Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Saturday, October 16, 2010

Siapakah yang mengkhianti JMM? Pengunjung Restoren Craven Bukit Antarabangsa di tahan POLIS

Kita dikejutkan dengan penahanan beberapa orang ahli  jawatankuasa JMM semalam oleh PDRM kerana disyakki cuba mengadakan perhimpunan haram. di Bangsar. Berita penuh boleh di dapati dari Utusan Malaysia Sabtu 16/10/10.
Teman  merasa pelik bagaimana PDRM dapat tahu atas perancangan oleh 6 ahli-ahli JMM yang mengikut sumber tertentu dirancang begitu rapi lebij kurang satu bulan yang lalu. Ini adalah satu rancangan yang ada mengatakan begitu rapi dimana perancangan hanya di beritahu dari mulut ke mulut. Ada yang selalu bersekongkol atau bersekedudukan dimeja yang sama pun tidak tahu atas perancangan ini. Ini pula yang mengatakan dia tidak tahu hanya beberapa minit sahaja sebelum perhimpunan itu hendak bermula.
Kita tahu bahawa IGP yang baru tinggal di Bukit Antarabangsa dan kita tahu juga banyak ahli-ahli parti pembangkang pun membuart port mereka di Craven yang saya kira tempat yang mesra untuk sesiapa hendak bermesyuarat atau merancangkan satu pakatan baik politik atau untuk kerja2 amal.
Kemusykilan kita sekarang adalah bagaimana Special Branch dapat maklumat mengenai perancangan ini walhal kita di Bukit Antarabangsa pun tak tahu.
Adakah yang tidak puas hati lebih2 lagi parti pembangkang mengatakan program ini walau di rancang tapi di beritahu  secara senyap2 oleh orang dalaman JMM sendiri. Tapi apa tujuan ini kalau ada kebenaran sekalipun? Cakap siang pandang2 Cakap malam dengar2. Itu lah peribahasa Melayu. Saya suspect perancangan ini boleh juga telah diketuai oleh ahli SB berhari2 sebelum itu.Mungkin di beritahu oleh Pihak Pembangkang, tapi En Izzudin Che Din, yang mungkin ada 'things to settle ' terhadap JMM telah pun pergi ke Mekah menunaikan haji. Jadi tidak mungkin dia.
Hanya Allah sahaja yang tahu. Simangbukit mengucapkan kpd mereka jaga diri dan kesihatan baik2 kalau diheret ke dalam lokap.


Perjuangan belum Selesai.

Soalannya, siapa yang mengkhianati JMM, masih tiada jawapan terkini.

3 comments:

  1. Yang anggap hal ni sulit dan tk ramai yg tau tu sdra.Bantahan ini dah di promo selama 3hari olh top bloggers.Mgkn sdra tk baca blog kot..

    He he..macam biasa ku dengar itu AYAT,tp dimana ya?

    ReplyDelete
  2. Padan muka beb kena tahan polis..Aktiviti demo2 ni dah basi...menyusahkan semua org...takde faedahnya buat keje2 bertempik sana sini...Grown up boys...

    Penghuni Craven

    ReplyDelete
  3. Mr APA, tiada APA2 yang sdra APA ketengahkan.
    Di manakah hilangnya satira anda?

    ReplyDelete

Blog Archive