Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, April 30, 2008

PAS ulul Al-BABi zalimi Imam-imam Perak

Hari ini terpapar di akhbar "The Sun" yang masyhur dengan Anti-Melayu, berita sedih imam-imam di negeri Perak telah pecat atau di ganti dengan imam-imam ahli Pas yang kononnya lebih bertauliah.

Kenapa harus DS Mohammad Nizar membuat keputusan yang terburu-buru? Ini adalah satu tindakan yang menzalimi rakyat dan bangsa Melayu kesuluruhannya. Tindakan ini hanya memburukkan keadaan masyarakat Melayu yang sudahpun berpecah. Ada yang beranggapan si Nizar ini kini sudah menjadi BBC (Baruah Bangsa Cina).

Kita tahu dia berketurunan Cina tapi nampaknya tindak-tanduknya nampak macam anti-Melayu dan anti-kesultanan Melayu dimana tindakannya harus mendapat persetujuan Sultan Perak sebagai ketua adat dan ugama Islam.

Ini adalah tindakan melulunya kedua. Pertama adalah kerakusannya untuk mengambil hati orang-orang Cina dengan meluluskan pemilikan tanah TOL yang amat luas di perkampungan Cina Perak.

Ibarat, kera dihutan disusukan anak sendiri mati kelaparan. Walaupun kera ini kaum kerabat Siamang , kita tidak boleh terima anak bangsa yang mengkhianati bangsanya sendiri.
Hanya, Allah sahaja yang tahu.

P/S
Kita hendakkan golongan Ulul Al-Bab bukan Ulul Al-Babi seperti dipelupurkan oleh si Nizar dan PAS.

Untuk keterangan Ulul Al-Bab oleh DR. MOHD. ASRI ZAINUL ABIDIN, Mufti Kerajaan Negeri Perlis sila layari http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0203&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_01.htm

Mungkin si Nizar ini tinggalkan di 21 Trinity Road di Birmingham dahulu semasa dia menuntut di Aston University.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive