Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Thursday, July 21, 2011

Suruhanjaya Alternatif: Beng Hock bunuh diri kerana perjanjian dengan majikan. Gangsterism in Politics is Back!

Walaupun Suruhanjaya telah mencapai satu ketetapan bahawa Beng Hock bunuh diri selepas disoal jawab oleh SPRM, namun masih ada suara nyamuk yang masih ingin menyalahkan SPRM diatas taktik 'aggresif' dan tanpa batas pegawai penyiasat2nya sehingga Beng Hock tidak ada jalan lain selain dari membunuh diri.
Sebenarnya, ada jalan lain untuk Beng Hock. Sumber Unspinners

Tetapi jalan lain ini mungkin melanggar prinsip atau perjanjian sulit antara Beng Hock dan majikannya, samada DAP atau Ronnie Liu.(gelombangrakyat)
Kalau pembaca lihat posting saya setahun dulu, Beng Hock ini adalah dalam kandangan Ronnei Liu. Ada orang Cina yang mengatakan bahawa Ronnie ini ada perhubungan kuat dengan kumpulan gangsterisma dan Beng Hock adalah salah satu ahli yang telah bersumpah untuk pecah perut dari pecah mulut.

Beng Hock memang ada jalan keluar dan jalan keluarnya adalah untuk bunuh diri. Kerana kepercayaan songsang kumpulan ini adalah bahawa mereka ini akan hidup balik setelah mereka bunuh diri. Menurut kepercayaan kumpulan ini, mereka ini akan menjadi immortal (macam cerita the highlander juga tapi mereka ini percaya reincarnation). Kepercayan bunuh diri ini di terima sebagai satu jihad dan di pandang mulia oleh the inner circle. Bukan orang islam sahaja ada jihad.


Kesimpulan, Suruhanjaya Alternatif membuat kesimpulan:

1. Teoh Beng Hock bunuh diri kerana perjanjiannya denga Ronnei Liu
2. Jangan terkejut bila kita jumba hantunya di Kuala Lumpur
3. Dia berjihad untuk bangsa dan kumpulan nya
4. TheStar sengaje memutarbelitkan cerita kerana nak jual surat khabar dan nak menyemarakkan sentimen perkauman
5. Gangsterisma telah kembali kepada Poitlik di Malaysia.
(Freelance correspondent, Fredric Dannen, has taken great personal risk to investigate the Triads, and their shocking relationship to the Chinese Communist Party. He has graciously permitted Deep Times to re-print the story, which will run in three parts, on consecutive weeks. The picture Mr. Dannen paints is not a pretty one, and the implications of this relationship for the rest of the world are frightening.)




____________________________________________________
Dari the unspinners pula:
Laporan Suruhanjaya DiRaja membuat kesimpulan empat perkara:




1. Teoh Beng Hock bunuh diri



2. Meminta semua pihak tidak mempolitikkan kes rasuah dan menghormati peranan dan kausa yang diberikan kepada SPRM dalam membenteras jenayah rasuah.



3. Meminta SPRM dimantapkan dengan ditambahbaik jumlah pegawai, lebih banyak kemahiran dengan latihan dan pendedahan, diperbaiki logistik, dan lain-lain



4. Meminta jika ada salahlaku oleh pegawai-pegawai dalam menjalankan penyaisatan supaya langkah selanjutnya seperti tindakan disiplin dilakukan.



http://theunspinners.blogspot.com/2011/07/tbh-bunuh-diri-star-masih-salahkan-sprm.html

No comments:

Post a Comment

Blog Archive