Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, May 1, 2012

Benarkah Polis menembak kepada perusuh? Kenapa Ambiga mengatakan BERSIH 3.0 berjaya sebelum PRU 13 diadakan?

Saya telah ke blog tukaq tiub yang pernah satu dulu melutut nak baik ke Malaysia setelah larikan Diri ke UK atas Nama Suaka politik.
Yang Ingin saya Tanya benarkah Ada tembakan dikeluarkan Oleh Polis Kerana dia telah melaporkan susasan jadi getir bila pendemo di tembak. Saya telah berkali2 mencari bukti tapi tidak jumpa. Yang hanya saya tahu adalah satu lapuran ada tembakan tapi ini hanya sekadar lapuran yang mungkin tidak betul dalam kekeliruan. Dan Kalau betul ada, mengapa tembakan ini dilepaskan.?
Saya juga hairan mengapa Ambiga menyatakan demonstrasi kali ini berjaya walaupun PRU belum dijalankan. Setahu saya, tujuan demo ini adalah untuk memastikan PRU yang adil dan ini hanya boleh di pastikan seasa dan selepas PRU kali ini. namun Ambiga telah merumuskan terlalu awal seakan ada sesuatu yang tidak kena dari segi objektifnya.
Adakah Ambiga tahu bahawa rusuhan akan berlaku dan demo ini adalah semata2nya untuk menyediakan ruang untuk mengwujudkan ketidaktentuan dan tidak setabilan agar kejadian untuk merusuh dan menyalahkan pihak polis sejurus ya pihak BN dan kerajaan.
Kenapa perlu ada pemerhati 'bebas' dari pihak Australia pada saat demo ini diadakan? Yang sudah tahu apa yang akan dilapurkan sudah pasti 'bias' kerana pihak Austaralia sudah lama bengkek dengan Malaysia.
Saya juga tertanya kenapa polis yang memandu seorang diri dalam kereta menjadi 'threat' kepada Pendemo2 dan adakah beliau menbuat ancaman sehingga kereta beliau boleh dipijak2 begitu mudah? Semua ini tidak masuk akal.

Saya kira, berita yang dilaporkan oleh BBC berkenaan tembakan itu sengaja diadakan oleh orang2 tertentu untuk memberi satu gambaran yang tidak baik atau alasan kepada media asing.

Kita boleh ambil lapuran seorang budak China, salah seorang ketua demonstrasi "Occupy Dataran Merdeka" Yang mempersoalkan Dato seri Anwar Ibrahim yang sengaja hijack demonstrasi BERSIH kali ini. Dan benarlah rusuhan adalah terancang untuk menyalahkan PDRM dan sebagai alat kerajaan Tuanku dan BN.
Sherlock Homes pernah berkata bahawa sekiranya kita menolak kesemua bukti yang tidak masuk akal maka yang tinggal adalah yang benar.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive