Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, December 7, 2010

Nik Aziz Pandai berpolitik, buta hati, bodoh sombong, bersubahat jahat atau mempermainkan Islam?

Rupa-rupa nya, pandai pulak Nik Aziz berpolitik.

Dalam kenyataannya hari ini (NST 7/12/10, ms 7- "Lim can be DPM if he is Muslim" dan juga blognya), Nik Aziz meletakkan syarat bahawa seorang yang hendak menjadi TPM mestilah yang berugama Islam dan warak.

UMNO tidak akan menafikan bahawa seorang yang menjadi sidekick PM mestilah juga seugama dengan nya. Ini kerana pendirian UMNO bila mana PM bercuti atau sakit maka orang yang menggantikannya seharus seorang yang berfahaman dan berugama sama dengan nya iaitu Islam.

Apa akan jadi sekiranya TPM iaitu bukan Islam, tentu kucar kacir sekiranya PM jatuh sakit kritikal dan tampuk pimpinan akan jatuh kepada orang kedua secara otomatis.

Apa yang kita mempersoalkan ialah kenapa Nik Aziz sampai sekarang tidak bertanya pada mereka-mereka yang sekian lama mempermainkan ayat Alquran dan mempersendakan Islam tidak mahu masuk Islam. Ada kah Nik Aziz ini buta hati atau sengaja dibiarkan Islam dan PAS 'di liwat' sekian rupa?

Mereka-mereka ini adalah musuh Islam yang terang2 kerana sudah lah memlambung2 kan ayat Quran atau ada yang berarak semasa Maulud Rasul tapi sudah berzaman masih tidak menganut Ugama Islam.

UMNO berpendirian sekiranya seorang itu bangsa 1/4 turki ke lanun ke, India atau China sekalipun, tapi kalau dia Islam maka tidak mustahil lah mereka ini boleh menjadi PM.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive