Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, October 19, 2012

Panjang Bulu dari Pelir: Bila Melayu lemah...walaupun penduduk Melayu di Penang 51%...

...LimGuanEng orang Batu Pahat masih boleh .......bermaharajelela di Pulau Pinang. Tak ke pelik. Konklusi? majoriti orang Cina benci Melayu walaupun mereka tahu mereka lebih kaya sejak UMNO di tampuk kerajaan selama lebih dari setengah abad.
Sumber lain: Disini

Hakikinya, Melayu di Pulau Pinang termasuk di Seberang Perai adalah majoriti kecil, walaupun di Tanjung, majoriti lebih berpihak kepada orang2 Cina.

Yang menjadi masaalah kepada orang Melayu adalah sikap tidak apa, dan telah kian lama mereka ini suka sangat berboriah dan tidak mahu mendaftar sebagai pengundi.

Kononnya, kerajaan yang sedia ada di pusat sudah ada kerajaan Melayu. Kita mamakpun mereka anggap kita Melayu. Maka jadi lah penyelewengan kulit yang paling dasyat dalam dunia.

Bila Anwar dari cerok tok kun dibuang dari UMNO atas desakan Karpal Singh dan Mat Sabu yang ke hulu dan kehilir, dan bukti korupsi dan homo sudah panjang bulu dari pelir, maka Tun Mahathir mengambil kesedaran untuk menyiasat dan Anwar dibuang dari UMNO.

Dan yang peliknya, orang UMNO kena buang yang duduk riot di Kuala Lumpur orang PAS dan DAP. Hehehe..... Mamak Penang pulak tu.

Pepatah orang tua2 mengatakan, kalau nak pilih PM jangan lah ambil orang dari Penang... Terlupa pulak Tun semasa Pak Lah diangkat jadi PM. Lepas di lantik baru terselah karakter 'mamak' yang clanish dan terjadilah pembukaan Pandora's Box yang paling besar dalam sejarah politik Malaysia. I love Pak Lah sebenarnya adalah satu jenaka yang kalau masuk MaharajaLawakpun boleh menang.
Rakyat menderita dan kaum keluarga di kayakan.  Ini hanya terjadi dalam sejarah Melayu dan teringat saya semasa di sekolah kami acap kali bila bengang dengan headboy kami (arwah dah) kami akan nyanyi lagu Bohemian Rhapsody : " Mamak,   Pukimak .......". Lihat lah bagaimana the muppets cakap mamak disini:



Kalau di nilaikan secara perinci dengan lirik asal amat bersesuaian dengan keadaan Melayu Pulau Pinang. Anywhere, the wind blows, nothing really matters to me.......
 

No comments:

Post a Comment

Blog Archive