Development Sdn Bhd and Syabas.


Lawyer Nurashikin Mansoor filed the suits at the High Court at 11.15am on Wednesday.

The families are seeking between RM1.5mil and RM2.2mil in damages.
____________________________________________________________
Satu kes yang amat menarik kalau di lihat dari sudut mangsa yang terlibat terus dan mereka yang di Wangsa 9 dimana sebahagian jalan Wangsa 9 runtuh.
Apa yang dikhuatiri jangan lah pihak ini menuntut ganti rugi bila mana mahkamah memutuskan nanti yang penjagaan tebing adalah akibat bana dari longkang-longkang yang tak dijaga oleh penduduk sekitar Jalan Wangsa 9.

Taktik yang sudah tentu digunakan oleh defendan adalah bahawa kes harus ditolak kerana kerjaan negeri Selangor gagal membuktikan adakahpaip air yang pecah  akibatkan tebing runtuh atau disebaliknya, adakah paip air itu pecah akibat tanah runtuh.


Apapun sebagai penghuni Bukit yan indah in, kita ucapkan semoga berjaya kepada penduduk-penduduk ini.

P/S

"Kita menuntut penjelasan dari Kerajaan Negeri, kenapa kerajaan negeri Selangor gagal menentukan punca tanah runtuh. ", menurut sebahagian besar penduduk dari atas Bukit Antaranbangsa.
Tambahnya lagi,
 "Kerana bila kurang jelas, masaalah bagi penduduk-penduduk disini disebabkan terpaksa harungi tekanan mental bila terpaksa tenguk TV3,7,9 lapuran dari media yang nampaknya diperbodohkan memberi ruang kepada 6 yang sentiasa 'kurang jelas'".

Jangan dari segi kurang jelas kewangan dah lahh.. HAHAHA

No comments:

Post a Comment

Blog Archive