Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, September 28, 2010

Kes Bunuh Ratu Alat Mekap: Peluang Perniagaan untuk Bumiputera yang berbangsa India

  1. Teman telah membuka Utusan Malaysia hari ini dan dapati masih banyak kes ahli perniagaan hilang yang boleh di siasat kemungkinan berkaitan dengan Pembunuh Ratu, Banker, Peguam dan Pemandu.
  2. Kebanyakkan kes2 ini tidak lah lama telah berlaku. Teman amat musykil bodoh sangat ke Pembunuh yang Dato olok-olok dan mungkin Peguam olok-olok juga tertangkap setelah berkali-kali melakukan pembunuhan bersiri. 
  3. PDRM juga di minta meperjelaskan (ewah - bunyi macam Jaringan Melayu Malaysia) susah kah siasat Bar Council yang telah ketahui begitu lamayang yang tertuduh ini sebenarnya tidak layak menjadi peguam . Adakah kemungkinan Majlis Peguam juga mengamalkan kronisma dan nepostima kerana sengaja melengahkan dalam memperjelaskan kedudukan peguam2 yang terbabit bilamana peguam itu berketurunan India.
  4. Dari segi karakter teman tengok ada yang tidak kena.
  5. Lebih2 lagi peguam2 itu nampak lebih menyepi seakan2 akan membuat satu tindak balas keatas PDRM. Mungkinkah dia akan mengunakan taktik yang sama dalam kes KUGAN dimana kacaubilau terancang akan diadakan oleh puak2 yang bermiripkan HINDRAF.
  6. Gangster macam kes Soosai mungkin terlibat,  jadi PDRM diminta berhati2 dalam mengendalikan kes ini. PDRM mungkin telah terjolok sarang lebah seperti Organized Crime macam MAFIOSO atau YAKUZA. Disebabkan ini, INTERPOL harus juga dilibat kerana kebarangkalian Bumiputera dari India ada juga terlibat.
  7. Kes ini mungkin melibatkan Gangster India dari Banting hingga ke Port Dikson. Mereka2 ini mungkin juga yang telah mengakibatkan kejatuhan bekas Ketua UMNO Cawangan Seksyen 16, PJ Selatan dan bekas Raja Rangkak (seperti B A B I) dalam pemilihan Ketua Cabang PKR di Teluk Kemang. (dengar2 kesemua AJK dulu adalah dari kaum India)
  8. Dengan kedatangan ramai ahli-ahli keluarga Bumiputera India seperti didalam gambar ini, maka peluang untuk orang2 MIC, PPP , PKR dan "HINDRAF-like associations" merapatkan lagi saf keluarga dan juga saf perniagaan.

P/S Kepada Bekas Raja Rangkak, hutang "late delivery" rumah teman bila nak bayar?

No comments:

Post a Comment

Blog Archive