Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, May 7, 2012

Yayasan Selangor di Rogol.: Ilham Marzuki dilembu atau di kuda oleh Pembangkang

Sejak kebelakangan kita sedikit sedikit dapat berita pasal Yayasan Selangor. Mula-mula, kes kemurkaan Sultan tentang pembaziran dana dalam majlis meraikan keputeraan baginda. Lepas tu, dana untuk menolong anak Bumiputera Selangor miskin dari pendalaman dari segi bantuan tempat tinggal dan biasiswa yang YS hapuskan atas desakan Exco DAP kononnya YS tidak mampu.

Rupa2nya atas desakan DAP, YS yang telah banyak membantu orang Melayu kurang berkemampuan, kini sedang hebat diserang oleh DAP.

Tanggungjawab untuk menjaga kebajikan anak2 Selangor telah di berhentikan ole Ilham Marzuki dan kononnya ini adalah tanggungjawab Kerajaan Pusat. Selama 5 abad YS berbakti kepada rakyat miskin Selangor dengan bantuan biasiswa, kini YS telah memberhentikan program ini dengan alasan ia tidak berduit untuk meneruskan program .

Alasan apa ini kalau kerajaan negeri Selangor bangga dengan pemberian air percuma tetapi tiada pula duit untuk mengisi dana ini.

Adakah ini akibat dari pengurusan yang rabun dekat. Sudah tentu kalau air tidak diberi secara percuma, duit ini mungkin boleh digunakan untuk tujuan tabung ini. Selama 50 tahun kerajaan BN tidak ada masaalah menguruskan biasiswa YS, mengapa hanya 4 tahun sahaja PR memerintah YS sudah tak de duit. Podah!
Kini tanah milik YS di Kelang pula ingin di rampas untuk diberi kepada DAP, untuk selanjutnya klik di sini.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive