Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, December 22, 2010

Panas! Selangor haramkan logo 1Malaysia atas desakan DAP.

Tak di sangka-sangka , buah cempedak menjadi nangka.

Dalam perang 1Malaysia, nampaknya sudah tidak ada lain lagi oleh Kerajaan Negeri Selangor menegakkan benang basah melainkan mengharamkan logo 1Malaysia. Saya tidak tahu peruntukan mana dalam perlembagaan kerajaan negeri Selangor membolehkan ia mengharamkan logo atau mesej yang dikeluarkan oleh kerajaan pusat.

Ini macam coup-detat pintu belakang, dan tidak eluk kalau di laksanakan, ini bagai kerajaan negeri Selangor telah mencabuli perjanjian dengan kerajaan Federal dan boleh disamakan menghina perlaksanaan program kerajaan Federal dan melanggar perlembagaan negeri Selangor.

Maka Sultan Selangor ada hak untuk memecat kerajaan negeri Selangor yang dianggap tidak menghormati perjanjian kesultanan negeri Selangor dan kerajaan federal.

Baginda Sultan harus melihat suasana politik yang tidak sihat yang dipelopori oleh pakatan tiga parti dan seharusnya mengambil tindakan keatas Parti DAP yang mendesak perlaksanaan pengharaman ini keatas Khalid Ibrahim.

Baginda Sultan ada kuasa untuk memecat Khalid Ibrahim dan juga mengharamkan parti DAP, PKR dan PAS di bumi Selangor yang sengaja menghina konsep 1Malaysia yang mengamalkan keluhuran perlembagaan, termasuk Kedaulatan Kesultanan Melayu di negeri Selangor.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive