Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, October 22, 2010

Jom Makan-makan Cari Jalan.Apa ada dengan CRAVEN?

Jom Makan-makan Cari Jalan.Apa ada dengan CRAVEN?



Sejak teman mengkaitkan pengkhianatan keatas JMM dengan pengunjung Craven Restaurant di Bukit Antarabangs, banyak pula penghuni BA bertanyakan kenapa tidak sahaja tulis perihal Craven. Mungkin saranan ini secara scarstik kononnya teman menerima habuan makan nasi khandar yang lazat serta menjilat jari. Mungkin juga tulin, kalau hendak tolong Tuan Najib, pengusaha Craven, mana mungkin roti canai telur jantan memadai...

Craven ini berasal dari Penang, tanpa ditulis , tengok sahaja tuan punya kita dah tahu. Kalau hendak berurusan dengan teman baik tentang kerja atau bersantai, tulis ejaan betul-betul. Bukan 'CRAVEN A' sebagaimana yang tersasul dalam ucapan YB Zuraidah. Hello YB, CRAVEN A itu rokok. Mungkin kita boleh maafkan YB kerana rokok CRAVEN A begitu popular di Singapura negara asal YB ini.



Mengapa kita gunakan tema Jom Makan-Makan Cari Jalan (MMCJ), bukan Jalan-jalan Cari Makan(JJCM) seperti paparan TV3 tentang seorang pengacara yang dulu kurus kini dah jadi gemuk. Hahahah. Tak lama lagi boleh masuk Biggest Loser Asia...





Craven di Bukit Antarabangsa adalah tempat lepak, yang unik dimana kita boleh bersantai, boleh bincang pasal perniagaan, amal, ugama, mistik atau teman hidup atau jugak teman yang anu tak 'hidup'.



Bermacam2 ustaz kita ada,bermacam2 Mahaguru,pelbagai cerita2, mistik dan bukan mistik, tapi membingungkan.



Di Craven, sebelum kita bincang apa-apa, kita makan2 dulu.



Sambil makan baru kita cari jalan macamana hendak selesaikan apa-apa masaalah atau nak cari apa2 jalan untuk berniaga.



Anything under the sun. Janji, makan dulu. Tak makan, jalan keluar tidak nampak.



Di Craven lah bermula, jalan yang ditarkan oleh politikus PKR yang ingin menggulingkan Sdra Izzudin Che Din yang akanmenunaikan haj kali kedua. Semoga haji mahbrur, dan lupakan sahajalah politik PKR yang asyik kerjanya hendak menjatuhkan kaum sendiri. Nanti dapat haji Marlborough- masuk angin keluar asap.



Ssbelum nak belasah Lim Guan Eng, pekena dulu Penang Char Koey Tiaw baru cantik. Sebelum nak belasah rakan lain jantina, belasah dulu APAM manis. The best teh tarek dipekenakan sebelum mula APA2 perbincangan dengan APA.



Kalau nak cari teman bergaduh atau tarek apajua kereta, hubungi sahaja Meja sekretariat Craven A23 kita tunjuk bekas tahanan ISA.



Ample Basement parking, big screen, dan bola, bola dan bola. Biggest bookie in town, Bung Kinabatanganpun ada jua. Proffesor Cibai Law UM pun ada. Tapi sekali kala, YDP Perkasa. Yang pelik tapi benar, "the man who got conned by Mahathir". Tapi kalau tengok gelagat dia, he got conned by everybody.



Siapa boleh lupa, gelagak Rabii Laut. bukan Yahudi bukan terpuji, tapi pemikiran yang amat teruji.



Atau Cerita pelbagai Az, atau not so Az.

Az, yang bekas yang dijulangkan bakal, Az yang pandai bermain catur, atau Az yang kononya buat2 bodoh. Atau Az yang tidak peduli Apa.Hanya Frankestein pencipta raksasa?



Yand tidak so Az, bertahta dan tersungkur ditangan Az penyelaras.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive