Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Sunday, May 22, 2011

Badut rakyat bersama mak lampir

Apa buat badut rakyat di program JELAS di Bkt antarabangsa?

2 comments:

  1. Persoalan 1

    Bagaimanapun rakan karib Najib, Abdul Razak Baginda yang mengaku mengadakan hubungan sulit dengan Altantuya dibebaskan dari tuduhan itu walaupun beliau bersetuju menggunakan khidmat dua anggota polis berkenaan.

    Persoalan 2

    ...kes itu bahawa “hampir pasti tidak ada peluang untuk mensabitkan Razak Baginda atas tuduhan (membunuh).


    Persolan 3

    ...pendakwaraya hanya akan membataskan siasatan kepada suspek dalam perbicaraan dan bukan kepada pihak-pihak lain atau pun dakwaan-dakwaan rasuah berkaitan pembunuhan itu.


    Persoalan 4

    Razak Baginda yang mengaku beliau meminta pertolongan pegawai pengiring Najib, Musa Safri, untuk memastikan Altantuya tidak lagi mengganggunya.Musa bagaimanapun tidak pernah dipanggil untuk memberi keterangan di mahkamah.

    Persoalan 5

    tindakan Peguam Negara Tan Sri Gani Patail secara tiba-tiba untuk menggugurkan Ketua Pendakwaraya kes itu Sallehudin Saidin dan menggantikannya dengan seorang yang kurang berpengalaman.

    Persoalan 6

    Dalam kabel 24 Januari 2007, kedutaan AS merumuskan bahawa “tanggapan berlakunya salah laku oleh pendakwaraya dan mahkamah serta dakwaan bukti-bukti tertentu dimusnahkan , mencadangkan kepada ramai bahawa kes (pembunuhan Altantuya) menghadapi tekanan politik yang bertujuan melindungi Najib.


    HAKIM TOLONG NAJIB. NAJIB TOLONG HAKIM. NAJIB JADI PM. HAKIM JADI KETUA HAKIM.


    CORRECT...CORRECT...CORRECT KATA SI LINGAM LEGAM

    ReplyDelete
  2. Semua persoalan dapat dijawab oleh polis yang didapati bersalah dan terima hukuman gantung. Soalannya mengapa dia tak bersuara atau cut a deal? Tidak norma bagi orang yang hendak ke tali gantung.

    ReplyDelete

Blog Archive