Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, December 3, 2012

Apa yang salah hujah "Tiada Paksaan Dalam Ugama" oleh Mutan Muslim Nurul Izzah?

Cuba bayangkan senario Muslim di Malaysia kalau diguna pakai hujah Nurul Izzah yang menggunakan ayat Quran untuk menolak al-Quran.
"No compulsion in religion":
Apa akan jadi sekiranya seorang Melayu yang ditangkap bersekedudukan dengan wanita lain yan bukan isterinya berkata, "Islam aku Islam Versi 4.0, boleh minum arak dan bersekedudukan dengan Wanita bukan muhrim. Tiada paksaan dalam ugama termasuk Ugama Islam. Hubungi Nurul Izzah kalau tak percaya."
Tidak kah harubiru masyarakat Islam nanti.
Orang yang mahu murtad ada tatacara dalam Islam tetapi tidak perlu di sebutkan disini. Jalan senang, sesiapa yang nak murtad, masuklah PAS atau PKR.
Ada peguam bela yang sanggup untuk menyenangkan laluan dengan kadar percuma kot?

Dan kalau dipandang dari segi perlaksanaan hudud pula. Bila seseorang Melayu ditangkap mencuri, apa akan jadi bila pencuri itu mengaku ia telah murtad?

Sudah tentu perkara ini boleh terjadi kerana Kerajaan Pembangkan akan merelakan murtad.
Apa akan jadi sekiranya seseorang melayu yang mengishtiharkan dirinya murtad apabila di tangkap mencuri dengan seorang bukan Islam yang akan terlepas dari hukum hudud ala PAS yang ramai menganggapkan terlalu biol?

Umat Islam telah beratus tahun mengamal prinsip Melayu itu Islam, mengapa sekarang kita mahu tunduk atas desakan puak-puak Kristian Evangelis Cina DAP.

Rakyat Malacca/Malaya/Malaysia sudah sebati dengan konsep Melayu sebagai tuan tanah dan yang lain terima untuk bermaustatin dalam acuan yang kerajaannya Melayu dan Ugamanya Islam, dan tuhan kita adalah satu, dan tiada lain melainkan ALLAH.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive