Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, August 8, 2011

Kekurangan Ajar Staf Jabatan Kebajikan Masyarakat punca umat Islam miskin lari ke Gereja?

Serbuan JAIS membenteras cubaan gereja memurtadkan orang-orang Melayu Islam dibawah projek Joshua dan membawa mereka ke ugama Kristian perlu dijadikan sebagai iktibar.

DS Shahrizat telahpun memberi sedikit jawapan keatas isu itu dan fungsi Jabatan Kebajikan Masyarakat memberi bantuan dan dengan ini dapat membenteras kegiatan 2 yang boleh mengugat keharmonian masyarakat di Malaysia.

Islam bukan ugama missionari , namun kita perlu beberapa enakmen untuk mengelakkan orang2 bukan Islam dari melakukan kerja2 dakyahan ugama bukan Islam terhadap orang Islam (sila lihat the unspinners untuk enakmen2 ini).

Apa yang ingin sentuhi adalah apa yang telah saya diberitahu oleh mereka yang pernah kepejabat JKM..
kesimpulannya staf2 di JKM tidak di latih untuk memberi layanan baik kepada mereka yang dalam keadaan daif dan serba kekurangan.

Jadi nasihat saya kepada DS Shahrizat, perhati2kan lah gelagat staff di JKM kerana apa yang saya dengar mereka2 ini tidak peka dan suka cakap kasar kepada mereka2 yang dalam keadaan serba kekurangan datang mengharapkan bantuan jadi layanlah dengan baik seperti kita melayan saudara kita sendiri kerana kalau kita tidak melayan  dengan baik maka akan senanglah terguris hati mereka. Lebih2 lagi di bulan Ramadhan kita perlu merasai kesusahan hidup mereka.



1 comment:

  1. Kita ada JKM, kita ada wang Zakat beratus juta. Tapi dah puluhan tahun kemiskinan dalam masyarakat islam maseh lagi berluasa. Dimana silap nya. Toto melahirkan jutawan setiap minggu. Magnum melahirkan jutawan setiap minggu. Bila lagi wang zakat dapat melahirkan jutawan? pikir pikir lah sendiri.

    ReplyDelete

Blog Archive