Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Saturday, November 8, 2014

DAP sedang rancang nak keluarkan Pulau Pinang dari Malaysia?



Pelik tapi benar. Di USA pun masalah 'homeless' atau gelandangan tidak dapat pun diselesaikan walaupun isu ini sudah berates tahun.Di Malaysia tidak lah seberapa teruk walaupun ada peningkatan. Saya percaya kita boleh menyelesaikan masaalah ini sekiranya kita berfikir dengan lebih objektif.
Parti Zombie Rakyat ingin menunjukkan keadilan namun tidak dapat menyelesaikan masaalah ini dikalangan negeri yang mereka perintah. Yang lebih penting bagi mereka dalah macamana mahu buat penjara kajang sebagai markas baru untuk parti mereka.

PAS pula masih terlekat dalam program2 anak sunat, ibu tunggal. Tiada pembangunan melainkan macamana hendak kaut untung dalam pertelingkahan dalaman yag agak genting,

DAP pemenang dalam pakatan membuncing PAS dan orang Melayu dalam PKR akan mempertingkat kata2 dan pemangkin dalam bentuk hujahan dalam Parlimen agar akan menaikkan kemarahan orang Melayu seperti LKY semasa Singapura-pura dalam Malaysia dulu2. Lim GUan Eng amat berharap agar mereka ini di tendang keluar dari Malaysia maka dapatlah mereka negeri satu free selepas Singapura-pura. Secara teknikal, Pulau Pinang masih Tanah jajahan Kedah.

___
(CNN) -- Arnold Abbott handed out four plates of food to homeless people in a South Florida park. Then police stopped the 90-year-old from serving up another bite.
"An officer said, 'Drop that plate right now -- like I had a weapon,'" Abbott said.
Abbott and two pastors in Fort Lauderdale, Florida, were charged for feeding the homeless in public on Sunday, the city's first crackdowns under a new ordinance banning public food sharing, CNN affiliate WPLG reported.
Now they face possible jail time and a $500 fine, WPLG said.
Despite some criticism from homeless advocates, city officials have vowed the new rules will be enforced.
"Just because of media attention we don't stop enforcing the law. We enforce the laws here in Fort Lauderdale," Mayor Jack Seiler told WPLG.
He defended the law in an interview with the Sun-Sentinel newspaper.
"I'm not satisfied with having a cycle of homeless in the city of Fort Lauderdale," Seiler said. "Providing them with a meal and keeping them in that cycle on the street is not productive."
 Read here

No comments:

Post a Comment

Blog Archive