Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Sunday, December 12, 2010

Kalau aku Ahmad Masri, aku akan berasa malu! Tersirat dan Tersurat pergerakan strategi DAP!

Bila kita singkap kembali zaman kejatuhan Kedaulatan Melayu, kita sudah pasti terbaca gara-gara Melayu yang berjuang untuk kuasa, dan ada diumpamakan sebagai pengkhinata semasa peralihan kuasa Sultan yang sedia ada yang digantikan oleh Sultan yang lain dan disokong oleh kuasa luar yang semasa itu ingin bertapak disebuah negeri Melayu.

Untuk mendapat tempat dan kredibilitu kuasa di mata dunia -dunia penjajah barat, maka sokongan keatas seorang yang berdarah raja itu perlu.

Kita tahu perihal pergolakan di Perak, di Kedah, di Johor, dan di N9.

Di Perak, Dinding di pecahkan, di Kedah, Pulau Pinang disewakan, di Johor Singapura di Jual dan di N9, Naning di berikan kepada Inggeris sebagai jajahan Melaka dan Gemas kepada Johor.

Dalam diam-diam, Ahmad Masri seorang peniaga Ikan (ini yang tak sedap, sekurang2nya carilah anak raja seperti Tunku Aziz di Perak) nak di gelapkan matanya menjadi Mamanda Menteri.

Kita amat beruntung kerana, kalaulah perpecahan diPKR berlarutan, kemungkinan si Khalid Gagap ini boleh diturunkan Anuar, dan digantikan oleh Ahmad Masri atau sesiapapun dari ADUN DAP yang berbangsa Melayu.

Nasib baik tidak ada ADUN Melayu, kalau tidak dah lama BABI akan turut perintah DAP dan menggantikan Khalid dengan DAP Melayu.

Alhamdullillah, ini tidak dimungkinkan kerana, tiada ADUN Melayu, melainkan kalau Ronnie Liu atau mana-mana kawasan selamat bagi DAP, di minta lepaskan DUN dan diberikan kepada Ahmad Masri dalam pilihanraya kecil nanti. Test Water undi Melayu sebagai calun DAP di kawasan Cina?

Dari segi strategi, Sherlock Holmes pernah berkata "Eliminate all other factors, and the one which remains must be the truth."(http://en.wikiquote.org/wiki/Sherlock_Holmes).

Kenapa DAP buat begini?

Yang tersurat, Ahmad Masri (nak lawan Ahmad Maslan kot) adalah seorang Islam yang akan diperkudakan.

Yang tersirat adalah sokongan orang Cina tidak akan kembali kepada BN. Ini selari dengan reaksi dan kenyataan Presiden MCA dan Presiden Gerakan. Sokongan orang Cina adalah ditahap seperti sebelum era 13 Mei 1969 sehingga PRU akan datang. Ini mungkin strategi dan sentiment kesemua parti berdasarkan orang Cina. Hakikat nya, kenyataan MCA dan Gerakan adalah bunyi-bunyian dan bising-bisingan hanya untuk melekakan UMNO dan PAS.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive