Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, March 19, 2012

Kaum bukan Melayu perlu lihat perjuangan IMR secara objektif

Hari ini adalah hari pertama Hassan Ali bergerak sebagai wakil bebas DUN Selangor.
walaupun beliau bebas, namum perjuangannya bukan agama bebas, seks bebas atau terbabas.
Perjuangannya yang dilabelkan IMR adalah perjuangan hak-hak yang kini telah sengaja dicabar disebabkan kelemahan BN dalam pemilu 2008.
bangsa yang bukan Melayu harus melihat perjuangan IMR ini secara objektif bukan secara idealistik dan rhetoric.
Kerana adal kata2 yang kurang senang dilemparkan oleh pembangkang DAP dan juga pemimpin terentu Anwar Ibrahim yang agak keluar dari landasan perjanjian tiga kaum di Malaya ketika itu maka perjuangan IMR kali ini adalah satu peringatan untuk pihak 2 yang sengaja menggunakan isu yang telah dimeterai dalam perlembagaan yang memang dari awal di tentang oleh DAP semasa merdeka dulu.
DAP telah punyai satu mikrofon besar yang di pegang oleh parti seperti PAS dan PKR diatas kebodohan dan kerakusan berkuasa maka mesti ada suara ketiga untuk memegang satu lagi mikrofon (macam karaoke-sekurang2nya mesti dua mike, baru sedap menyanyi) yang sama besar agar parti2 ini tahu bahawa polisi yang dibawa oleh mereka tidak diterima oleh komunit 'apolitikal' dan majoriti (konsep silent majoriti).
Perlembagaan Malaysia dilaksanakan menerus beberapa pusingan antara tiga kaum yang ingin duduk aman damai. Sudah tentu isu-isu telah banyak diperbincangkan maka suara sumbang yang ada sekarang adalah satu suara yang disebaliknya ada niat2 jahat untuk mengugatkan sistem yang sedia ada ynag telah diguna pakai untuk menjaga keamanan di Malaysia ini.
Kenapa perlu kita menentang perjuangan ini. Kaum bukan Melayu perlu melihat ini secara objektif bukan secara konstruktif.
Lihat juga

No comments:

Post a Comment

Blog Archive