Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, August 26, 2011

Negarawan pencen - 40 orang winnable akan tarik diri menjelang hariraya. Yah! kita boleh pasang badan. Seloka nak jadi YB

Inikah dia seorang negarawan pencen, sebelum pencenpun menyusahkan orang sudah pencenpun menyusahkan orang. Lebih2 lagi Parti UMNO.
Ini lah akibatnya orang2 yg bermuka2, tetapi hakikatnya dia ini hanya berjuang untuk perut dan tombolok dirinya dan kaum kerabatnya. Mukanya di sini.

Aku bukan nak kata apa, sifat2 orang Penang ni amat clanish. Jadi kronisma adalah dalam darah daging mereka. Dan mereka yang gila kuasa macam ini, akan melantik jawatan2 tinggi dalam keluarga masing2.
Penjawat2 tinggi di Negeri lain, rasa saya amat kurang, lebih lagi orang Melaka dan Johor. Umpamanya, Rahim Thamby Chik. Semasa di perintah oleh Mantan Ketua menteri yang handsome ini, tidak ada gejala kronisma dikalangan keluarganya. Sobab itu eden pon tak loh kayo.

Balik kepada peristiwa dimana 40 orang winnable candidate yang akan tarik diri menjelang hari raya ini. Kalau jadi, banyaklah ruang bagi Tan Sri Datuk T Rahim Thambychik dan orang macam saya untuk pasang badan demi PRU 13 ini. Amin...

Kepada mereka2 yang namanya berada dalam luar radar Perdana Menteri, tak perlu lagi gusar kerana masih ada 40 tempat yang akan kosong menjalang Hari Raya ini.

SELOKA NAK JADI YB

Sayu terdengar diSubuh pagi
Menyambut syawal dan aidil fitri
Winnable Candidate kini tak jadi.
Bertambah 'chance'lah saya nak jadi YB !

PREVIEW MENYAYAT HATI DI SINI

No comments:

Post a Comment

Blog Archive