Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Thursday, February 26, 2009

Setelah menghina Sultan, Kini Karpal mengistiharkan diri sebagai Raja.

Setelah menghina Sultan, Kini Karpal mengistiharkan diri sebagai Raja. Hmm.

Mengikut lapuran Utusan Malaysia Khamis 26/Feb/2009, selepas bertikam lidah di dewan
rakyat dengan unggapan celaka beliau telah diarahkan menarik balik unggapan 'celaka'
oleh Timbalan Speaker.

"Kalau disuruh tarik balik, saya tarik balik. Tetapi saya beri amaran kepada Pemuda UMNO, jangan main-main dengan saya. "Singh is King".

Itu rupanya latar belakang dia ingin saman Sultan Perak. Ini tidak kita hairan.

Kerana dari dulu lagi DAP tidak senang dengan orang Melayu menjadi Sultan (atau Tuan) di Tanah Melayu.

Kita kini telah dengar gesaan Chong Eng, ahli DAP wakil Bukit Mertajam membenarkan bahasa Mandarin sebagai pentadbiran agensi kerajaan.

Kita nampak kini bangsa asing masih 'living in the past'. DAP masih ingin memperjuangkan konsep penindasan kaum asing terhadap pribumi secara 'systematic
discrimination of the Malays and the Natives' dan ini adalah peluang keemasan dalam platfom menerusi Pakatan Rakyat utk mengutarakan di Parlimen. Kita telah nampak berapa dayus nya Baruah2 Bangsa
Cina/Asing dalam Parlimen PAS dan PKR (kecuali Zulkifi Nordin) yang berbangsa Melayu yang kini cakap sahaja memperjuangkan hak2 orang Melayu tapi kini hanya berdiam diri bila hujah2 sedemikian diutarakan.

PAS kini terpaksa mendiamkan diri bila BukiteLanjanG kini menjadi isu moral. Apa yang hendak di katakan. Bila air ludah kini jatuh kemuka sendiri. UMNO bila mengetuai Barisan Nasional, ia mengutarakan isu-isu pribumi terdahulu.

Tidak pada PAS. Dalam PR, PAS hanya menjadi pengiya atas segala dasar-dasar DAP. Kata Perpatah, PAS menang sorak kampung tergadai sebab mahukan sangat kuasa di Perak. Sultan di Hina sedemikian rupa. Tidak ada dalam sejarah. Buruk Siku Nizar hanyalah untuk menjerat Sultan dalam pergolakan politik di Perak. Sebabkan nyamuk Kelambu di bakar. Kita perlu sentiasa ingat disebabkan Institusi Raja-lah maka semua orang Melayu itu menjadi Islam.

Acapkali kita dengar Pemimpin PAS melaungkan "Raja Zalim Raja Di Sanggah", kita ingat ini hanya lah rhetorik semata-mata. Tapi kini dengan jelas adalah asas baru perjuangan PR untuk menubuhkan Kerajaan yang tidak berdasarkan Raja Perlembagaan.

Semalam kita telah juga mendengar 'Prince Ronnie James' Dio Singh menyoal perlantikan PM oleh YDPAgung. 'Prince' Singh kalau boleh mahu kuasa perlantikan YDPA dilucutkan
lagi dengan perlantikan PM dilakukan oleh Parlimen.

Gandingan King and Prince Singh perlu dilihat dengan teliti, kerana ia sebenarnya menggambar pertentangan kuasa2 Melayu di Tanah Melayu ini, dan juga sebagai mouthpiece bangsa-bangsa asing untuk mempersoalkan hak2 orang Melayu. (Teman panggil bangsa asing sebab, mereka-mereka tidap mempamerkan gelagat orang Malaysia, tetapi bagaikan musang berbulu ayam)

Apa yang dilakukan oleh PR adalah satu pakatan untuk menjatuh Raja-Raja Melayu yang juga pelindung orang Melayu di rantau ini.

Orang Malaysia semua kaum, termasuk MCA, MIC dan Gerakan, mesti bersatu dan perlu mempertahankan kedudukan orang Melayu dalam perlembagaan. Ini adalah hak dan asas perjuangan semua orang Malaysia yang tulin.

It is either they are with us or against us. Resistance is futile.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive