Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, August 10, 2011

Budak Melayu disangkakan Cina.kena belasah Gagak dan Mat Salleh di London. Sudah jatuh di timpa tangga.

Ini lah di dalam keadaan yang tidak terkawal. Dikatakan budak Melayu ini sedang menuju kerumah senior untuk berbuka puasa dan dalam perjalanan beliau terperangkap dalam rusuhan dan dibelasah kemudian bukan di tolong dirompaknya pulak. Macam dah jatuh di timpa tangga.

Ahsraf kini sedang menjalani operation di London. Doa kami agar dia cepat sembuh dan bersabarlah dengan dugaan anda di bulan Ramadhan. Sesungguh ada satu rahmat disebalik semua musibah.

Nampak setelah saya tinggalkan England 20 tahun yang lalu, perangai sesetengah mat salleh dan pak gagak hitam ini tidak banyak berubah. Sesetengah ini mcm tidak berugama langsaung seperti masyarakat Britain yang lain, tetapi di London perangai mereka seperti di rasukki oleh perangai gagak yang amat jaki tentang penduduk 2 kaum China yang maju berniaga di bandaraya2 Great Britain, termasuk Birmingham dimana di kawasan Bull Ring  dan Saltley, penuntut2 Malaysia di nasihatkan jangan masuk ke kawasan dimana Gagak dan Paki ramai. Itu adalah kawasan merbahaya.
Yang menjadi masaalahnya ialah kebanyakkan mereka ini tidak tahu membezakan Melayu , kaum China dan India. Mereka ini amat jealous dengan kaum china dan India yang amat maju. Ini malang bagi Melayu kerana kita ini tenguk rupa seakan antara Cina dan India. Jadi kalau dia cari India, Melayupun kena. Cari China kita pun kena.

Alahai nasib jadi Melayu. Samalah di Malaysia. Yang buat jahat China-macam tanah runtuh di Bukit Antarabangsa, yang kena Melayu. PFKZ pun sama. Yang buat China yang kena serpihan UMNO. Malang2 Pak Kaduk, menang sorak kampung tergadai.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive