Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, May 4, 2012

BERSIH3.0 dan Video 'Azmin Ali': Masyarakat Malaysia suka membuat khabar angin

Masyarakat kita memang nombor satu suka membuat khabar angin. Kenapa?
Mungkin mereka ini memang suka dengar khabar angin. Bagaikan hidup mati mereka adalah diatas pembohongan.
Dari media utama sehingga ke blog utama.
Walaupun dari segi Islam dilarang mengaibkan orang, namun orang-orang diaibkan ini masih berlagak seperti tiada apa2 yang berlaku. Maka jadi lah proses saman menyaman. Dia kata dia difitnah. Blog ini kata dia ada sumber dan tidak mahu tunjuk kerana tidak mahu mengaibkan.
Dey, hakikatnya kalau orang2 ini tidak makan diaib kenapa tunggu lagi? Kita harus tunjuk aje kerana kalau kita ada kebenaran dan amaran telah diberikan kalau sipolan tak mahu berundur maka tidakkah harus bukit dipaparkan. Kerana kita dah bosan dan muak dengan kerjaan saman menyaman dan yang akhirnya kaya media kerajaan dan pembangkang utama. Dan mahkamah juga  terpaksa membuang masa.
Sama juga dengan BERSIH 3.0, ada yang kata dua orang polis yang berada dalam kereta dan merempuh, walaupun dari video2 hanya satu. Samada si polis itu pengsan, kita tidak tahu hendak membuktikan. Yang terang itu, Mana bukti video ada dua orang polis? Elek!!! Polis provokasi maka huruhara. Bukti? Elek!!!
Dan yang kononnya polis dibunuh, mana dia buktinya? Zilth. Ada tembakan? Bukti? Elek!
Saya pernah ditahan oleh seorang penduduk dikawasan Bukit Antarabangsa yang saya tahu mereka ini pernah mengundi pembangkang. Apa yang dikata pasal pendemo ini? "Bunuh sahaja. Mereka ini hendak terikut menjadi Mesir konon. Menyusahkan! Ingat kami tak boleh nak turun kalau perlu menentang orang bangsat macam BERSIH". Bang, rileks bang. Walaupun ini baik untuk UMNO, tetapi UMNO tidak akan sampai ketahap itu.
Kita pecaya masih ramai yang pernah mengundi Pakatan sebenarnya masih menyayangi UMNO. Mereka lebih cerdik dari perusuh2 yang otak lembu sudah masuk dalam kepala. Duduh Bantah? Dua Jam? Semua itu tak menjadi. Bila sudah sampai bersurai. Surailah jangan berlegar2. Itu bukti pendemo yang aman, Undang2 hanya memberi hak untuk berhimpun secara aman, bukan bersurai secara merusuh.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive