Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, November 29, 2010

Rintihan seorang pengunjung PKR blog JamilKuching

Salam tuan Jamil,saya antara yang pernah bersolat maghrib,insyak dan solah hajat di jalan Setiamurni sewaktu mula-mula reformasi dahulu..masa tu semuanya benar2 ikhlas dan simpati dengan apa yang terjadi ke atas DSAI,kemudian bila DSAI masuk penjara, perjuangan mula bercampuraduk,ada ikhlas,ada kepentingan diri untuk mencari sesuatu...sudah ada yang terbeli,kena beli dan sengaja membiarkan diri dibeli.


Kini selepas DSAI keluar dari Sg Buloh, sudah makin haprak PKR.Pejuang tulen reformasi sudah meninggalkan PKR.Apa yang saya tahu,saya lihat dan saya dengar semuanya angkara AZMIN anak Ali.
(Teman pun pernah ke Kg Baru sekitar 98- tapi teman tersedar bila orang2 Melayu reformasi ini macam nak gila dan hilang pertimbangan, maka semasa itu teman sedar. Lebih-lebih lagi tampak ramai musuh politik Anwar tiba2 menjadi kawan, semua nak dapat leverage politik. Dan anwar ini debater - maka tidak bolh percaya)
Azmin telah menjadikan diri DSAI itu hak milik peribadinya.Sudah mula 'menutup pintu' utk rakyat mendekati DSAI.Azmin sudah memegang 'kunci' punci segala pintu untuk berjumpa dan bertemu DSAI.

Kini,kenyataannya AZMIN mmg antara penyebab ramai pejuang reformasi meninggalkan PKR kerana benci dengan kerenah dan sikap pemunya AZMIN terhdp DSAI.DSAI pun seperti dicucuk hidung oleh AZMIN,cakap siapa pun DSAI tidak akan dengar.Betul cakap tuan Jamil,selepas ini kalau DSAI masuk lagi ke Sg.Buloh,tiada lagi perarakan rakyat seperti zaman reformasi dulu2.Selepas ini DSAI akan 'keseorangan' penyokong dan pejuang tulen era reformasi akan tertepuk tangan,malahan bertepuk punggung seronok.Tiada siapa lagi akan membela DSAI.Kita tengok lah nanti,kalau benar DSAI akan ke penjara semula.Kita tgk siapa akan berarak.Nak kata tak ada lngsung mungki tidak namun seperti tidak ada la kalau sekitar 100 atau 200 orang.

Ramai yang jadi papa dan miskin,sedgkan asalnya mewah dan kaya semuanya kerana berjuang untuk reformasi dan PKR.Harta habis diperas,seudah banyak pemimpin yang berduit lari tinggalkan PKR kerana PKR hanya inginkan duit penyokong untuk kepentingan peribadi segelintir pemimpin tertentu.

Pasa saya,tuan Jamil umpama habis manis sepah dibuang,mereka hanya menjadikan tuan atau penyokong reformasi hanya alat untuk kepentingan peribadi sekelompok pihak dalam PKR..bila mereka dapat apa yg mereka nak maka apa yang terjadi pada tuan Jamil itu terjadi kepada semua pejuang reformasi yang lain.Saya pun sudah lama tinggalkan perjuangan reformasi.Sudah lama tinggalkan DSAI,sudah lama lupakan sejarah reformasi.Saya anggap saya tidak pernah terlibat dalam gerakan reformasi..walaupun dulu saban waktu berada di sekitar masjid india..terlalu biasa basah kuyup kena semburan water canyon tu..itu sudah jadi sejarah.

Buang masa bersama DSAI atau AZMIN kerana mereka hanya berpura-pura..kita pun ada harga diri dan prinsip.Kini kita kenal sgt2 siapa DSAI dan AZMIN.Siapa mereka?(Azmin adalah seorang yang pandai macam tupai, caj orang Melayu yang nak berniaga bila nak jumpa Anwar, semasa 2A masih dalam UMNO). Tunggu lah..jawapannya makin tiba.

November 16, 2010 7:18 PM

OLEH ANAFIKIR

1 comment:

  1. aha... nampaknya azizah pun dah terkene.. mmg anwar & azmin dah mula pasang plan nak bakul sampahkan azizah.. ucapan azizah tu sape yang draf.. mmg ucapan nak kuburkan azizah tu..

    ReplyDelete

Blog Archive